For at hjælpe med at skabe komfortable, pålidelige ophold for gæster kræver vi, at værter følger vores regler vedrørende:
Når værter får lave vurderinger, kan vi sende beskeder for at opfordre dem til at opfylde gæsternes forventninger til kvalitet. Gentagne lave vurderinger indikerer, at et opslag eller en vært muligvis ikke opfylder gæsternes forventninger til kvalitet.
Konti og opslag bør opretholde en høj samlet vurdering og undgå for mange lave vurderinger. Vi har fundet ud af, at værter, der får gode omtaler, har tendens til at fokusere på fire ting: nøjagtige opslagsoplysninger, at overholde reservationer og refusioner, rettidig kommunikation og renhed.
Opslagssiden på bookingtidspunktet og eventuelle yderligere udsagn fra værten om boligen skal beskrive boligen nøjagtigt og afspejle de funktioner og faciliteter, der er tilgængelige i boligen fra indtjekning til udtjekning, herunder:
Værter skal overholde accepterede reservationer, give en pålidelig indtjekningsoplevelse og overholde deres løfter om at give gæster en refusion eller kompensation inden for rimelig tid.
Værter eller medværter bør være til rådighed til at svare på gæsteforespørgsler eller uventede problemer, der kan opstå før og under ophold.
Vi erkender, at værter har mange krav til deres tid. What is considered a reasonable response time can depend on specific circumstances, like the nature of a guest's inquiry and the stage of their trip.
Hvis en gæst for eksempel kontakter dig med et spørgsmål, der er væsentligt til deres ophold:
Alle boliger skal være rene og fri for sundhedsfarer, inden gæsten tjekker ind.
Vi forpligter os til at håndhæve disse grundregler. Når en overtrædelse af grundreglerne indberettes, forsøger Airbnb at kontakte værten for at forstå, hvad der er sket.
De foranstaltninger, vi træffer, kan omfatte at informere værter om denne politik, udstede advarsler og kræve, at værter fjerner indhold, der giver et forkert billede af opslaget eller vildleder gæster. Når gentagne eller alvorlige overtrædelser af disse grundregler indberettes, kan værter eller deres opslag blive suspenderet eller fjernet fra platformen, værter kan blive forhindret i at offentliggøre nye opslag eller miste deres Superhost-status, medværter kan blive forhindret i at deltage i medværtsnetværket eller være medvært for nye opslag, og tidspunktet for værters og medværters udbetalinger kan blive justeret.
Afhængigt af overtrædelsens art kan Airbnb også træffe andre foranstaltninger, såsom at annullere en kommende eller aktiv reservation, refundere en gæst fra en værts udbetaling og/eller kræve, at værter fremlægger bevis for, at de har løst problemer, før de kan genoptage værtskabet.
Derudover kan en vært, der annullerer en bekræftet reservation eller findes ansvarlig for en annullering, få andre konsekvenser i henhold til vores annulleringspolitik. Airbnb kan frafalde annulleringsgebyrer og i nogle tilfælde andre konsekvenser, hvis værten annullerer på grund af visse gyldige årsager, der er uden for værtens kontrol.
Airbnb opfordrer gæster til hurtigt at indberette overtrædelser af disse grundregler. Når en gæst har at gøre med en overtrædelse af disse grundregler, beder vi vedkommende om at:
Værter kan klage over beslutninger i henhold til denne politik ved at kontakte kundesupport eller via det link, vi giver for at påbegynde klageprocessen. Når vi gennemgår klager, vil vi overveje eventuelle yderligere oplysninger, værten giver, såsom nye eller rettede oplysninger, overtrædelser af vores Omtalepolitik eller andre relevante omstændigheder i forbindelse med overtrædelsen/overtrædelserne.