Ændring af en reservation som vært
Der kan komme noget i vejen, og nogle gange kan du bare ikke være vært som planlagt. Tidligere reservationer kan ikke ændres, men for at redigere en bekræftet eller aktiv reservation skal du sende din gæst en anmodning om ændring af rejsen med forslag til nye datoer, ny pris eller nyt antal gæster. Du kan endda foreslå, at de bor i en anden bolig, hvis du har mere end en.
Send din gæst en anmodning om ændring af rejsen
Sørg for, at dine ændringer ikke er i modstrid med dine opslagsindstillinger. Det er også nyttigt at sende din gæst en besked, der forklarer, hvorfor du beder om ændringer.
- Gå til Reservationer, og vælg den reservation du vil ændre
- Klik på Oplysninger og derefter på Ændr eller annuller reservationen > Ændr reservationen
- Under Reservationsoplysninger skal du foretage dine ændringer af datoer eller antallet af gæster og klikke på Gem
- Under Gæstegebyrer skal du indtaste en ny indkvarteringspris
- Gennemse ændringerne, og klik derefter på Send anmodning
- Tryk på Profil
og dernæst på Skift til værtskab
- Tryk på Kalender
, og vælg den ønskede reservation
- Tryk på Ændr reservationen
- Under Reservationsoplysninger skal du gå til Datoer eller Gæster og trykke på Ændr
- Foretag dine ændringer, og tryk på Gem
- Under Gæstegebyrer skal du gå til Indkvarteringspris og derefter trykke på Ændr
- Indtast et nyt beløb, og tryk på Gem
- Gennemse ændringerne, og tryk på Send anmodning
- Tryk på Profil
og dernæst på Skift til værtskab
- Tryk på Kalender
, og vælg den ønskede reservation
- Tryk på Ændr reservationen
- Under Reservationsoplysninger skal du gå til Datoer eller Gæster og trykke på Ændr
- Foretag dine ændringer, og tryk på Gem
- Under Gæstegebyrer skal du gå til Indkvarteringspris og derefter trykke på Ændr
- Indtast et nyt beløb, og tryk på Gem
- Gennemse ændringerne, og tryk på Send anmodning
- Gå til I dag, og vælg den reservation, du vil ændre
- Tryk på Ændr eller annuller reservationen > Ændr reservationen
- Under Reservationsoplysninger skal du gå til Datoer eller Gæster og trykke på Ændr
- Foretag dine ændringer, og tryk på Gem
- Under Gæstegebyrer skal du gå til Indkvarteringspris og derefter trykke på Ændr
- Indtast et nyt beløb, og tryk på Gem
- Gennemse ændringerne, og tryk på Send anmodning
Hvis gæsten afviser eller ikke svarer, forbliver reservationen uændret. Hvis vedkommende accepterer, opdateres den med dine nye oplysninger.
Hvis prisen ændres, bliver vedkommende enten opkrævet betaling eller får en refusion. Hvis vedkommendes betaling ikke indsendes inden for 48 timer, bliver ændringen automatisk afvist, og reservationen vender tilbage til sin oprindelige tilstand.
Hvis datoerne ændres, gælder dit opslags annulleringspolitik for dine nye datoer.
Husk, at du kun kan sende én anmodning ad gangen til en gæst. Har du begået en fejl? Du kan ikke ændre den, når du har sendt den, men du kan annullere den og sende en ny ved at gentage ovenstående trin.
Bemærk: Ved reservationer i Indien kan du ikke foretage ændringer, der medfører en højere pris. For at gøre det skal du annullere den eksisterende reservation, revidere dit opslag, så det viser den højere pris og bede din gæst om at foretage en ny reservation.
Er du nødt til at annullere eller anmode om penge?
Få flere oplysninger om, hvordan du annullerer en reservation, og find ud af, hvad du skal gøre, hvis du er nødt til at annullere en aktiv rejse. Gå til Løsningscenteret for at anmode om ekstra penge fra din gæst.
Relaterede artikler
- Vejledninger•VærtRediger et særtilbud, eller træk det tilbageDu kan ændre eller trække et særtilbud tilbage, så længe en gæst ikke har accepteret det.
- Vejledninger•VærtSådan sender du særtilbudHvis en potentiel gæst sender dig en besked, inden vedkommende booker en reservation, kan du sende en tilpasset pris eller et særtilbud i me…
- Vejledninger•VærtSådan annullerer en vært en bookingDu kan annullere en reservation som vært, men hvis indtjekningstidspunktet er inden for 24 timer, er det ikke sikkert, det er muligt at annu…