Tilgængelighed hos Airbnb
Sådan gør vi det nemmere at rejse med os.

Udvidede søgefiltre
Vi har forenklet vores tilgængelighedsfiltre for at give en endnu bedre søgeoplevelse.
Tilgængelighedstjek
Vi tjekker alle værters tilgængelighedsfaciliteter for at sikre, at de er nøjagtige.


Direkte beskeder til værter
Chat direkte med værter for at få flere oplysninger om tilgængelighedsfaciliteterne i deres bolig eller under deres oplevelse.

Lyt til Airbnb's erklæring om digital tilgængelighed
Digital tilgængelighed hos Airbnb
Airbnb bestræber sig på at overholde den europæiske lov om tilgængelighed og retningslinjerne for tilgængeligt webindhold (WCAG) 2.1 niveau AA for vores hjemmeside og mobilapplikationer.
Sådan arbejder vi
- Vi indarbejder bedste praksis for digital tilgængelighed i vores design- og udviklingsprocesser
- Vi tilbyder løbende tilgængelighedstræning og -ressourcer til vores medarbejdere
- Vi bruger interne og eksterne kvalitetstestere
- Vi har et tværfunktionelt team, der overvåger og håndterer problemer med digital tilgængelighed på tværs af vores hjemmeside og apps
- Vi træner vores kundeservicemedarbejdere i at håndtere problemer med digital tilgængelighed
Feedback
Vi modtager gerne din feedback om Airbnb's praksis for digital tilgængelighed. Kontakt os via e-mail på digital-accessibility@airbnb.com.
Dedikerede teams
Airbnb har teams, der fokuserer på at skabe produkter, som alle kan bruge. Disse teams samarbejder med udviklere, designere og andre i hele virksomheden for at sikre, at vores produkter skabes med tilgængelighed i tankerne.
Vores specifikationer for digital adgang
Vi bestræber os på at designe en tilgængelig oplevelse, uanset browser og enhed.
Brugervenlighed af browsere, understøttende teknologi og enheder
Airbnb tester og optimerer regelmæssigt følgende tilgængelighedsoplevelser:
Skærmlæsere- VoiceOver
- VoiceOver på computer til macOS: webtest med Safari-browser
- VoiceOver på mobil til iOS: moWeb-test med Safari-browser
- VoiceOver på mobil til iOS: indbygget applikationstest
- TalkBack
- TalkBack til mobil til Android: moWeb-test med Chrome-browser
- TalkBack på mobil til Android: indbygget applikationstest
- JAWS med Microsoft Edge
- NVDA med Mozilla Firefox
- Tastaturstyrede kommandoer
- Browser på computer med Windows
- Browser på computer med macOS
- Tekstforstørrelse: Android til mobilenheder
- Dynamisk skrift: iOS til mobilenheder
- Justerbar skriftstørrelse: Justerbare webskrifttyper testes med computerversionen af Chrome og den mobile Safari-version til iOS
- Det ældste iOS, der testes, er iPhone 7.
- Android-testenheder omfatter Google og Samsung. Pixel 3- og Galaxy S8-telefonerne er de ældste modeller, der bruges til test.
- Hvis der er en fejl i en version til en ældre enhed eller et ældre operativsystem, kontrollerer vi, om problemet også forekommer i den aktuelle version af appen. Hvis det er tilfældet, prioriterer vi løsningen af problemet.
- Hvis problemet ikke findes i den aktuelle version, afhænger det af problemets alvor, om løsningen prioriteres i forhold til problemer i den aktuelle version.
Begrænsninger og alternativer
På trods af vores bedste indsats for at sikre tilgængeligheden af Airbnb er der nogle begrænsninger. Nedenfor er en beskrivelse af kendte begrænsninger og potentielle løsninger. Kontakt os, hvis du bemærker et problem, der ikke er angivet nedenfor.
Kendte begrænsninger for Airbnb: Billeder, der er uploadet af kunder- Billeder i opslag, kundeprofilbilleder og andre uploadede billeder kan mangle beskrivelser. Værter uploader deres egne opslagsbilleder og har mulighed for at tilføje en beskrivelse via en computerbrowser. Det er ikke et krav fra Airbnb.
- Vi undersøger mulighederne for automatisk at generere billedbeskrivelser til opslagsbilleder. Denne løsning vil derefter kunne anvendes på andre uploadede billeder.
- Indhold, der vises på Airbnb's platforme via tredjepartsleverandører, er muligvis ikke tilgængeligt, da disse udbydere ikke nødvendigvis opfylder vores standarder for tilgængelighed. Når vi støder på et sådant tilgængelighedsproblem i vores interne kvalitetssikringsproces, kontakter vi leverandøren og beder dem løse problemet.
- Nye leverandørkontrakter omfatter WCAG 2.1 niveau AA-support, men dette gælder ikke med tilbagevirkende kraft for tidligere kontrakter.
- Airbnb tester ikke vores platforms kompatibilitet på tablets. Denne manglende testning kan føre til uhensigtsmæssige visningsbrud og en ringere oplevelse for tabletbrugere.
- Airbnb tester ikke vores platforms kompatibilitet med tastatur- eller brailleskærmadgang i indbyggede mobilapps. Denne manglende testning kan medføre en mindre optimal oplevelse for kunder, der bruger disse enhedskombinationer med vores indbyggede applikationer.
- Der er i øjeblikket ingen planer om at inkludere tastaturadgang eller test af brailleskærme i vores kvalitetssikringsproces.
- Webkunder har adgang til tilgængelighedsindstillinger, når de er logget ind. I de indbyggede mobilapps har kunderne adgang til tilgængelighedsindstillinger, uanset om de er logget ind eller ej.
Tilgængelighedsfaciliteter
Tilgængelighed udvikler sig hele tiden. Her er nogle af de tiltag, vi har gjort for at forbedre tilgængeligheden på Airbnb.
Visuelt- Understøttelse af skærmlæser
- Minimumsværdier for farvekontrast
- Responsivt webdesign
- Skrifttypeforstørrelse, dynamisk skrift, justerbar skriftstørrelse
- Undertekster til videoindhold
- Billedbeskrivelser for indhold oprettet af Airbnb
- Tastaturgenveje på hjemmesiden
- Knapper til at zoome ind på kortet
- Knapper til at bevæge sig rundt på kortet
- Indstillinger for reduceret bevægelse
- Blokering af automatisk afspilning af video
- Indlæsning af flere alternativer (modsat uendelig scrolling)
- Lyd slået fra som standard
For at fremme tilgængelighed samarbejder vi med:




