Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Netværkspolitik

Politik for ombooking og refusion for Luxe-boliger

Denne artikel er blevet oversat automatisk.

Denne politik opdateres. Den nye politik vises øverst på denne side og gælder for alle bookinger foretaget den 29. april 2022 eller derefter. Den eksisterende politik vises nederst på siden og gælder for tidligere bookinger.

Med virkning fra: 29. april 2022

Denne Luxe Rebooking and Refund Policy forklarer, hvordan vi vil hjælpe med at ombooke en reservation, og hvordan vi håndterer refusioner for Luxe-bookinger, når en vært annullerer en reservation eller et andet rejseproblem forstyrrer et ophold. Denne politik gælder ud over Airbnb Luxe-gæstebookingaftalen.

Hvad sker der, hvis en vært aflyser inden indtjekning

Hvis en vært aflyser en reservation inden indtjekning, hjælper vi gæsten med at finde og booke lignende boliger efter bedste evne. Hvis vi ikke kan finde lignende boliger, eller hvis gæsten vælger ikke at booke en ny reservation, modtager gæsten en fuld refundering.

Hvad sker der, hvis et andet rejseproblem forstyrrer et ophold

Andre rejseproblemer skal indberettes til os ved at kontakte gæstens Luxe Trip Designer via e-mail eller telefon eller ved at ringe til os på +1 (844) 647-6746 senest 72 timer efter opdagelsen. Hvis vi fastslår, at et rejseproblem har forstyrret opholdet, kan vi afhængigt af omstændighederne give en fuld eller delvis refusion. Vi kan også hjælpe gæsten med at finde lignende eller bedre indkvartering. Det refunderede beløb, hvis der er noget, afhænger af, hvor alvorligt rejseproblemet er, indvirkningen på gæsten, den del af det ophold, der påvirkes, og om gæsten forlader boligen. Hvis gæsten forlader boligen på grund af et væsentlig rejseproblem og kontakter os, tilbyder vi hjælp med at finde lignende eller bedre indkvartering for de resterende nætter af opholdet.

Hvilke rejseproblemer er dækket?

Udtrykket "Rejseproblem" henviser til disse situationer:

  • Værten aflyser reservationen inden indtjekning.
  • Værten giver ikke adgang til indkvarteringen.
  • Boliger er ikke beboelige ved indtjekning af nogen af følgende årsager:
    • De er ikke rimeligt rene og hygiejniske, herunder sengetøj og håndklæder.
    • De indeholder sikkerheds- eller sundhedsfarer.
    • De indeholder skadedyr.
  • Opslaget indeholder materielle unøjagtigheder såsom:
    • Forkert type eller antal værelser (f.eks. soveværelser, badeværelser, køkkener eller andre værelser).
    • Forkert beliggenhed af boligen.
    • Særlig facilitet eller funktion, der er beskrevet i opslaget, er ikke til stede eller virker ikke (f.eks. pool; boblebad; badeværelse - toilet, brusebad eller badekar; køkken - vask, komfur, køleskab eller andre større apparater; elektriske, varme- eller klimaanlæg).
    • Særlig facilitet, der er beskrevet i opslaget, kræver en ekstra udgift, som ikke blev oplyst på opslaget.

Sådan fungerer krav

For at være berettiget til ombooking eller en refusion kan den gæst, der foretog reservationen, indsende et krav ved at kontakte sin Luxe Trip Designer skriftligt eller via telefon eller ved at ringe til os på +1 (844) 647-6746. Krav skal fremsættes til os senest 72 timer efter opdagelsen af rejseproblemet og understøttes af relevante beviser såsom fotografier eller bekræftelse af værtens betingelser. Vi afgør, om der er opstået et rejseproblem ved at evaluere tilgængelige beviser.

Sådan påvirker denne politik værter

Hvis en vært aflyser et ophold, skal værten refundere eventuelle betalinger, der er foretaget i forbindelse med opholdet. Hvor vi pådrager os omkostninger ved at hjælpe en gæst med at finde eller booke lignende eller bedre indkvartering på grund af annullering af en vært eller et andet rejseproblem, har vi ret til at inddrive sådanne omkostninger fra værten i overensstemmelse med vores vilkår, politikker og eventuelle aftaler med vores værter.

Under de fleste omstændigheder vil vi forsøge at bekræfte en gæsts krav hos deres vært. Værter kan også bestride et rejseproblem ved at kontakte Luxe Trip Designer for den relevante reservation.

Andre ting, du skal være opmærksom på

Denne politik gælder for alle Luxe-reservationer, der foretages på eller efter datoen. Luxe-reservationer bookes på Airbnb-platformen og administreres af Luxury Retreats. Vær opmærksom på, at Airbnb's Ombookings- og refusionspolitik og Airbnb's Politik vedrørende uforudsete omstændigheder ikke gælder for Luxe-reservationer. Når denne politik gælder, kontrollerer den også og har forrang for reservationens annulleringspolitik.

Inden vedkommende indsender et krav, skal gæsten underrette sin Luxe Trip Designer eller ejendomsadministrator på stedet for at forsøge at løse rejseproblemet direkte. Vi kan reducere beløbet for en eventuel refusion eller justere enhver ombookinghjælp i henhold til denne Politik for at afspejle eventuelle refusioner eller andre hjælpemidler, som værten yder direkte. Som en del af at yde hjælp med ombooking kan vi, men er ikke forpligtet til, betale for eller bidrage til udgifterne til ny indkvartering. Vi kan også give gæster mulighed for at anvende værdien af en annulleret reservation på nye boliger eller for at modtage rejsekredit i stedet for at få en kontant refusion.

Hvis en gæst viser, at det ikke var muligt at indberette et rejseproblem i god tid, kan vi tillade sen indberetning af rejseproblemet i henhold til denne politik. Rejseproblemer, der er forårsaget af gæsten, medrejsende eller deres inviterede eller kæledyr, er ikke omfattet af denne Politik. Indsendelse af et svigagtigt krav overtræder vores Servicevilkår og kan resultere i opsigelse af kontoen.

Vores beslutninger i henhold til denne Politik er bindende, men påvirker ikke andre kontraktlige eller lovbestemte rettigheder, der kan være tilgængelige. Enhver ret, som gæster eller værter kan have til at indlede retssager, forbliver upåvirket. Denne politik er ikke forsikring, og der er ingen præmie betalt af nogen gæst eller vært. Alle rettigheder og forpligtelser i henhold til denne Politik er personlige for bookinggæsten og -værten for reservationen og kan ikke overdrages eller overdrages. Eventuelle ændringer af denne politik vil blive foretaget i overensstemmelse med vores Tjenestevilkår. Denne politik gælder for Luxe-reservationer, men gælder ikke for ophold eller oplevelsesreservationer.

Hvis du har spørgsmål om Luxe Ombooking og Refusionspolitikken, bedes du kontakte Luxe Trip Designer for den relevante reservation eller ringe til os på +1 (844) 647-6746.

Airbnb Luxe-gæsterefusionspolitik

Sidst opdateret: 12/5/2020

Disse vilkår OG betingelser regulerer Gæsterefusioner ("Airbnb Luxe-refusionspolitik") udelukkende for bookinger på Airbnb-platformen, der administreres af Luxury Retreats ("Luxe Bookings") og erstatter vilkårene i Airbnb's Gæsterefusionspolitik. Airbnb Luxe-refusionspolitikken gælder ud over Airbnb Luxe-gæstens bookingaftale ("Airbnb Luxe-gæstebookingaftale"). Airbnb Luxe-refusionspolitikken er tilgængelig for gæster, der foretager og betaler for en Luxe-booking på Airbnb-platformen og oplever et rejseproblem (som defineret nedenfor). Gæstens rettigheder i henhold til denne Airbnb Luxe-refusionspolitik erstatter værtens annulleringspolitik.

Alle vilkår med stort begyndelsesbogstav skal have den betydning, der er angivet i Airbnb's Vilkår eller Betalingsvilkår, medmindre andet er defineret i denne Airbnb Luxe-refusionspolitik. Når denne Airbnb Luxe-refusionspolitik nævner "vi", "os" eller "vores", henviser den til Airbnb og dets partnere, der tilbyder booking- og betalingsbehandlingstjenester for Luxe-bookinger. Når denne Airbnb Luxe-refusionspolitik nævner "Vært", henviser den til værten som defineret i Airbnb Luxe-gæstebookingaftale.

Når du foretager en Luxe-booking som gæst og tilbyder en bolig til Luxe-bookinger som vært, angiver du, at du har læst, og at du forstår og accepterer at være bundet af denne Airbnb Luxe-refusionspolitik.

1. Rejseproblem

Et "rejseproblem" betyder et af følgende:

a) En vært (i) aflyser en booking kort før bookingens planlagte begyndelse, eller (ii) giver gæsten den rimelige mulighed for at få adgang til boligen (f.eks. udleverer de ikke nøglerne og/eller en sikkerhedskode).

b) Opslagets beskrivelse eller skildring af boligen er væsentlig unøjagtig med hensyn til boligens størrelse (f.eks. antal og størrelse på soveværelset, badeværelset og/eller køkkenet eller andre værelser), særlige faciliteter eller funktioner, der er repræsenteret i opslaget, er ikke angivet eller ikke fungerer, såsom terrasser, pools, boblebade, badeværelser (toilet/bruser/badekar), køkken (vask/komfur/køleskab eller større andre apparater) og elektriske, varme- eller klimaanlæg eller boligens fysiske beliggenhed (nærhed).

(c) i begyndelsen af gæstens booking er Indkvarteringen: (i) generelt ikke ren og hygiejnisk (ii) indeholder sikkerheds- eller sundhedsfarer, der med rimelighed forventes at påvirke gæstens ophold i boligen efter vores skøn, (iii) indeholder ikke rent sengetøj og badehåndklæder, som gæsten kan bruge, eller (iv) har skadedyr eller indeholder kæledyr, der ikke er oplyst om i opslaget.

2. Airbnb Luxe-refusionspolitikken

Hvis du er gæst og lider af et rejseproblem, indvilliger vi efter vores skøn i enten (i) at refundere dig op til det beløb, du har betalt via Airbnb-platformen ("Samlede gebyrer") afhængigt af den type rejseproblem, vi har lidt, eller (ii) at gøre vores rimelige indsats for at finde og booke en anden bolig til dig for ubrugte nætter, der er tilbage i din booking, som med rimelighed kan sammenlignes med den indkvartering, der er beskrevet i din oprindelige booking med hensyn til størrelse, værelser, funktioner og kvalitet. Alle beslutninger af os med hensyn til Airbnb Luxe-refusionspolitikken, herunder, uden begrænsning, størrelsen på refusionen og sammenligningen af alternative boliger, er efter vores skøn og endelige og bindende for gæster og værter.

3. Betingelser for at gøre krav på et rejseproblem

For at indsende et gyldigt krav vedrørende et rejseproblem og modtage fordelene i forbindelse med din booking skal du opfylde hver af følgende betingelser:

a) du skal gøre en kundeservicemedarbejder ("Rejseplanlægger") og ejendomsadministratoren på stedet opmærksom på, hvis det er relevant, skriftligt eller via telefon og give os oplysninger (herunder fotografier eller andre beviser) om indkvarteringen og omstændighederne omkring rejseproblemet inden for 24 timer efter (i) starten på din booking, eller (ii) du opdager eksistensen af rejseproblemet eller inden for en rimelig tidsperiode (som bestemt af os efter vores eget skøn), og du skal svare på eventuelle anmodninger fra os for yderligere oplysninger eller samarbejde om rejseproblemet;

b) vi vil ikke overveje klager, når du har forladt boligen.

(c) du må ikke direkte eller indirekte have forårsaget rejseproblemet (gennem din handling, udeladelse eller uagtsomhed); og

(d) du skal give os lov til rimeligt at forsøge at afhjælpe rejseproblemet.

4. Almindelige bestemmelser

4.1 Ingen overdragelse/ingen forsikring.
Denne Airbnb Luxe-refusionspolitik er ikke beregnet til at udgøre et tilbud om at forsikre, udgør ikke forsikring eller en forsikringsaftale, træder ikke i stedet for en forsikring, der er indhentet eller kan få fat på gæsten, og gæsten har ikke betalt nogen præmie i forbindelse med Airbnb Luxe-refusionspolitikken. Fordelene i henhold til denne Airbnb Luxe-refusionspolitik kan ikke overdrages eller overføres af dig.

4.2 Ændring eller opsigelse.
Vi forbeholder os ret til at ændre eller afslutte denne Airbnb Luxe-refusionspolitik til enhver tid efter eget skøn. Hvis denne Airbnb Luxe-refusionspolitik ændres, slår vi ændringen op på Airbnb-platformen eller giver dig besked om ændringen, og vi vil fortsætte med at behandle alle krav i forbindelse med rejseproblemer, der er foretaget, inden ændringen træder i kraft.

4.3 Hele aftalen.
Denne Airbnb Luxe-refusionspolitik udgør hele den eksklusive forståelse og aftale mellem os og dig vedrørende Airbnb Luxe-refusionspolitikken og erstatter og erstatter alle tidligere mundtlige eller skriftlige forståelser eller aftaler mellem Airbnb, vores datterselskaber og dig vedrørende Airbnb Luxe-refusionspolitikken.

5. Kontakt os.

Hvis du har spørgsmål om Airbnb Luxe-refusionspolitikken, kan du sende os en e-mail.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig