Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Vil du huse COVID-19-hjælpearbejdere? Sådan gør du

    Vil du huse COVID-19-hjælpearbejdere? Sådan gør du

    Vi besvarer de mest almindelige spørgsmål om vores nye program Overnatningssteder i frontlinjen.
    Af Airbnb den 26. mar. 2020
    8 minutters læsning
    Opdateret 17. jul. 2020

    Mens COVID-19-pandemien forstyrrer hverdagen i hele verden, har vores ukuelige netværk af Airbnb-værter ledt efter måder, hvorpå de kan blive ved med at hjælpe. Inspireret af vores værtsnetværk har vi oprettet programmet Overnatningssteder i frontlinjen, der gør det muligt for værter at tilbyde deres bolig til sundhedspersoner og akuthjælpere i COVID-19-frontlinjen. Gennem vores forretningspartnere, nonprofitorganisationer og regeringspartnere vil den enkelte COVID-19-hjælpearbejder kunne booke ophold med det samme. Vi samarbejder allerede med globale sundhedsorganisationer om at introducere nye sikkerheds- og rengøringsprotokoller for de værter og gæster, der deltager.

    Som en hjælp til vores netværk besvarer vi nogle af de mest almindelige spørgsmål, vi hører fra værter.

    Programkrav og hvordan man deltager

    Hvordan bliver jeg involveret?
    Du kan hjælpe på to måder:

    • Ved at være vært: Du kan give COVID-19-hjælpearbejdere et sikkert og bekvemt sted at bo. Vi beder dig om at forpligte dig til at følge vores omfattende rengørings- og desinfektionstjekliste, der skal hjælpe med at forhindre spredning af COVD-19, før du stiller din bolig til rådighed.
    • Ved at donere: Dine donationer går til nonprofitorganisationer, der støtter COVID-19-hjælpearbejdere, der har brug for at bo i nærheden af hospitaler eller holde sig isoleret fra deres familie.

    Du kan tilmelde dig begge tiltag på Airbnb.com/covid19relief.

    Er min bolig kvalificeret til programmet?
    For at blive vært for COVID-19-hjælpearbejdere på Airbnb skal din bolig være en hel bolig uden andre gæster. Der kan være yderligere krav, afhængigt af hvor du er vært, som du finder her: airbnb.com/COVID19relief.

    Skal jeg være opmærksom på særlige regler som vært?
    Værter, der deltager i programmet (og eventuelle boligadministratorer eller professionelle rengøringsfolk, der hjælper dem), skal følge praksis for at holde afstand – det vil sige minimere den personlige kontakt under indtjekning, holde to meters afstand til gæster, hvis der er behov for personlig kontakt, og ikke gå ind i boligen på noget tidspunkt, når der er gæster til stede, medmindre det er strengt nødvendigt. Vi anbefaler på det kraftigste, at du tilbyder indtjekning uden vært, når det er muligt. Værter skal også vente 72 timer mellem reservationer for at rengøre, desinficere og overdrage boligen til fremtidige gæster. Der kan være yderligere retningslinjer afhængigt af, hvor du er vært, så du skal følge de krav, dine lokale myndigheder eller sundhedsmyndigheder har offentliggjort. Du kan finde flere oplysninger her: airbnb.com/COVID19relief.

    Hvordan rengør jeg min bolig, før og efter jeg er vært for en COVID-19-hjælpearbejder?
    I juni lancerede vi Airbnb's udvidede rengøringsprotokol for at hjælpe værter med at forberede sig på nye gæstebehov under og efter COVID-19. Vi begyndte med værter i USA og lancerer den efterhånden i andre lande og regioner. Gå til airbnb.com/cleaningresources for at se de seneste retningslinjer for at skabe et rent og hygiejnisk ophold, lære, hvordan du forpligter dig til rengøringsprotokollen, med mere. Vi anbefaler, at alle værter for Overnatningssteder i frontlinjen overholder de opdaterede standarder og bruger de ekstra ressourcer, f.eks. en håndbog med detaljerede tjeklister, for at gøre sig klar til gæster, der er COVID-19-hjælpearbejdere.

    Som en sikkerhedsforanstaltning skal værter, der deltager i programmet Overnatningssteder i frontlinjen, vente 72 timer mellem reservationer, så de har god tid til at rengøre og fjerne bakterier fra deres bolig på grund af den øgede risiko for eksponering.

    Jeg er vært i en by, hvor det kræves, at man bliver inden døre. Må jeg gå ind i min bolig for at rengøre den?
    Forhør dig hos de lokale myndigheder om, hvad der er tilladt i henhold til din bys krav om at blive inden døre.

    Kan jeg framelde mig, hvis jeg skifter mening?
    Ja. Du kan melde dig ud af programmet Overnatningssteder i frontlinjen når som helst under dine indstillinger.

    Valg af pris for dit opslag til Overnatningssteder i frontlinjen

    Hvordan skal jeg prissætte min bolig?
    Mange COVID-19-hjælpearbejdere, der tilmelder sig via vores program, har brug for gratis boliger eller boliger med stor rabat, fordi de betaler for deres ophold af egen lomme. Hvis du kan tilbyde COVID-19-hjælpearbejdere en gratis bolig, er det en god idé at overveje at gøre det.

    Hvis du i øjeblikket ikke er vært på Airbnb, men ønsker at tilbyde gratis ophold til COVID-19-hjælpearbejdere, skal du tilmelde dig programmet her.

    Hvis du allerede er vært på Airbnb, skal du tilmelde dig som vært for COVID-19-hjælpearbejdere her. Du kan angive prisen som fuld pris, med rabat eller gratis.

    Hvordan vælger jeg en nedsat pris for COVID-19-hjælpearbejdere?
    Hvis du er vært med et aktivt opslag på Airbnb, kan du angive en rabat til COVID-19-hjælpearbejdere, når du tilmelder dig for at være vært for sundhedspersoner og akuthjælpere. Hvis du ikke har et opslag endnu, men gerne vil hjælpe, skal du oprette et nyt Airbnb-opslag og derefter tilmelde dig for at angive en rabatpris for hjælpearbejdere.

    Når du har angivet en rabat, anvender vi den automatisk kun på reservationer foretaget af COVID-19-hjælpearbejdere, og du får prisoversigten, når du modtager bookinganmodningen eller reservationen med Øjeblikkelig booking. Husk, at din kalender ikke viser rabatprisen for COVID-19-hjælpearbejdere. De rabatter, du tilbyder på Overnatningssteder i frontlinjen, kombineres ikke med andre rabatter, du allerede tilbyder.

    Opkræver Airbnb gebyrer for annullerede reservationer?
    Vi ønsker, at hver en krone går til hjælpearbejdere og deres værter, så i øjeblikket giver vi afkald på alle Airbnb-gebyrer for de første 100.000 bookinger til COVID-19-hjælpearbejdere gennem dette program.

    Er Overnatningssteder i frontlinjen undtaget fra statslige udlejningsbegrænsninger?
    Visse steder er Overnatningssteder i frontlinjen undtaget fra COVID-19-relaterede udlejningsbegrænsninger. Du kan finde flere oplysninger om rejserestriktioner i dit område her. Overnatningssteder i frontlinjen, herunder gratis ophold, tæller stadig med i grænserne for antal nætter og vil være underlagt de samme lokale love og bestemmelser som andre Airbnb-bookinger.

    Du kan læse mere om juridiske og lovgivningsmæssige spørgsmål her. Værter er ansvarlige for at følge lokale love og bestemmelser.

    Byd COVID-19-hjælpearbejdere velkommen

    Hvem kan booke gennem dette program?
    Sundhedspersoner og akuthjælpere skal enten være tilknyttet partnerorganisationer eller vurderes af Airbnb inden indtjekning. Denne proces, der kan omfatte bekræftelse af licensstatus eller kontrol af ansættelse, hjælper med at bekræfte, at en hjælpearbejder har en rolle, der bidrager til den medicinske hjælpeindsats eller hjælpeindsatsen i lokalsamfundet i forbindelse med COVID-19. Hvis Airbnb ikke kan bekræfte en gæsts type ansættelse inden indtjekning, bliver reservationen annulleret.

    Hvilken kontrol har jeg over, hvem der kan booke min bolig?
    Hvis du tilbyder gratis ophold, har du mulighed for at acceptere eller afvise en reservation, ligesom du ville have gjort ved almindelige anmodninger om at booke. Denne mulighed gælder, uanset om du har slået Øjeblikkelig booking til eller ej – vi ønsker, at værter, der er så gavmilde, at de tilbyder deres bolig gratis, skal kunne drage fordel af dette ekstra kontrolniveau.

    Hvis du tilbyder din bolig til fuld pris eller nedsat pris, og du har slået Øjeblikkelig booking til, kan kvalificerede gæster booke uden at anmode om godkendelse. Hvis du foretrækker at have mere kontrol over, hvem der booker din bolig, kan du overveje at slå Øjeblikkelig booking fra, mens du deltager i programmet. Vær som altid opmærksom på vorespolitik vedrørende antidiskrimination. Afvisning af en andmodning om et Overnatningssted i frontlinjen har ingen indvirkning på din Superhost-status, så længe du holder din svartid inden for 24 timer.

    Hvilke typer gæster kan jeg forvente at være vært for som en del af programmet?
    Titusindvis af COVID-19-hjælpearbejdere i hele verden søger midlertidig indkvartering lige nu. Mange er sygeplejersker og læger, der rejser til de berørte områder for at hjælpe det lokale hospitals- og sundhedspersonale, der er belastet af lang rejsetid til og fra arbejde og lange vagter, og hjælpearbejdere, der er i tæt kontakt med patienter hver dag og er bekymrede for deres familiers helbred – især dem med ældre forældre eller spædbørn derhjemme.

    Hvordan ved jeg, om en gæst er COVID-19-hjælpearbejder?
    Disse gæster får en særlig COVID-19-betegnelse på deres bookinganmodninger og -bekræftelser. Så uanset om du har Øjeblikkelig booking slået til eller ej, kan du identificere COVID-19-hjælpearbejdere med det samme.

    Kan jeg sende en meddelelse til en potentiel gæst for at forstå, hvorfor vedkommende har brug for et Overnatningssted i frontlinjen, inden jeg accepterer en booking?
    Airbnb eller en af vores partnerorganisationer bekræfter inden indtjekning, at hver enkelt gæst er sundhedsperson eller akuthjælper, for at hjælpe med at sikre, at vedkommende hjælper i kampen mod COVID-19. Hvis du gerne vil have oplysninger direkte fra din gæst om vedkommendes arbejdsgiver, erhverv og behov for indkvartering, da det omhandler COVID-19, er det okay at bede om disse oplysninger i meddelelsestråden, før du accepterer en booking. Mange COVID-19-hjælpearbejdere oplever betydelig stress, så det betyder meget at kommunikere på en empatisk og forstående måde. Vær også opmærksom på vores politik vedrørende antidiskrimination.

    Hvad sker der, hvis det bekræftes, at gæsten/ COVID-19-hjælpearbejderen har COVID-19 under opholdet og har behov for at forlænge sin reservation?
    Sundhedspersoner og akuthjælpere er i frontlinjen, når det gælder bekæmpelse af COVID-19, og de sætter deres helbred på spil hver eneste dag. Hvis de pådrager sig virussen under deres ophold, ønsker vi ikke, at de skal bekymre sig om indkvartering. Ved at tilmelde sig programmet Overnatningssteder i frontlinjen accepterer værter at tillade gæster at afslutte deres ophold og/eller blive i den periode, de behøver for at blive raske eller isolere sig i hjemmet (det kan være, at gæsten skal forlænge sit ophold).

    Hvis du skal have en gæst boende i flere nætter, eller hvis du har en modstridende reservation, bedes du kontakte vores netværkssupportteam. Vi arbejder sammen med værter om at finde en løsning.

    Er der nogen omstændigheder, hvor der kan være mere end en gæst per reservation?
    Selvom de fleste overnatningssteder er til en enkelt gæst, kan COVID-19-hjælpearbejdere have brug for at bo sammen med andre. Dette omfatter situationer, hvor flere hjælpearbejdere ønsker at bo sammen for at dække omkostningerne, eller hvor en hjælpearbejder og vedkommendes familie søger indkvartering, fordi de har mistet deres bolig.

    Hvor lange er anmodninger om Overnatningssteder i frontlinjen?
    Der er ingen fast grænse for Overnatningssteder i frontlinjen. COVID-19-hjælpearbejdere kan have brug for et længere ophold på grund af deres arbejdsopgave. Vi oplever, at de fleste anmodninger er mellem et par dage og en måned. Som vært bestemmer du, hvor mange nætter du vil gøre tilgængelige. Hvis du er utryg ved en anmodning, kan du afvise den. Dette har ingen indvirkning på din Superhost-status.

    Gælder Airbnb's Værtsgaranti for Overnatningssteder i frontlinjen?
    Selvom Værtsbeskyttelsesforsikring og Værtsgaranti på 1.000.000 dollars gælder for disse ophold, er der dækningsgrænser som f.eks. manglende dækning for krav i forbindelse med smitte med COVID-19 eller foranstaltninger truffet som reaktion på COVID-19. Få mere at vide

    Skal jeg fortælle mine naboer, at jeg er vært for en COVID-19-hjælpearbejder?
    Det er som regel en god idé at fortælle dine naboer om dine værtsaktiviteter. Det giver dem mulighed for at fortælle om eventuelle specifikke bekymringer eller overvejelser, de måtte have. Få mere at vide om ansvarligt værtskab

    Vi ved, at dette er en svær tid for rigtig mange af jer, og vi sætter pris på alle de måder, hvorpå vores værter hjælper COVID-19-hjælpearbejdere i frontlinjen. Endnu en gang tak, fordi du er en del af Airbnb-netværket.

    Airbnb
    26. mar. 2020
    Var det en hjælp?