Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Juridiske vilkår
Gæst

Hjælpeprogram til gæster i forbindelse med COVID-19

Airbnb's hjælpeprogram til gæster i forbindelse med COVID-19 ("programmet"), der blev annonceret i januar 2022, har til formål at hjælpe gæster, hvis reservationer af ophold er blevet afbrudt af de seneste rejserestriktioner i forbindelse med COVID-19, der er beskrevet nedenfor.

Airbnb er glad for at finansiere programmet med 20 millioner dollars (USD), som vil blive uddelt efter vores skøn for at hjælpe gæster, der står over for disse ekstraordinære udfordringer. Programmet slutter, når alle programmets midler er blevet uddelt, eller 30. april 2022, alt efter hvad der kommer først.

Omstændigheder, der er dækket af Airbnb's Politik vedrørende uforudsete omstændigheder, er ikke kvalificerede i henhold til dette program (herunder hvis en gæst har COVID-19).

Annullerede bookinger, der er kvalificerede

Annullerede bookinger skal opfylde alle følgende kriterier:

  • en reservation af ophold med indtjekningsdato 1. december 2021 eller derefter;
  • annulleret af gæsten (a) 1. december 2021 eller derefter, (b) før indtjekning og inden for 45 dage før indtjekning og (c) på eller før programmets slutdato; og
  • annulleret på grund af en kvalificeret rejserestriktion pålagt af myndighederne, der opstod efter tidspunktet for bookingen.

Typer af rejserestriktioner pålagt af myndighederne, som er omfattet

Kun følgende rejserestriktioner i forbindelse med COVID-19 er dækket:

  • Grænselukning, udgangsforbud eller nedlukning, der forbyder enten:
    • alle ikke-væsentlige rejser til gæstens bestemmelsessted eller
    • alle ikke-væsentlige rejser fra gæstens oprindelsessted;
  • et nyt eller udvidet krav om, at alle rejsende fra oprindelsesstedet skal gå i karantæne eller isolere sig selv ved ankomst til bestemmelsesstedet.

Dette omfatter situationer, hvor der fandtes et karantænekrav på bestemmelsesstedet på tidspunktet for bookingen, men det blev udvidet eller forlænget efter bookingen og før indtjekningsdatoen. For eksempel: Hvis et krav om syv dages karantæne på bestemmelsesstedet var gældende på tidspunktet for bookingen, men det senere blev forlænget til 14 dage, kan bookingen være kvalificeret.

Dette omfatter ikke situationer, hvor et krav om karantæne eller selvisolation kun gælder for en bestemt gæst (eller gruppe af gæster) og ikke for alle ikke-væsentlige rejser fra oprindelsesstedet. Det omfatter heller ikke situationer, hvor en gæst er forpligtet til at gå i karantæne eller selvisolation på oprindelsesstedet, før vedkommende rejser til sin destination (f.eks. fordi gæsten er nærkontakt med en, der har COVID-19).

Bemærk, at programmet kun gælder for rejserestriktioner, der ikke var gældende på tidspunktet for bookingen. For eksempel: Hvis en gæst, der rejser til Israel, bookede i oktober – inden Israel begyndte at begrænse indrejse på grund af Omikron – med indtjekningsdato i december, ville bookingen være berettiget i henhold til dette program. Men hvis disse rejserestriktioner allerede var gældende på det tidspunkt, gæsten bookede opholdet, er man ikke berettiget til hjælp i henhold til programmet.

Typer af bookinger, der ikke er kvalificerede

Følgende bookinger er ikke berettigede til hjælp i henhold til programmet:

  • Airbnb Luxe-bookinger
  • Airbnb til arbejde-bookinger
  • Bookinger af oplevelser
  • Bookinger af gæster, hvis bopælsland er Fastlandskina

Sådan anmoder du om hjælp

Hvis en booking opfylder ovenstående kvalifikationskriterier, kan gæsten, der booker, kontakte vores Netværkssupportteam 24/7. Gæsten skal give oplysninger, der viser, at denne er kvalificeret. Vi skal modtage enhver anmodning om hjælp inden for 90 dage fra den dato, bookingen blev annulleret.