Vi er klar til at hjælpe
Du kan finde flere oplysninger i vores Hjælpecenter.
Hvordan bruger jeg søgefiltre?
Det er nemt at bruge vores søgefiltre til kun at vise de opslag, der har de tilgængelighedsfaciliteter, du har brug for. Få mere at vide om at søge efter boliger med tilgængelighedsfaciliteter eller søge efter oplevelser med tilgængelighedsfaciliteter.
Hvordan vurderer Airbnb tilgængelighedsfaciliteter?
Vi kræver, at boligværter indsender billeder af deres tilgængelighedsfaciliteter, og oplevelsesværter skal indsende en skriftlig beskrivelse. Disse gennemgås derefter manuelt af specialiserede Airbnb-medarbejdere med henblik på at vurdere henholdsvis billedernes nøjagtighed og beskrivelsens kvalitet.
Kan jeg tage min handicaphjælper eller den person, der hjælper mig, med på en oplevelse?
Oplevelsesværter kan vælge at give handicaphjælpere lov til at ledsage de gæster, de hjælper, uden yderligere omkostninger. På Airbnb betragter vi handicaphjælpere som alle over 18 år, der regelmæssigt hjælper en person med et handicap, en psykisk sygdom eller en langvarig sygdom med daglige aktiviteter. Få mere at vide om handicaphjælpere og vores tilsvarende politikker for oplevelser for gæster og værter.
Må jeg tage mit servicedyr med?
Vi ved, at servicedyr yder en meget vigtig funktion for deres ejer. Derfor behøver gæster ikke at oplyse om tilstedeværelsen af et servicedyr, før de booker, selvom vi altid opfordrer til tydelig kommunikation for at sikre en problemfri oplevelse for alle. Få mere at vide om politikker for servicedyr for gæster og værter.
Hvordan kan værter hjælpe gæster med tilgængelighedsbehov?
Hvad der gør en bolig tilgængelig varierer af gæstens behov. Derfor giver vi vores værter vejledning i, hvordan de kan give tydelige, nøjagtige oplysninger om deres boliger, og vi opfordrer dem til at kommunikere med deres gæster. Få mere at vide om at være vært for gæster med tilgængelighedsbehov. Få mere at vide om at tage imod gæster med tilgængelighedsbehov.
Hvordan kan værter føje tilgængelighedsfaciliteter til opslag?
En bolig kan være mere tilgængelig, end værten tror. Værter kan redigere deres opslag rum for rum og bekræfte hver tilgængelighedsfacilitet med mindst ét tydeligt billede. Få mere at vide om at føje tilgængelighedsfaciliteter til opslag for overnatningssteder. Få mere at vide om at føje tilgængelighedsfaciliteter til opslag for oplevelser.