Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Netværkspolitik

Grundregler for boligværter

Denne artikel er blevet oversat automatisk.

Vi kræver, at værter følger vores regler inden for disse områder, hvilket hjælper med at skabe behagelige og pålidelige ophold for gæster:

  • Reservationsforpligtelse
  • Rettidig kommunikation
  • Opslagets nøjagtighed
  • Opslagets renhed

Værter forventes også at opretholde høje omtalevurderinger, da gæster forventer et ensartet kvalitetsniveau og bruger omtaler til at dele deres oplevelse.

Oplysninger om grundreglerne

Positive bedømmelser

Opslag bør have en høj samlet bedømmelse og undgå for mange lave vurderinger. Vi har fundet ud af, at værter, der får gode omtaler, har tendens til at fokusere på fire ting: reservationsforpligtelse, rettidig kommunikation, nøjagtige opslagsoplysninger og renhed.

Reservationsforpligtelse

Værter bør overholde accepterede reservationer og tilbyde en pålidelig indtjekningsoplevelse.

  • Annulleringer: Værter bør ikke annullere bekræftede reservationer, medmindre der er visse gyldige årsager, der er uden for værtens kontrol. Selv i disse tilfælde bør værter gøre deres bedste for at annullere med så meget tid som muligt og kontakte Airbnb, hvis de har brug for hjælp.
  • Indtjekning: Værter bør give deres gæster mulighed for nemt at få adgang til boligen ved indtjekning (f.eks. korrekte rutevejledninger, opdateret nøglekode osv.) og under hele opholdet.

Rettidig kommunikation

Værter eller medværter bør være til rådighed til at svare på gæsteforespørgsler eller uventede problemer, der kan opstå før og under ophold.

Vi erkender, at værter har mange krav til deres tid. What is considered a reasonable response time can depend on specific circumstances, like the nature of a guest's inquiry and the stage of their trip.

Hvis en gæst for eksempel kontakter dig med et spørgsmål, der er væsentligt til deres ophold:

  • Før opholdet:
    • Hvis indtjekning er mere end fem dage væk, forventes værter at svare gæster inden for tre dage efter modtagelse af en besked. Det er her, gæster sandsynligvis kontakter dig for yderligere oplysninger for at planlægge deres rejse.
  • Før indtjekning og under opholdet:
    • Tæt på indtjekningstidspunktet, eller hvis der opstår et problem under opholdet (en manglende nøglefacilitet, problemer med adgang til opslaget osv.), er det især vigtigt at svare hurtigt på beskeder fra gæster. I disse øjeblikke forventes værter at svare inden for en time på beskeder fra gæster, der modtages i lokal dagtimerne. Uden for lokale dagtimer kan Airbnb yde øjeblikkelig hjælp til gæster, der står over for et rejseproblem, hvis værten ikke svarer.
    • Ellers, når en gæst kontakter dig under opholdet eller inden for fem dage efter deres ankomst, er det bedst at svare inden for 12 timer på gæstebeskeder, der modtages i lokal dagtimerne. Dette skyldes, at hvis indtjekning er inden for fem dage, kan gæster påbegynde deres rejse og kan have brug for bekræftelse af de endelige oplysninger såsom indtjekningsinstruktioner eller opslagets placering.

Opslagets nøjagtighed

Opslagssiden på tidspunktet for bookingen bør nøjagtigt beskrive boligen og afspejle de funktioner og faciliteter, der vil være tilgængelige i boligen fra indtjekning til udtjekning, herunder:

  • Bookingoplysninger: Værter bør kun ændre oplysningerne om en accepteret booking (datoer, pris osv.) med gæstens forudgående samtykke.
  • Placering: Oplysningerne om beliggenheden (kortnål, adresse osv.) på opslagssiden skal være nøjagtige. Opslagssiden bør også videregive oplysninger om omgivelserne, der kan påvirke støjniveauet.
  • Type, størrelse og privatliv: Opslagssiden skal nøjagtigt beskrive den type indkvartering, der tilbydes (privat værelse, hele boligen osv.), opslagets opsætning (antal soveværelser, sengestørrelse osv.) og niveauet af privatliv (tilstedeværelse af en ejendomsadministrator på stedet, andre gæster osv.).
  • Ejendom: Den angivne bolig skal være den, der blev booket, og billederne og beskrivelsen på opslagssiden skal nøjagtigt repræsentere den angivne bolig. Værter bør kun erstatte et opslag med et andet, hvis de har forudgående aftale fra gæsten, og gæsten har accepteret en anmodning om ændring af rejsen.
  • Faciliteter og ordensregler: Opslagssiden bør angive gældende ordensregler og nøjagtigt repræsentere alle tilgængelige faciliteter (boblebad, køkken, fitnesscenter osv.) og funktioner, der tilbydes i opslaget. Hvis opslaget annoncerer "basisting", skal alle faciliteter fra denne liste være tilgængelige for gæster. If there are restrictions associated with amenity access, these should also be fully posted on the listing page (for example, a pool that is only available during certain hours or months of the year).

Opslagets renhed

Alle boliger skal være rene og fri for sundhedsfarer, inden gæsten tjekker ind.

  • Sundhed OG sikkerhed: Opslagene skal være fri for sundhedsfarer (mug, skadedyr osv.).
  • Renhed: Værter bør tilbyde opslag, der opfylder en høj standard for renhed (fri for omfattende støv, skæl fra kæledyr, beskidt service osv.).
  • Gæsteudskiftning: Værter skal sørge for at gøre rent mellem hvert ophold (vaske tøj, tage skrald ud, støvsuge/feje, tørre overflader af osv.).

Indberetning af en overtrædelse

Airbnb opfordrer gæster til hurtigt at indberette overtrædelser af disse grundregler. Når en gæst har at gøre med en mistænkt eller faktisk overtrædelse af disse grundregler, beder vi vedkommende om at:

  • Kommuniker med værten - værten er i den bedste position til hurtigt at løse problemer.
  • Dokumentér problemet ved hjælp af Airbnb's meddelelsestråd, billeder osv.
  • Hvis værten ikke kan løse problemet, skal du kontakte os for at indberette problemet direkte eller anmode om en refusion via Løsningscenteret.
  • Skriv en ærlig omtale med feedback, så værten kan forbedre sig for fremtidige gæster.

Hold værter i henhold til disse grundregler

Vi forpligter os til at håndhæve disse grundregler. Når en overtrædelse af grundreglen indberettes, vil Airbnb forsøge at kontakte værten for at forstå, hvad der skete.

Handlinger, vi foretager, kan omfatte at give oplysninger til værter om denne politik og udstede advarsler. Når der indberettes gentagne eller alvorlige overtrædelser af disse grundregler, kan værter eller deres opslag blive suspenderet eller fjernet fra platformen.

Afhængigt af overtrædelsens art kan Airbnb også træffe andre foranstaltninger, såsom at annullere en kommende eller aktiv reservation, refundere en gæst fra en værts udbetaling og/eller kræve, at værter fremlægger bevis for, at de har løst problemer, før de kan genoptage værtskabet.

Derudover kan en vært, der annullerer en bekræftet reservation eller findes ansvarlig for en annullering, få andre konsekvenser i henhold til vores annulleringspolitik. Airbnb kan frafalde annulleringsgebyrer og i nogle tilfælde andre konsekvenser, hvis værten annullerer på grund af visse gyldige årsager, der er uden for værtens kontrol.

Tiltalende overtrædelser

Værter kan klage over beslutninger i henhold til denne politik ved at kontakte kundesupport eller via det link, vi giver for at påbegynde klageprocessen. Når vi gennemgår klager, vil vi overveje eventuelle yderligere oplysninger, værten giver, såsom nye eller rettede oplysninger, overtrædelser af vores Omtalepolitik eller andre relevante omstændigheder i forbindelse med overtrædelsen/overtrædelserne.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig