Værtsstandarder

Hvad er værtsstandarder?

Disse standarder kan hjælpe dig med at få gode omtaler for at yde god og pålidelig gæstfrihed. Du kan se, hvordan du klarer dig ved at tjekke vurderinger og feedback fra gæster.

Når du går til dit kontrolpanel, kan du se vurderingerne, du har fået for kommunikation, indtjekning, nøjagtighed, renlighed og overordnet oplevelse. Du kan også se din svarrate på dit kontrolpanel. For at se dit engagement to reservationer, skal du tjekke Superhost-sektionen på dit kontrolpanel. Og ved at tjekke din kalender ofte, kan du opretholde opdateret ledighed.

Opdateret ledighed

Du bør altid være tryg ved, at du er i stand til at kunne klare en reservation. Ved at holde oplysningerne på dit opslag opdateret, øger du chancen for, at du modtager reservationsanmodninger, du kan imødekomme.

  • Opdater din kalender, så den afspejler din ledighed, så du ikke modtager reservationsanmodninger for datoer, hvor du ikke er ledig
  • Du kan bruge dine ledighedsindstillinger til at blokere forberedelsestid mellem bookinger eller for at forhindre anmodninger på samme dag eller reservationer langt ud i fremtiden
  • Hvis du vælger en minimum- eller maksimumlængde på ophold, vil du kun modtage anmodninger for reservationer, der passer til dine præferencer

Rejsende, der leder efter et sted at bo, fortæller os, at det kan føles nedslående af få en afvisning, så hvis du afviser et stort antal reservationsanmodninger, kan dit opslag blive midlertidigt deaktiveret.

Kommunikation

Hver gang en gæst tager kontakt til dig - uanset om du har en reservation med dem eller ej - viser det, at du er en betænksom og opmærksom vært, hvis du svarer hurtigt.

Svar i tide

Hvor ofte og hurtigt du svarer på en reservationsanmodning og bookingforespørgsler, er målt med din svarrate.

  • Svar på bookingforespørgsler og reservationsanmodninger inden for 24 timer for at opretholde din svarrate
  • Hvis din bolig ikke er ledig, eller hvis en rejsende ikke kan overholde dine Husregler, skal du sørge for at afvise reservationsanmodningen med det samme
Støt dine gæster

Uanset om du bor sammen med dine gæster eller ej, er det vigtigt at være tilgængelig under hele deres ophold. Dine gæster har mulighed for at vurdere om din kommunikation var tydelig og konsistent. Gennemsnittet af de vurderinger du får, vises på dit opslag.

  • Hvis du bekræfter en reservation og noget ved dit opslag ændrer sig, skal du give din gæst besked i forvejen
  • Download Airbnb app'en så du kan svare på beskeder, uanset hvor du er
  • Hvis du ikke tager imod dine gæster, når de ankommer, kan du sende dem en besked på deres indtjekningstidspunkt for sikre dig, at alt er gået godt
  • Hvis du ikke er i området under deres ophold, kan du give dine gæster en lokal kontakt

Hvis din svarrate bliver for lav, kan din placering i søgeresultater bliver påvirket og du kan blive pålagt bøder, herunder at få dit opslag midlertidigt deaktiveret. Dette sikrer, at rejsende ikke er i risko for at kontakte dig og blive ignoreret.

Engagementsrate

Forpligtelse overfor reservationer

Når du bekræfter, at du vil være vært for nogen, stoler de på, at du vil tage dig af deres behov. Uanset om det er en familieferie eller en forretningsrejse, kan en uventet ændring i overnatningsplaner være meget forstyrrende.

Hvis det uventede sker og du er nødt til at aflyse en bekræftet booking, er her nogle ting du skal have for øje:

  • Så snart du ved, at du er nødt til at aflyse, skal du give din gæst besked med det samme. Dette giver dem så meget tid som muligt til at finde en ny bolig.
  • Aflys reservationen på Airbnb for at starte refunderingsprocessen.
  • Hvis du kender andre værter i dit område, kan du overveje at spørge dem, om de kan have gæsten boende og introducere dem til hinanden.
  • Når der er en formildende omstændighed eller en sikkerhedsbekymring, kan Airbnb gøre en undtagelse med bøder ved værtsaflysning.

Vi vil have, at rejsende, der booker med Airbnb, føler sig sikre på deres planer, så vi tager aflysninger alvorligt. Du kan blive udsat for bøder - herunder økonomiske bøder - hvis du aflyser en bekræftet booking.

Indtjekning

Dine gæster bliver bedt om at vurdere deres indtjekningsoplevelse i slutningen af deres ophold, så det er en mulighed for at bruge nogle ekstra kræfter på, at få dem til at føle sig godt tilpas. Husk, at dine gæster kan være trætte efter rejsen, så det er vigtigt at gøre det nemt for dem med en tydelig og enkel indtjekningsproces.

  • Kommuniker din indtjekningsprocedure på forhånd og sørg for, at du kan overholde den
  • Sørg for, at din gæster ved, hvordan de kan kontakte dig, hvis de er forsinkede eller har et spørgsmål i sidste øjeblik
  • Giv dine gæster detaljeret beskrivelse af, hvordan de finder din bolig, så de kan finde frem, og spar tid ved at skrive det hele i din Husmanual
  • Giv dine gæster besked om du byder dem velkommen i døren, eller om de skal planlægge at få nøglen fra en nøgleboks eller en nabo

Nøjagtighed

Vi hører fra værter og gæster, at det giver en bedre oplevelse for alle, hvis man deler forventninger inden en rejse. Som vært kan du hjælpe rejsende med at beslutte, om din bolig passer godt til dem ved at give detaljerede oplysninger om, hvad din bolig tilbyder.

Dine gæster har mulighed for at vurdere nøjagtigheden af den information du giver. Ved at lave en detaljeret profil og opslag, vil du tiltrække gæster, der passer til din værtsstil, hvilket hjælper dig til at få gode omtaler.

Dit opslags oplysninger
  • Brug et udvalg af billeder i god kvalitet, tilføj en billedtekst og skiv en detaljeret beskrivelse af boligen.
  • Lav Husregler, der tager højde for situationer, der vil have betydning for dine gæster. Hvis du ikke vil have, at de tager andre personer med i boligen, skal du fortælle dem det på forhånd. Hvis du ikke vil have, at de ryger i din bolig, fortæl dem det.
  • Giv gæsterne besked om, at der er dele af boligen, de ikke må bruge, som en delt gård eller loftet.
  • Vær ærlig om uventede faktorer, som vil have en påvirkning på dine gæsters ophold. Hvis dine naboer lige er begyndt på et larmende renovationsprojekt, skal dine gæster have det at vide. Hvis man skal gå op af trapper til 8. sal for at komme til dit opslag, tilføj den detalje. Hvis du ikke har konstant varmt vand, sig det.
Dine faciliteter

En af de ting, der gør dit opslag fantastisk, er faciliteterne, der gør det ekstra behageligt, perfekt for familier eller nemt at arbejde fra.

  • Skriv alle de faciliteter du tilbyder og sørg for at de alle er tilgængelige og virker
  • Lav Husregler, der tager højde for situationer, der vil have betydning for dine gæster. Hvis du ikke vil have, at de tager andre personer med i boligen, skal du fortælle dem det på forhånd. Hvis du ikke vil have, at de ryger i din bolig, fortæl dem det.
Din pris

En meget høj pris kan få rejsende til at tro, at din bolig er ekstra luksuriøs - de bør ikke forvente et slot, når de ankommer til en hytte.

Hvis du ofte modtager lave vurderinger på nøjagtigheden af de oplysninger du giver, kan du få bøder. Vi vil have, at rejsende kan stole på, at den bolig de booker, også er den bolig de møder, når de ankommer.

Renlighed

En opryddet og ren bolig ser altid bedst og mest indbydende ud. Dine gæster kan vurdere renligheden af din bolig og gennemsnittet af dine vurderinger vises på dit opslag.

Det er vigtigt, at give dig selv nok tid til at gøre rent, især hvis du har bookinger, der ligger lige efter hinanden.

  • Gør alle værelser gæsterne kan bruge rene, især badeværelset og køkkenet
  • Hvis du sørger for håndklæder og sengetøj skal det være rent
  • Du kan opkræve et rengøringsgebyr og bruge de ekstra penge til at betale for rengøringsmidler eller til at hyre professionel rengøringshjælp
  • Efterlad rengøringsmidler i din bolig, så gæster kan gøre rent, hvis de spilder eller roder

Hvis du modtager lave vurderinger for renlighed mange gange, kan du få bøder. En ren bolig er noget rejsende forventer.

Smukt hjem i København

24 Hele sted

Den samlede oplevelse

Dine gæster får muligheden for at vurdere deres overordnede oplevelse med at bo i din bolig. Gennemsnittet af vurderingerne du får på den overordnede oplevelse, vil vises på dit opslag. Det vil også vises, når en rejsende søger efter et sted at bo og ser de opslag, der passer til deres søgekriterier. Så at have en høj overordnet vurdering er en god måde at stå ud i søgeresultater på.

  • Husk at mange af din gæster er langt væk hjemmefra, så prøv at sæt dig ind i deres sted ift., hvad de vil have brug for, hvad de vil finde forvirrende og hvordan du kan tilbyde hjælp og vejledning.
  • Tilpas hver gæsts oplevelse til at passe til deres rejsebehov og personlighed - selv små ting kan efterlade store og vedvarende indtryk.
  • Bed om feedback fra dine gæster, så de kan hjælpe dig med at finde områder, hvor du kan forbedre dig. De kan fortælle dig det ansigt til ansigt, eller efterlade privat feedback til dig, når de udfylder deres vurdering.
Værdi

Du har kontrol over, hvordan du prissætter dit opslag, men det er vigtigt, at vælge en pris, der afspejler forventningerne med det, dit opslag tilbyder. Gæster har muligheden for at vurdere værdien af dit opslag og gennemsnittet af dine vurderinger vises på dit opslag.

  • Du kan tilpasse dine priser, så de passer til sæsonens trends
  • Hvis det er første gang du er vært, kan du overveje at sænke din pris, så du kan få dine første par bookinger og få noget erfaring

Hvis du får lave overordnede vurderinger mange gange i træk, kan du få en bøde. Hvis dine vurderinger fortsat afspejler, at du kæmper med at imødekomme gæsternes forventninger, kan dit opslag bliver fjernet fra Airbnb.