Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger

Værts- og gæsteomtaler for ophold

Omtaler er vigtige for at opbygge tillid på Airbnb. De er en vigtig måde for værter og gæster til at give hinanden feedback på, hjælpe vores netværk med at træffe informerede beslutninger og få en forståelse af, hvad man kan forvente. Vi mener, at et retfærdigt omtalesystem respekterer og beskytter vores netværks oprigtige feedback, og der findes en række sikkerhedsforanstaltninger, der skal medvirke til at opbygge tilliden til vores omtalesystem.

Gæstefavoritter og fremhævede opslag

Opslag skal have mindst fem nyere omtaler for at kvalificere sig til mærkatet Gæstefavorit, fremhævede boliger eller mærkatet med en percentil placering. Få mere at vide i Gæstefavoritter og fremhævede opslag.

Hvornår kan du skrive en omtale af et ophold?

Værter og gæster kan kun skrive omtaler af ophold, der er blevet booket og betalt på Airbnb.

Hvornår kan omtaler indsendes og offentliggøres?

Værter og gæster har 14 dage efter udtjekning til at indsende deres omtale. Gæster og værter kan også skrive en omtale af visse reservationer, der annulleres på eller efter indtjekningsdagen (kl. 00.00 i opslagets tidszone).

Omtaler slås op, når begge parter har indsendt deres omtaler, eller når de 14 dage er gået – alt efter hvad der kommer først.

Hvis en vært annullerer en reservation før dagen for indtjekning, kan hverken værten eller gæsten skrive en omtale af opholdet.

Sådan skriver du en omtale

Efter dit ophold sender Airbnb en e-mail, hvor du bliver bedt om at skrive en omtale af din seneste vært eller gæst. Du kan også skrive en omtale direkte på Airbnb:

  • Hvis du er gæst, skal du gå til sidenRejser eller din indbakke på Airbnb
  • Hvis du er vært, skal du gå til afsnittet Reservation under fanen I dag eller dine Beskeder på Airbnb

Bemærk: Disse oplysninger er baseret på offentlige oplysninger på afsenderens profilside eller andre oplysninger, som afsenderen af omtalen har indsendt for at tilmelde sig Airbnb eller gennemføre sin booking. Kontakt os, hvis du vil skjule dine oplysninger.

Find dine omtaler

Når du er logget på din konto, kan du finde både omtaler skrevet om dig og af dig på din offentlige profil.

Hvis en reservation har mere end én bekræftet gæst, vil værtens omtale blive vist på alle andre bekræftede gæsters profiler.

Modereres omtaler?

Airbnb modererer ikke omtaler, før de bliver offentliggjort. Omtaler skal dog handle om en autentisk reservation og kan fjernes, hvis de overtræder vores Omtalepolitik.

Vi har også et system, der proaktivt leder efter tegn på, at en omtale muligvis ikke vedrører et ægte ophold. Hvis vores system opdager, at en omtale muligvis er falsk, bliver den fjernet. Det kan f.eks. være fordi den ikke handler om et ægte ophold på Airbnb, eller fordi den handler om et ophold, der udelukkende blev foretaget for at forbedre en persons bedømmelser.

Sådan fjerner du en omtale

Du kan ikke fjerne en omtale, der er skrevet om dig eller din bolig, men du kan indberette den til os, hvis du mener, den overtræder vores Omtalepolitik. Vi mener, at hver part har ret til at få deres sag gennemgået af separate personer, men Airbnb gennemgår ikke sagen mere end to gange. Omtaler fjernes, hvis de overtræder vores Omtalepolitik, og når det sker får både gæst og vært besked om beslutningen.

Politikken er designet til at beskytte integriteten af vores omtalesystem ved at give mulighed for at fjerne omtaler, der er falske, irrelevante eller manipulerede, men generelt give folk mulighed for at dele deres subjektive oplevelse af et ophold med andre medlemmer af netværket.

Du kan fjerne en omtale, du har offentliggjort, hvis den ikke længere afspejler din ægte oplevelse som gæst eller vært.

Redigering af en omtale

For at tilskynde til ærlige og upartiske omtaler begrænser vi muligheden for, at værter og gæster kan redigere en omtale, efter de har skrevet den.

  • Hvis du indsender din omtale først, kan du redigere den når som helst inden for omtaleperioden på 14 dage, indtil den anden part indsender sin omtale
  • Når begge omtaler er indsendt, eller omtaleperioden på 14 dage er udløbet – alt efter hvad der kommer først – offentliggøres begge omtaler automatisk, og de kan ikke længere ændres
  • Både gæste- og værtsomtaler offentliggøres på samme tid, hvorefter de ikke længere kan redigeres (for at den ene part ikke kan læse den anden parts omtale og ændre sin egen omtale som følge heraf)
  • Du kan ikke anmode om redigering af en omtale, der omhandler dig, men du kan kontakte os for at anmode om at få ændret det kønspronomen, der bruges til at beskrive dig i omtalen

Sådan svarer du på en omtale

Du kan skrive et offentligt svar på en offentliggjort omtale, som nogen har skrevet til dig, så længe du følger vores Omtalepolitik.

Visning, søgning og sortering af omtaler

Omtaler vises som standard i kronologisk rækkefølge, og den seneste omtale vises først. Brugere får også værktøjer til at søge i omtaler ved hjælp af søgeord (f.eks. renhed, internethastighed, beliggenhed osv.) og sortere omtaler efter aktualitet, højeste bedømmelse eller laveste bedømmelse.

Bedømmelser i omtaler

For hver omtale finder du den samlede stjernebedømmelse, gæsterne har givet, på en skala fra 1 til 5. Afsnittet med den overordnede bedømmelse viser den relative fordeling af stjernebedømmelser. Vi viser også en gennemsnitlig bedømmelse af hver af disse underkategorier: renhed, nøjagtighed, indtjekning, kommunikation, beliggenhed og værdi.

Oplysninger om anmelder og rejse

For at hjælpe dig med at få flere oplysninger om de gæster, der har boet i boligen, og bruge disse oplysninger til at tjekke, om boligen opfylder dine behov, kan du finde oplysninger om afsenderene i omtalen. Det kan f.eks. være:

  • by, land, kontinent eller region
  • datoen for opholdet (f.eks. juni 2024, for 3 uger siden, i dag osv.)
  • rejsetype (f.eks. ophold med børn, en gruppe eller kæledyr)
  • opholdets varighed (f.eks. opholdet varede én nat, et par nætter, ca. en uge eller over en uge)

Bemærk: Disse oplysninger er baseret på offentlige oplysninger på afsenderens profilside eller andre oplysninger, som afsenderen af omtalen har indsendt for at tilmelde sig Airbnb eller gennemføre sin booking. Kontakt os, hvis du vil skjule dine oplysninger.

Sådan sorterer du omtaler: 

  1. Klik på det opslag, du er interesseret i
  2. Klik på Omtaler
  3. Klik for at sortere efter SenesteHøjeste bedømmelse eller Laveste bedømmelse
Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig