Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger

Hvordan fungerer den interne klagebehandling for virksomhedsbrugere?

Denne artikel er blevet oversat automatisk.

Airbnb's interne klagehåndteringsproces er tilgængelig for kvalificerede forretningsværter for klager vedrørende:

  • Påstået manglende overholdelse af Airbnb med eventuelle forpligtelser i henhold til Den Europæiske Unions (EU) Platform-to-Business-forordning, som påvirker dig
  • Teknologiske problemer, der vedrører direkte levering af vores tjenester, der påvirker dig
  • Foranstaltninger truffet af Airbnb eller adfærd, der vedrører direkte levering af vores tjenester og påvirker dig

Kvalificerede forretningsværter er alle værter, hvis bopæl eller etableringssted er i Det Europæiske Økonomiske Samarbejdsområde (EØS) og Storbritannien (Storbritannien), og som har føjet deres forretningsoplysninger til deres Airbnb-konto.

Sådan fungerer det

Du kan indsende en klage via vores webform. Når din klage er blevet indsendt:

  • Du modtager en automatisk bekræftelse af din e-mail, når vi modtager din klage. En Airbnb's sagsbehandler vil blive tildelt din klage og sigter mod at få den første kontakt med dig inden for 96 timer. Vi kan bede dig om at give flere oplysninger om din klage eller om at indsende understøttende dokumenter.
  • Sagsbehandleren gennemgår de oplysninger, du indsender til os, og andre relevante oplysninger. Vi har muligvis brug for at kontakte gæster eller andre tredjeparter for at få flere oplysninger.
  • Vi vil nøje overveje alle relevante oplysninger som en del af vores undersøgelse, herunder om du har overholdt vores Servicevilkår for europæiske brugere, herunder Airbnb's politikker eller standarder. Når klagen vedrører en begrænsning, suspendering eller opsigelse af Airbnb, får du mulighed for at afklare fakta og omstændigheder.
  • Vi stræber efter at kommunikere vores indledende beslutning til dig inden for 15 hverdage efter, at der er indgået en sagsbehandler, men vi kan have brug for mere tid afhængigt af afslutningen af din sag. Vi vil opfordre dig til at gennemgå og overveje beslutningen, og du vil have 5 hverdage til at svare med eventuelle kommentarer eller andre oplysninger, som du mener, vi skal tage i betragtning.
  • Vi vil overveje eventuelle kommentarer og udstede en beslutning i forbindelse med din klage.

En forretningsvært, der har udtømt denne proces og ikke er tilfreds med den endelige beslutning, kan få adgang til mæglingstjenesten ved at kontakte:

Center for Effektiv Tvisteløsning
International Dispute Resolution Centre
P2B Mæglerpanel
70 Fleet Street
London
EC4Y 1EU
Storbritannien
https://www.cedr.com/p2bmediation/

I alle faser af den interne klagehåndteringsproces og under en mægling forventer Airbnb, at forretningsværter samarbejder i god tro og bruger passende sprog og tone i al korrespondance. Den interne klagehåndteringsproces og mæglingstjenesten berører ikke din ret til at forfølge retsmidler.

Hvornår skal du bruge Løsningscenteret

If your complaint relating to sending or requesting money related to a reservation for things like extra services or fees, security deposit, refunds or payment for damages or other types of disputes with guests, please visit our Resolution Center.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

  • Juridiske vilkår

    Vilkår for Værtsbeskyttelse ved tingsskade (Arkiv)

    Please note: These Host Damage Protection Terms contain an arbitration agreement and class action waiver that applies to all claims brought ...
  • Vejledninger • Boligvært

    Hvornår kan klager fra gæster kræve en refusion?

    Vores Politik vedrørende ombooking og refusion og basale krav til værter hjælper med at beskytte gæster mod ting som annulleringer fra værte...
  • Regler • Boligvært

    London i Canada

    When deciding whether to become an Airbnb host, it's important for you to understand the laws in your city. As a platform and marketplace, w...
Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig