Vi kræver, at værter følger vores regler inden for disse områder, hvilket hjælper med at skabe behagelige og pålidelige ophold for gæster:
Værter forventes også at opretholde høje omtalevurderinger, da gæster forventer et ensartet kvalitetsniveau og bruger omtaler til at dele deres oplevelse.
Opslag bør have en høj samlet bedømmelse og undgå for mange lave vurderinger. Vi har fundet ud af, at værter, der får gode omtaler, har tendens til at fokusere på fire ting: reservationsforpligtelse, rettidig kommunikation, nøjagtige opslagsoplysninger og renhed.
Værter bør overholde accepterede reservationer og tilbyde en pålidelig indtjekningsoplevelse.
Værter eller medværter bør være til rådighed til at svare på gæsteforespørgsler eller uventede problemer, der kan opstå før og under ophold.
Vi erkender, at værter har mange krav til deres tid. What is considered a reasonable response time can depend on specific circumstances, like the nature of a guest's inquiry and the stage of their trip.
Hvis en gæst for eksempel kontakter dig med et spørgsmål, der er væsentligt til deres ophold:
Opslagssiden på tidspunktet for bookingen bør nøjagtigt beskrive boligen og afspejle de funktioner og faciliteter, der vil være tilgængelige i boligen fra indtjekning til udtjekning, herunder:
Alle boliger skal være rene og fri for sundhedsfarer, inden gæsten tjekker ind.
Airbnb opfordrer gæster til hurtigt at indberette overtrædelser af disse grundregler. Når en gæst har at gøre med en mistænkt eller faktisk overtrædelse af disse grundregler, beder vi vedkommende om at:
Vi forpligter os til at håndhæve disse grundregler. Når en overtrædelse af grundreglen indberettes, vil Airbnb forsøge at kontakte værten for at forstå, hvad der skete.
Handlinger, vi foretager, kan omfatte at give oplysninger til værter om denne politik og udstede advarsler. Når der indberettes gentagne eller alvorlige overtrædelser af disse grundregler, kan værter eller deres opslag blive suspenderet eller fjernet fra platformen.
Afhængigt af overtrædelsens art kan Airbnb også træffe andre foranstaltninger, såsom at annullere en kommende eller aktiv reservation, refundere en gæst fra en værts udbetaling og/eller kræve, at værter fremlægger bevis for, at de har løst problemer, før de kan genoptage værtskabet.
Derudover kan en vært, der annullerer en bekræftet reservation eller findes ansvarlig for en annullering, få andre konsekvenser i henhold til vores annulleringspolitik. Airbnb kan frafalde annulleringsgebyrer og i nogle tilfælde andre konsekvenser, hvis værten annullerer på grund af visse gyldige årsager, der er uden for værtens kontrol.
Værter kan klage over beslutninger i henhold til denne politik ved at kontakte kundesupport eller via det link, vi giver for at påbegynde klageprocessen. Når vi gennemgår klager, vil vi overveje eventuelle yderligere oplysninger, værten giver, såsom nye eller rettede oplysninger, overtrædelser af vores Omtalepolitik eller andre relevante omstændigheder i forbindelse med overtrædelsen/overtrædelserne.