Opdatering for 2022

Bekæmpelse af diskrimination og integrering af mere inklusion

Project Lighthouse

Project Lighthouse blev lanceret i 2020 og hjælper med at afdække og håndtere forskelle i, hvordan farvede oplever Airbnb. Vi udviklede initiativet i samarbejde med Color Of Change – og med vejledning fra en række borgerrettigheds- og databeskyttelsesorganisationer. Få mere at vide
Anvendelse af reelle data
Vi undersøger, hvordan gæster og værter bruger vores platform. Statistiske analyser hjælper os med at finde muligheder for at skabe mere retfærdige oplevelser i vores netværk.
Beskyttelse af privatlivet
Vi analyserer generelle tendenser og knytter ikke oplysninger om race til specifikke personer eller konti.
Forbedres konstant
Vores team fortsætter med at finde nye måder, hvorpå Airbnb kan gøres mere retfærdigt, rimeligt og inkluderende.

Det har vi ændret

Eliminering af gæsteprofilbilleder inden booking
I 2018 gennemførte vi ændringer for at sikre, at værter først ser en gæsts billede, når de har accepteret en bookinganmodning. Analyser har vist, at denne ændring har øget succesraten for bookinger en smule – den rate, hvormed gæster i USA fra forskellige etniske grupper med succes booker et Airbnb-opslag – for gæster, der opfattes som sorte.
Flere omtaler af flere gæster
Gæster med omtaler har en højere succesrate for bookinger. Men vores analyse har vist, at gæster, der opfattes som sorte eller latinamerikanske, har færre omtaler end gæster, der opfattes som hvide eller asiatiske. Vi implementerer ændringer, der gør det nemmere for alle gæster at modtage en omtale, når de rejser.
Flere bliver kvalificerede til Øjeblikkelig booking
Med Øjeblikkelig booking kan en gæst booke et opslag uden værtens godkendelse. Det er et effektivt værktøj til at reducere diskrimination, fordi det skaber mere objektive bookinger. Vi har indført ændringer for at gøre det nemmere for yderligere 5 millioner mennesker at bruge Øjeblikkelig booking.
Opbygning af et mere inkluderende rejsenetværk
Rejser ud over traditionelle turiststeder kan give økonomiske muligheder til lokalsamfund, der ikke historisk set har nydt godt af turisme. I løbet af det næste år vil vi fortsætte med at udvikle og skalere globale programmer som Airbnb's Iværksætterakademi for at sikre bredere adgang til fordelene ved at være vært på Airbnb. Vores indsats omfatter at udvide programmer, der hjælper med at rekruttere flere værter, der er farvede.
Mere uddannelse til værter
Vores værtsnetværk spiller en vigtig rolle i at skabe en retfærdig og imødekommende oplevelse. I år lancerede vi en Guide til inkluderende værtskab med oplysende artikler og videoer for at hjælpe værter med at byde gæster fra alle køn og baggrunde samt gæster med handicap velkommen – især fra historisk marginaliserede lokalsamfund. Vi forventer at lancere flere uddannelsesprogrammer og produktfunktioner for at skabe inklusion.
Kontrol af afviste reservationer for at fjerne muligheden for fordomme
Vi ved, at der er legitime grunde til, at en reservation muligvis ikke fungerer: Værtens kalender kan have ændret sig, eller gæsten kan have et behov – f.eks. tidlig indtjekning eller medbringelse af ekstra gæster – som værten ikke kan tage imod. Vi udvider vores evne til at analysere afviste reservationer for at forbedre vores politikker og produkter og bekæmpe diskrimination.
Forbedring af oplevelsen med at ombooke
I henhold til vores Open Doors-politik, der blev introduceret i 2016, får gæster med aktuelle eller kommende reservationer, der indberetter, at de oplever diskrimination, hjælp til at booke en anden bolig. Vi lancerede for nylig en døgnåben sikkerhedshotline, der er udformet med henblik på at det nemmere for gæster på en rejse at få akut hjælp, herunder adgang til hjælp til ombooking.
Vi fortsætter vores forpligtelse over for gæster med mobilitetsbehov
Vores søgefiltre for tilgængelighedsfunktioner gør det nemmere for gæster at finde og booke ophold, der opfylder deres behov. Vi foretager en såkaldt gennemgang af tilgængelighed, hvor vi gennemgår alle de tilgængelighedsfaciliteter, der indsendes af værter, for at sikre, at de er nøjagtige. Vores kategori Kørestolsvenlige, der blev lanceret i november 2022, omfatter hundredvis af boliger, der har kørestolsadgang med bekræftede trinfri adgang til boligen, soveværelset og badeværelset og mindst én tilgængelighedsfacilitet i badeværelset. Kørestolsvenlige boliger gennemgår endda en 3D-scanning for at bekræfte funktioner og mål.

Airbnb's netværksforpligtelse

Siden 2016 har vi bedt alle, der bruger Airbnb, om at forpligte sig til at behandle andre med respekt og uden at være fordømmende eller forudindtagede ved at acceptere Airbnb's netværksforpligtelse. Alle, der ikke er enige, fjernes fra vores platform – i 2022 gjaldt det 2,5 millioner mennesker.

Læs hele rapporten

Den seksårige opdatering om Airbnb's arbejde med at bekæmpe diskrimination og integrere mere inklusion omfatter vigtige Project Lighthouse-fund, vores komplette datasæt og de fremskridt, vi har gjort siden 2016.
Se rapport

Mød vores partnere

Siden 2016 har vi konsulteret og samarbejdet med førende borgerrettighedsgrupper, raceeksperter og databeskyttelsesorganisationer.