Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Netværkspolitik

Airbnb's omtalepolitik

Denne artikel er blevet oversat automatisk.

En af de måder, hvorpå Airbnb fremmer tillid mellem værter og gæster er gennem vores omtaleproces for ophold og oplevelser, hvilket hjælper vores netværk med at træffe informerede booking- og værtsbeslutninger og giver gæster og værter ærlig feedback, der kan hjælpe dem med at forbedre sig. Vores omtalepolitik er beregnet til at hjælpe med at sikre, at den feedback, der gives via vores omtalesystem, er autentisk, troværdig og nyttig for vores netværk.

Omtaler skal være upartiske, indeholde relevante oplysninger, der afspejler den faktiske oplevelse af omtalen under opholdet eller oplevelsen, og følge vores Indholdspolitik.

Omtaler skal være upartiske

  • Medlemmer af Airbnb-netværket må ikke tvinge, skræmme, afpresse, true, tilskynde eller manipulere en anden person i et forsøg på at påvirke en omtale, f.eks. lovende kompensation til gengæld for en positiv omtale eller truende konsekvenser i tilfælde af en negativ omtale.
  • Omtaler må ikke gives eller tilbageholdes i bytte for noget af værdi - som en rabat, refusion, gensidig omtale eller lover ikke at foretage negative foranstaltninger mod anmelderen. De må heller ikke bruges som et forsøg på at vildlede eller bedrage Airbnb eller en anden person. For eksempel bør gæster ikke skrive partiske eller uautentiske omtaler som en form for gengældelse mod en vært, der håndhæver en politik eller regel.
  • Omtaler kan kun gives i forbindelse med et ægte ophold eller en ægte oplevelse. Værter må for eksempel ikke acceptere en falsk reservation til gengæld for en positiv omtale, bruge en anden konto til at skrive en omtale af sig selv eller koordinere med andre for at manipulere omtalesystemet.
  • Omtaler må ikke bruges til at skade konkurrencen. For eksempel må værter ikke offentliggøre forudindtagede omtaler af opslag, de er tilknyttet, eller konkurrere direkte med.

Omtaler bør være relevante

  • Omtaler skal give relevante oplysninger om omtalers oplevelse med værten, gæsten, opholdet eller oplevelsen, der kan hjælpe andre netværksmedlemmer med at træffe informerede booking- og værtsbeslutninger.
  • Hvis en gæst aldrig ankom til sit ophold eller sin oplevelse eller var nødt til at aflyse på grund af omstændigheder, der ikke har med det pågældende ophold eller oplevelsen at gøre, kan vedkommendes omtale blive fjernet.

Omtaler skal følge vores indholdspolitik

Omtaler må ikke indeholde eksplicitte, diskriminerende, skadelige, svigagtige, ulovlige eller andet indhold, der overtræder vores Indholdspolitik.

Indberetning af omtaler i henhold til denne politik

Kontakt os for at indberette en omtale, hvis du overtræder denne politik.

Hvis en omtale overtræder denne politik, kan vi fjerne denne omtale, herunder eventuelle tilknyttede vurderinger og andet indhold. Vi tager fjernelse af enhver omtale alvorligt og gør det kun, hvor der er en klar overtrædelse af denne politik. Afhængigt af overtrædelsens art kan vi også begrænse, suspendere eller fjerne den tilknyttede Airbnb-konto.

Denne politik kan anvendes forskelligt forskellige steder for at afspejle, hvad lokal lovgivning tillader eller kræver. 

Svar på omtaler

Selvom vi forventer, at alle netværksmedlemmer skriver omtaler, der repræsenterer deres oprigtige oplevelse og indeholder nøjagtige oplysninger, mægler vi generelt ikke tvister om sandheden om omtaler. I stedet giver vi enkeltpersoner mulighed for at slå svar på omtaler.

Fjernelse af en omtale, du har skrevet

Når en omtale, du har skrevet, er blevet offentliggjort, kan du kontakte os for at anmode om at den fjernes.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

  • Vejledninger

    Sådan svarer du på en omtale

    Du kan skrive et offentligt svar på omtaler, som andre skriver om dig, men du kan ikke fjerne dem. Omtaler fjernes kun, hvis de overtræder vores Omtalepolitik.
  • Netværkspolitik

    Airbnb's Indholdspolitik

    Læs om det indhold, der ikke er tilladt på Airbnb, og hvordan Indholdspolitikken fungerer.
  • Vejledning • Gæst

    Sådan fungerer omtaler

    Omtaler er en god måde for værter og gæster til at give hinanden feedback på. Her har vi oplysninger om alt vedrørende omtaler.
Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig