Ikrafttrædelsesdato: 6. februar 2025
Hvis en vært annullerer en reservation inden indtjekning, har gæsten ret til en fuld refusion, og hvis det er relevant, vil Airbnb hjælpe gæsten med at finde en lignende bolig, afhængigt af tilgængeligheden.
Airbnb konverterer generelt gæstens oprindelige betaling til en bookingkredit for at lette øjeblikkelig ombooking, men gæster kan altid anmode om en refusion til deres oprindelige betalingsmetode i stedet. Hvis bookingkreditten ikke bruges efter 72 timer, refunderes kreditbeløbet til gæstens oprindelige betalingsmetode.
Gæster skal indberette reservationsproblemer inden for 72 timer efter opdagelse. Hvis vi fastslår, at et reservationsproblem har forstyrret en gæsts ophold, giver vi gæsten en fuld eller delvis refusion eller hjælper gæsten med at finde en lignende bolig afhængigt af tilgængelighed til sammenlignelige priser. Ombooking af hjælp eller det refunderede beløb afhænger af flere faktorer, herunder alvoren af reservationsproblemet, indvirkningen på gæsten, den del af det påvirkede ophold, om gæsten forlader boligen, andre afbødende faktorer og styrken på bevis for reservationsproblemet.
Udtrykket "reservationsproblem" refererer til disse situationer:
For at anmode om hjælp til ombooking eller en refusion skal den gæst, der foretog reservationen, kontakte os eller sin vært inden for 72 timer efter opdagelsen af reservationsproblemet. Anmodninger bør understøttes af relevante beviser såsom billeder, videoer eller bekræftelse af betingelserne af værten, som vi vil bruge til at afgøre, om der er opstået et reservationsproblem.
Hvis en vært annullerer en reservation eller et andet reservationsproblem, der forstyrrer en gæsts ophold, modtager værten ingen udbetaling eller får sin udbetaling reduceret med det beløb, der refunderes til gæsten.
Under de fleste omstændigheder vil vi forsøge at bekræfte en gæsts indberettede bekymring med vedkommendes vært. Værter kan også bestride en gæsts påstand om et reservationsproblem ved at kontakte os.
Denne politik gælder i det omfang, loven tillader det, hvilket kan indebære garantier, der ikke kan udelukkes. Når denne politik gælder, kontrollerer den og går forud for reservationens aflysningspolitik. Inden gæsten indsender en anmodning til os, skal gæsten, når det er muligt, underrette værten og forsøge at løse reservationsproblemet direkte med sin vært. I forbindelse med at løse problemet kan gæster anmode om refusioner direkte fra værter via Løsningscenteret. We may reduce the amount of any refund or adjust any rebooking assistance under this Policy to reflect any refund or other relief provided directly by a host. As part of providing rebooking assistance we may, but are not obligated to, pay for or contribute to the cost of new accommodations. Vi kan også give gæster mulighed for at anvende værdien af en annulleret reservation på nye boliger eller for at modtage rejsekredit i stedet for en kontant refusion.
Hvis en gæst viser, at rettidig indberetning af et reservationsproblem ikke var muligt, kan vi tillade sen indberetning af reservationsproblemet i henhold til denne politik. Reservationsproblemer, der er forårsaget af gæsten, medrejsende eller deres inviterede eller kæledyr, er ikke dækket af denne politik. Indsendelse af en svigagtig anmodning er i strid med vores tjenestevilkår og kan resultere i lukning af konto.
Vores beslutninger i henhold til denne politik er bindende, men påvirker ikke andre kontraktmæssige eller lovbestemte rettigheder, der kan være tilgængelige. Enhver ret, som gæster eller værter måtte have til at tage retlige skridt, berøres ikke. This Policy is not insurance and no premium has been paid by any guest or host. Alle rettigheder og forpligtelser i henhold til denne politik er personlige for gæsten og værten for reservationen og må ikke overføres eller tildeles. Eventuelle ændringer af denne politik foretages i henhold til vores tjenestevilkår. Denne politik gælder for boliger, men ikke for reservationer af oplevelser eller tjenester.