Værtskab på Airbnb
Skab behagelige ophold, og få gode omtaler
Hvad forventes der af værter?
Vi vil give dig klar vejledning, så du ved, hvad der forventes, og så du kan tilbyde et 5-stjernet ophold, hver gang du udlejer din bolig.
Vi beder alle værter om at leve op til fire basale krav: samlet vurdering, svarrate, aflysninger og accept af reservationer. Foruden det basale bliver du også vurderet af gæster, som bor hos dig.
Allerede vært? Tjek dit Fremskridt for at se, hvordan du klarer det.
Basale krav
For at hjælpe med at skabe behagelige, pålidelige ophold for alle gæster skal alle boliger og værter leve op til fire basale krav.
Reager og svar
Hvis du svarer hurtigt, når gæster kontakter dig, viser det, at du er en opmærksom og betænksom vært. Hvor ofte og hurtigt du svarer på reservationsanmodninger og bookinghenvendelser, måles af din svarrate. Vi beder værter om at svare på denne type beskeder inden for 24 timer.
Accepter reservationsanmodninger
Ingen gæster bryder sig om at skulle sende fire eller fem anmodninger for at finde en ledig bolig, så vi forventer, at du accepterer de fleste anmodninger, hvis din kalender viser, at din bolig er ledig. Sørg for, at dit opslags kalender viser, hvilke dage du kan være vært. På den måde har du større sandsynlighed for at få reservationsanmodninger, som du rent faktisk kan acceptere. Du kan bruge dine ledighedsindstillinger til at blokere tid mellem bookinger eller til at undgå at få anmodninger om reservationer samme dag eller om reservationer, der ligger for langt ud i fremtiden.
Undgå at aflyse
Vi tager aflysninger alvorligt og beder alle værter om at undgå at aflyse–gæsternes rejseplaner afhænger af det! Du vil blive pålagt sanktioner, herunder også økonomisk straf, hvis du aflyser en bekræftet booking. Vi beder dig om at undgå at aflyse bekræftede bookinger, medmindre der er formildende omstændigheder.
Få positive omtaler
Gæster kan godt lide at vide, at de kan forvente et konsekvent kvalitetsniveau, uanset hvor de booker. Når et ophold er slut, skriver gæsterne en omtale af deres oplevelse med dig, og det er en af de måder, hvorpå vi evaluerer dig som vært. Din samlede vurdering er din gennemsnitlige omtale-score fra alle de gæster, du har været vært for.
Som vært har du også mulighed for at vurdere gæster - i forhold til deres renhed, velopdragenhed og kommunikation. Din feedback er med til at sikre, at gæster behandler de boliger, de bor i, som deres egen. Gæster, der jævnligt anmeldes af værter, kan blive pålagt sanktioner.
Få gode omtaler fra gæster
Det er vores erfaring, at værter, som får gode omtaler, er tilbøjelige til at fokusere på fem ting: renlighed, basale faciliteter, nøjagtige oplysning i opslaget, gnidningsfri indtjekning og proaktiv kommunikation.
Renhed
Gæsterne forventer, at boligen er lige så ren og ryddelig som på billederne på dit opslag. Sørg for at give dig selv nok tid til at gøre rent mellem gæster, især når du har bookinger lige efter hinanden.
Gæsterne får mulighed for at vurdere, hvor ren din bolig er, og gennemsnittet af dine vurderinger vil blive vist på din opslagsside. Hvis du jævnligt får dårligere vurderinger af renheden, kan du blive pålagt sanktioner.
HVAD FORVENTES DER
  • Rengør alle de rum, gæsterne har adgang til, særligt soveværelser, badeværelser og køkkenet.
  • Sørg for, at der kke er hår, støv eller mug på overflader og gulve
  • Gør klar mellem hvert ophold:
  • Stil frisk sengetøj og håndklæder til rådighed for dine gæster
  • Fjern skrald, mad og ting, der er blevet efterladt at de foregående gæster
TIPS
  • Spred dine bookinger ud, så du har mere tid til at gøre klar til de næste gæster. Du kan opdaterer dine reservationsindstillinger, så du blokerer en nat eller to inden hver reservation
  • Opkræv et rengøringsgebyr, og brug de ekstra penge på rengøringsmidler, eller hyr et professionelt rengøringsselskab
  • Stil rengøringsudstyr til rådighed i din bolig, så dine gæster kan gøre rent, hvis de spilder eller lignende
Essentielle faciliteter
Vi anbefaler, at alle gæster tilbyder de basale faciliteter, så gæster har det, de skal bruge for at have det behageligt og få en godnats søvn.
  • Toiletpapir
  • Sæbe
  • Sengetøj
  • Mindst et håndklæde per booket gæst
  • Mindst en hovedpude per booket gæst
Præcise opslagsoplysninger
Hvis du er åben om dine forventninger inden en rejse, kan det være med til at give både dig og dine gæster en bedre oplevelse. Du kan hjælpe rejsende med at beslutte, om din bolig opfylder deres behov ved at angive tydelige oplysninger og detaljer, f.eks. om du tillader kæledyr. Et detaljeret opslag og en detaljeret profil er med til at tiltrække gæster, der leder efter en bolig som din.
Gæsterne får mulighed for at vurdere nøjagtigheden af de oplysninger, du angiver.
OPSLAGSOPLYSNINGER
HVAD FORVENTES DER
  • Nøjagtig og ajourført adresse (den deles først, når gæsterne har booket)
  • Oplysninger om, hvor privat soveværelse og badeværelse er, er nøjagtige
  • Opslagets billeder repræsenterer på rimelig vis boligens stand og udformning
  • Faciliteterne er som beskrevet - tilgængelige og virker
TIPS
  • Brug forskellige billeder af høj kvalitet med billedtekster, og skriv en detaljeret beskrivelse af boligen
  • Lav Husregler, der informerer om situationer, der betyder noget for dine gæster. Dine regler kan give klarhed om, hvad du tillader og ikke tillader, som f.eks. rygning, kæledyr eller ekstra gæster.
  • Fortæl gæsterne, hvis der er dele af boligen, de ikke har adgang til, som f.eks. en garage eller loftet
  • Vær ærlig vedrørende uventede faktorer, der får indflydelse på dine gæsters ophold. Dine gæster fortjener at få at vide, hvis dine naboer lige har påbegyndt et støjende byggeprojekt, eller hvis de de skal op ad otte etagers trapper for at nå op til din bolig.
FACILITETER
Angiv alle de faciliteter, du tilbyder, og sørg for, at de alle er tilgængelige og virker
PRIS PER NAT
Sørg for, at din bolig passer til den pris, du vælger. En meget høj pris kan få rejsende til at tro, at din bolig er meget luksuriøs. Har du brug for hjælp? Prøv at booke andre opslag i dit område, eller slå Smart prissætning til.
Nem indtjekning
En nem og enkel indtjekningsproces er med til at få gæsterne til at slappe af efter rejsen. Gæsterne bliver bedt om at vurdere deres oplevelse med indtjekning, når opholdet er slut.
TIPS
  • Lav en indtjekningsvejledning til dit opslag–vi deler den med dine gæster 24 timer inden indtjekning, så de har alt det, de har brug for til at få en ankomst uden problemer
  • Hvis du planlægger at møde gæsterne selv, skal du sørge for at koordinere indtjekningstidspunktet på forhånd
  • Hvis du tilbyder indtjekning uden vært, skal du tilføje de oplysninger i sektionen Gæsteressourcer på dit opslag
  • Sørg for, at din gæster ved, hvordan de kan kontakte dig, hvis de er forsinkede eller har et spørgsmål i sidste øjeblik
  • Giv dine gæster en detaljeret rutebeskrivelse til din bolig—du kan spare tid ved at skrive det hele i din husmanual
Hjælp gæster under deres ophold
Uanset om du bor i boligen med dine gæster eller ej, er det vigtigt at stå til rådighed under deres ophold. Dine gæster har mulighed for at vurdere, hvor tydelig og klar din kommunikation var, når deres ophold er slut—og gennemsnittet af disse gæstervurderinger vil blive vist på din opslagsside.
TIPS
  • Vær proaktiv i din kommunikation, så gæsterne ved, at du står til rådighed. Kontakt dem tidligt for at koordinere ankomsten. Hvis du ikke tager imod dine gæster, når de ankommer, kan du sende dem en besked på indtjekningstidspunktet for at sikre dig, at der ikke var nogen problemer.
  • Hvis du bekræfter en reservation, og du ændrer noget på dit opslag derefter, skal du fortælle gæsterne det på forhånd.
  • Download the Airbnb-appen, så du kan svare på beskeder hvor som helst.
  • Hvis du ikke er i området under deres ophold, kan du give dine gæster en lokal kontaktperson.