Hvad skal du gøre, hvis boligen ikke er ren ved indtjekning?
Send altid først en besked til din vært for at drøfte en mulig løsning. Værten kan sandsynligvis hjælpe dig med at løse problemet. Hvis din vært ikke kan hjælpe, eller du vil anmode om en refusion, er vi klar til at hjælpe dig.
Sådan sendes en refusionsanmodning
Sådan forbereder du dig:
- Indsaml dokumentation: Tag om muligt billeder, eller optag videoer, for at dokumentere problemer såsom en manglende eller defekt facilitet.
- Indsend din anmodning: Du beskriver problemet og sender billeder eller video, hvis du kan. Du kan bede værten om at løse problemet, anmode om refusion af rengøringsgebyret eller, hvis der er alvorlige problemer, anmode om annullering af din reservation og få fuld refusion for resterende nætter.
- Vent på et svar: Hvis din vært afviser eller ikke svarer, kan du bede Airbnb om hjælp. Airbnb henholder sig til Politikken for ombooking og refusion for at afgøre, hvilken hjælp vi kan yde.
Inddragelse af Airbnb
Selvom vi altid foretrækker, at værter og gæster løser tingene direkte, hvis det er muligt, ved vi, at det ikke altid er muligt. Hvis der opstår et problem, som du ikke kan løse med din vært (eller hvis din vært afviser eller ikke svarer på din refusionsanmodning), skal du kontakte os. Så vil nogen fra vores team hjælpe dig.
Hvis vi vurderer, at problemet dækkes af AirCover, får du en fuld eller delvis refusion, eller, hvis omstændighederne kræver det, vi finder et lignende eller bedre overnatningssted til dig.
Husk, at du har 72 timer til at indberette ethvert problem til os fra det tidspunkt, hvor du opdager det.
Ved problemer, der kan udgøre en umiddelbar sundhedsrisiko, såsom væggelus, skimmelsvamp eller andre allergener, skal du kontakte den lokale beredskabstjeneste, hvis det er nødvendigt. Hvis du har brug for hjælp til din reservation, kan du sende en anmodning til Airbnb. Så afgør vi, hvilken løsning der er passende i henhold til vores Politik for ombooking og refusion.
Relaterede artikler
- Gæst
Politik for ombooking og refusion
Læs vores Politik for ombooking og refusion. - Gæst
AirCover for gæster
Alle bookinger er beskyttet af AirCover for gæster. Hvis der opstår et alvorligt problem med din Airbnb, som din vært ikke kan løse, hjælper… - Gæst
Hvis du har et problem under dit ophold
Hvis der opstår noget uventet under dit ophold, skal du først sende en besked til din vært for at drøfte en løsning. Værten kan sandsynligvi…