Hvis vi bliver opmærksomme på svindel, bedrag eller anden overtrædelse af vores Tjeneste- eller Betalingsvilkår, forbeholder Airbnb sig retten til at afvise en anmodning, annullere hjælp, suspendere eller opsige en gæsts konto eller tage andre passende retslige skridt.

Former for tilgængelig hjælp

Hvis der stadig er midler til rådighed i programmet, og vi fastslår, at reservationen er kvalificeret til hjælp, er gæsten, der har booket, berettiget til at modtage en rejsekupon til engangsbrug på 50 % af den ikke-refunderede del af reservationen. Hvis en gæst for eksempel annullerede en reservation til 500 dollars og fik en refusion på 250 dollars i henhold til værtens annulleringspolitik, vil gæsten være berettiget til at modtage en rejsekupon på 125 dollars (50 % af den ikke-refunderede del). Værtens udbetaling for reservationen påvirkes ikke.

Airbnb forventer at gennemgå anmodninger i den rækkefølge, vi modtager dem. Alle rejsekuponer udstedt under dette program er betingede af, at der er midler til rådighed inden for programmet.

Hvornår modtager du din rejsekupon?

Hvis vi fastslår, at en booking er kvalificeret til hjælp, og der stadig er midler til rådighed i programmet, bør gæsten modtage rejsekuponen inden for 7-10 hverdage. Gæster kan se rejsekuponer under Profil > Kontoindstillinger > Betalinger og udbetalinger > Kreditter og kuponer.

Anmodning om flere rejsekuponer

Hvis en gæst har mere end én kvalificeret booking, kan vedkommende indsende en anmodning for hver kvalificeret booking. Airbnb forbeholder sig ret til at begrænse antallet af rejsekuponer, der udstedes til en enkelt gæst i henhold til programmet.

Vilkår for rejsekuponer

Kuponen er en engangskupon, der ikke kan refunderes, og som kun kan bruges til en reservation af et ophold med indtjekningsdato senest 30. december 2023. Den er kun gyldig til en reservation af et ophold på Airbnb. Hvis en reservation, der er booket med en kupon, annulleres af gæsten, er kuponen ikke længere gyldig. Værdikuponen kan ikke indløses til kontanter eller gavekort eller bruges på tidligere køb og kan ikke overføres til eller kombineres med andre tilbud, værdikuponer eller rabatter. Airbnb forbeholder sig ret til at benytte ethvert middel, herunder annullering af denne værdikupon, i tilfælde af mistanke om svindel, misbrug, overtrædelse af vores Tjenestevilkår eller Betalingsvilkår eller tekniske fejl.

Sådan fungerer programmet

Airbnb har etableret vores hjælpeprogram til gæster i forbindelse med COVID-19 for at hjælpe vores gæster under den seneste stigning i COVID-19-tilfælde i hele verden. Alle aspekter af programmet er underlagt vores skøn, herunder gæstekvalifikation. Airbnb's beslutninger i henhold til programmet er endelige og bindende for gæster, men påvirker ikke andre kontraktmæssige eller lovbestemte rettigheder, de måtte have, f.eks. i henhold til vores Gæsterefusionspolitik, Politik vedrørende uforudsete omstændigheder eller værtens annulleringspolitik for bookingen. Enhver ret, som en gæst måtte have til at tage retlige skridt, berøres ikke.

Der henvises til denne side for de seneste programoplysninger, og vi sender en opdatering, når programmet er afsluttet. Kun bookinger, der annulleres på eller før programmets slutdato, er berettigede til hjælp. Efterhånden som pandemien fortsætter med at udvikle sig, og omstændighederne ændrer sig, vil vi overvåge programmet og kan forlænge det, sætte det på pause, ændre det eller afslutte det efter vores skøn.

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig