Gå videre til indhold
Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Forstå vores opdaterede politik vedrørende uforudsete omstændigheder

    Forstå vores opdaterede politik vedrørende uforudsete omstændigheder

    Få flere oplysninger om, hvordan annulleringer fungerer i henhold til vores politik nu.
    Af Airbnb den 23. sep. 2020
    5 minutters læsning
    Opdateret 15. feb. 2021

    Højdepunkter

    • Vi ændrer, hvordan annulleringer fungerer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder for reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser med indtjekning eller startdato 20. januar 2021 eller senere

    • Politikken dækker stadig naturkatastrofer og lignende hændelser, der er uforusigelige, og som ingen har kontrol over

    Bemærk: Vores opdaterede politik vedrørende uforudsete omstændigheder gælder for alle reservationer, der begynder 20. januar 2021 eller derefter.

    Siden pandemiens begyndelse har vi fået en masse feedback fra værter om, hvordan annulleringer har fungeret i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder. Mange værter udtrykte, at de ikke følte, at vores tidligere politik var fair over for værter, så vi opdaterede vores politik for at få en bedre balance mellem værters og gæsters behov.

    Den opdaterede politik gælder for reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser med indtjekning eller startdato 20. januar 2021 eller derefter.*

    I henhold til den opdaterede politik vil gæster, der påvirkes af uventede personlige omstændigheder – f.eks. indkaldelse som nævning eller en aflyst flyafgang – ikke længere være omfattet af vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder.

    Du kan læse alt om de ændringer, vi foretager, i Hjælpecenteret, men vi vil gerne give dig et par eksempler på situationer, der hhv. vil og ikke vil blive dækket fra januar.

    Hvad dækkede den tidligere politik vedrørende uforudsete omstændigheder for gæster?
    I henhold til vores tidligere politik kunne gæster annullere og få refusion i to slags situationer:

    • Uventede personlige omstændigheder
    • Voldsomme hændelser som et jordskælv eller en pandemi

    Hvad dækker den opdaterede politik?
    Den opdaterede politik vedrørende uforudsete omstændigheder gælder for reservationer af overnatningssteder og Airbnb-oplevelser med indtjekning eller startdato 20. januar 2021 eller derefter og dækker stadig naturkatastrofer og lignende begivenheder, der er uforudsigelige, og som ingen har kontrol over.

    Hvis dine gæster oplever en typisk rejseforstyrrelse, f.eks. en flyforsinkelse, kan de ikke længere annullere i henhold til politikken for refusion. De kan stadig være berettiget til en refusion i henhold til din annulleringspolitik.

    Hvad er ikke dækket af den opdaterede politik?
    Politikken gælder ikke rejseforstyrrelser forårsaget af de fleste personlige omstændigheder.

    Hvis f.eks. en gæsts fly aflyses, eller hvis gæsten indkaldes som nævning og bliver nødt til at annullere sin reservation i sidste øjeblik, betragter Airbnb ikke længere dette som en formildende omstændighed, og din annulleringspolitik er gældende.

    Politikken omfatter heller ikke rejseforstyrrelser forårsaget af vejrhændelser og endemiske sygdomme, der er almindelige nok til at være forudsigelige. Du kan få flere oplysninger og en liste med eksempler i Hjælpecenteret.

    Vi ved, at dit forhold til dine gæster er vigtigt, og vi vil gerne give dig mulighed for at beslutte, om du vil give en refusion til gæster, der er påvirket af uventede personlige omstændigheder, forudsigeligt vejr, sygdom eller andet. Som altid har du mulighed for at løse disse situationer direkte med gæsten, hvis du vælger at gøre det, uden at skulle tale med nogen i vores kundeserviceteam.

    Hvilke reservationer vil være omfattet af denne opdaterede politik?
    Den opdaterede politik gælder for reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser med indtjekning eller startdato 20. januar 2021 eller derefter, undtagen Luxe-reservationer.*

    Hvad hvis jeg er nødt til at annullere en gæsts reservation?
    Vi ved, at værter lejlighedsvis er nødt til at annullere en reservation på grund af uforudsete personlige omstændigheder. Hvis du ikke kan være vært på grund af noget, der virkelig ligger uden for din kontrol – f.eks. en skade, der forhindrer dig i at være vært, eller en nødsituation med din bolig – kan du stadig annullere uden negative konsekvenser som f.eks. at skulle betale gebyrer eller påvirkning af din Superhost-status.

    Vi beder dig om at overveje hver annullering omhyggeligt. Som du sandsynligvis ved af egen erfaring, kan en annullering af en reservation være noget af det værste for en rejsende – selv om vi ved, at det nogle gange er uundgåeligt.

    Hvad hvis der opstår en ny pandemi?
    Først og fremmest håber vi virkelig, at der aldrig opstår en ny pandemi. Men hvis vi oplever en mere i vores levetid, forventer vi, at mange gæster, der bookede før den pandemi, har mulighed for at annullere og få en refusion i henhold til den opdaterede politik vedrørende uforudsete omstændigheder.

    Hvorfor vælger I at udelukke uventede personlige omstændigheder fra den opdaterede politik?
    Under normale omstændigheder – ikke under en pandemi – udgør uventede personlige omstændigheder langt størstedelen af gæsteannulleringer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder.

    For at opbygge den rigtige langsigtede løsning fokuserede vi vores opmærksomhed på disse typer annulleringer. Fra 20. januar 2021 er gæster med uventede personlige omstændigheder ikke længere kvalificerede til at annullere og få en refusion i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder. Det er din beslutning, om du ønsker at gøre en undtagelse fra din annulleringspolitik eller ej.

    Hvilke typer omfattende begivenheder vil ikke være dækket af den opdaterede politik?
    I forbindelse med omfattende begivenheder vil vores politik i det store hele forblive uændret. Gæster har stadig ret til en refusion, hvis f.eks. en uforudsigelig naturkatastrofe forhindrer dem i at rejse. Denne opdatering betyder, at gæster vil være underlagt din annulleringspolitik oftere end med vores gamle politik.

    Hvilken form for forsikring tilbyder I, og hvordan vil den blive tilbudt til gæster?
    Vi arbejder på at tilbyde rejseforsikring til gæster – først i USA og derefter i andre områder i verden. Gæster kan købe rejseforsikring gennem et partnerskab med et førende forsikringsselskab.

    Indtil da har vi lanceret en rejseforsikringsside for at oplyse gæster om rejseforsikring og give links til rejseforsikringsaggregatorer, så gæster i visse lande og regioner kan sammenligne tilbud og købe en rejseforsikring, der passer til deres behov. Få flere oplysninger om, hvordan vi oplyser gæster om rejseforsikring

    Giver den opdaterede politik gæster lov til at annullere på grund af COVID-19-relaterede omstændigheder?
    Ændringerne i politikken påvirker ikke, hvordan vi håndterer COVID-19. For reservationer af overnatningssteder og Airbnb-oplevelser, der er foretaget efter 14. marts 2020, er annulleringer relateret til COVID-19 stadig ikke omfattet, medmindre du eller din gæst er syg med COVID-19. Bemærk, at der gælder andre politikker for Luxe-reservationer.

    Reservationer af overnatningssteder og Airbnb-oplevelser, der er foretaget senest 14. marts 2020, er fortsat kvalificerede. Få mere at vide om vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder og COVID-19

    Hvordan ser jeres opdaterede politik ud sammenlignet med lignende politikker i hotel- og restaurationsbranchen?
    Med disse ændringer mener vi, at vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder er blandt de mest gennemsigtige i branchen – og giver den rette balance mellem værters og gæsters behov.

    Disse ændringer eliminerer refusioner til gæster i mange situationer, som værter tidligere har oplevet, og giver i stedet gæster mulighed for at overveje at købe rejseforsikring. Opdateringerne træder ikke i kraft lige med det samme, men vi vil gerne fortælle dig, hvad der er i vente.

    Læs den opdaterede politik i vores Hjælpecenter, og kontakt os i Netværkscenteret, hvis du har spørgsmål eller feedback. Du kan også se vores seneste Værtsopdatering for at høre Airbnb's chef for værtskab, Catherine Powell, fortælle om ændringerne af politikken.

    Tak, fordi du er vært på Airbnb. Fortsæt endelig med at dele dine tanker med os. Dine ideer, beskeder og kommentarer er inspirerende for vores arbejde, og der kommer flere opdateringer de kommende uger.

    *Denne politik gælder ikke for Luxe-reservationer, der er underlagt en separat Luxe-gæsterefusionspolitik.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • Vi ændrer, hvordan annulleringer fungerer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder for reservationer af ophold og Airbnb-oplevelser med indtjekning eller startdato 20. januar 2021 eller senere

    • Politikken dækker stadig naturkatastrofer og lignende hændelser, der er uforusigelige, og som ingen har kontrol over

    Airbnb
    23. sep. 2020
    Var det en hjælp?