Aflysningspolitikker

Airbnb giver værter mulighed for at vælge mellem tre standardiserede aflysningpolitikker (Fleksibel, Moderat og Striks), som vi håndhæver for at beskytte både gæst og vært. De Superstrikse aflysningspolitikker gælder kun under særlige omstændigheder og kun på invitation. Aflysningspolitikken for længerevarende ophold gælder alle reservationer på 28 nætter eller flere. Aflysningspolitikken vil fremgå tydeligt af ethvert opslag og reservation på vores side. Gæster foretage aflysninger og tjekke eventuelle bøder ved at gennemse deres rejseplaner og så klikke på 'Aflys' ud for den relevante reservation. Værter har mulighed for at tjekke hvor mange reservationer en gæst har aflyst over de foregående 12 måneder, når gæsten sender en booking-anmodning.

Fleksibel: Fuld refundering i en begrænset periode

  • Rengøringsgebyrer bliver altid refunderet, hvis reservationen bliver aflyst inden indtjekning.
  • Airbnb-servicegebyret kan refunderes op til tre gange om året, inden for 48 timer fra booking. Refunderingskvalificeringen fastsættes på aflysningstidspunktet ud fra antallet af tidligere aflysninger. Hvis en gæst booker en reservation, der overlapper en del af en eksisterende reservation, refunderer vi ikke Airbnb-servicegebyret, hvis vedkommende beslutter sig for at aflyse.
  • Boliggebyrer (den samlede pris per nat du opkræves) kan refunderes i bestemte situationer, listet nedenfor.
  • Hvis der er klage fra én af de to parter,skal Airbnb have besked senest 24 timer efter check-in.
  • Airbnb vil mægle hvis nødvendigt, og har det sidste ord i alle konflikter.
  • En reservation er officielt aflyst, når gæsten klikker på aflysningsknappen på aflysningens bekræftelsesside, som findes på Kontrolpanel > Dine rejser > Ændr eller Aflys.
  • Aflysningspolitikker kan tilsidesættes af Gæsterefusionspolitikken, formildende omstændigheder eller aflysninger foretaget af Airbnb an en unavngiven grund tilladt ift. Servicevilkårene. Gennemlæs venligst disse undtagelser.
  • Gældende skatter vil blive tilbageholdt og sendt.
1 dag før
to, 28. sep 2017
15:00
Indtjekning
fr, 29. sep 2017
15:00
Udtjekning
ma, 2. okt 2017
11:00
Eksempel

For fuld refundering af boliggebyrer skal aflysning foretages 24 timer før opslagets lokale indtjekningstidspunkt (eller kl. 15.00 hvis andet ikke er nævnt) på indtjekningsdagen. Hvis der for eksempel er indtjekning om fredagen, skal der aflyses om torsdagen den uge inden indtjekningstidspunktet.

Hvis en gæst annullerer senere end 24 timer før indtjekningstidspunktet, bliver den første nat ikke refunderet.

Hvis en gæst ankommer og beslutter sig for at rejse tidligt, bliver de nætter der resterer 24 timer efter det officielle annulleringstidspunkt 100% refunderet.