Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Vejledninger
Vært

Værtsbeskyttelse ved tingsskade

Værtsbeskyttelse ved tingsskade, der er en del af AirCover til værter, giver værter dækning på 3 millioner dollars i de sjældne tilfælde, hvor din bolig eller dine ejendele beskadiges af en gæst under et Airbnb-ophold.

Indled en AirCover til værter-anmodning

Søg om erstatning for skader, manglende genstande eller uventet rengøring.

Kom i gang

Hvad er dækket?

Værtsbeskyttelse ved tingsskade dækker ved:

  • Skade på din bolig, dine møbler, dine værdigenstande eller dine ejendele forårsaget af gæster (eller dem, de inviterer)
  • Skader på parkerede biler, både eller andre transportmidler forårsaget af gæster (eller dem, de inviterer)
  • Uventede eller ekstra rengøringsomkostninger, der er nødvendige på grund af en gæsts (eller dem, de inviterer) adfærd under et Airbnb-ophold – f.eks. professionel tæpperens
  • Tabt indkomst, hvis du er nødt til at annullere bekræftede Airbnb-bookinger på grund af skader forårsaget af en gæst (eller dem, de inviterer)

Når du tilbyder en nødbolig via Airbnb.org, er du stadig dækket af Værtsbeskyttelse ved tingsskade.

Værtsbeskyttelsen ved tingsskade dækker ikke:

  • Skader som følge af normal slitage
  • Tab af valuta
  • Tab som følge af naturkræfter (såsom jordskælv og orkaner)
  • Personskade eller tingsskade på gæster eller andre (de kan være dækket af Værtsforsikringen)
  • Andre undtagelser gælder

Erstatningsproceduren

Sådan får du erstatning, hvis der sker skade under et ophold:

  1. Indsaml dokumentation for skaden (billeder, videoer, prisoverslag for reparationer eller rengøring og/eller kvitteringer).
  2. Inden for 14 dage efter den pågældende gæsts udtjekning skal du indsende en anmodning om AirCover til værter via vores Løsningscenter.
  3. Når du har indsendt din AirCover til værter-anmodning, har din gæst 24 timer til at betale. Hvis vedkommende afviser at betale det fulde beløb eller ikke svarer, vil du kunne inddrage Airbnb-support. Husk, at hvis du vil inddrage Airbnb-support i din AirCover til værter-anmodning, skal du gøre det og indsende dokumentation for skaden inden for 30 dage efter skaden eller tabet.

Sådan fungerer Værtsbeskyttelse ved tingsskade i forbindelse med rengørings- og kæledyrsgebyrer

Hvis du vælger at inkludere rengøringsgebyrer eller et kæledyrsgebyr, skal du huske, at det er meningen, at de skal dække de forventede omkostninger.

Værtsbeskyttelse ved tingsskade derimod dækker uventede omkostninger i forbindelse med ekstra rengøring eller skade på kæledyr. Det kan for eksempel være fjernelse af røglugt eller udskiftning af din sofa, fordi en hund tyggede den i stykker.

For at få mere at vide om Værtsbeskyttelse ved tingsskade skal du gå til vilkårene.

Ansvarsfraskrivelse: Værtsbeskyttelse ved tingsskade er ikke en forsikringspolice. Den dækker ikke værter, der tilbyder ophold gennem Airbnb Travel, LLC eller værter i Fastlandskina eller Japan. Værtsbeskyttelse ved tingsskade vedrører ikke Værtsforsikring. Husk, at alle dækningsgrænser vises i dollars (USD), og at der er andre vilkår, betingelser og undtagelser.

Bemærk: Denne artikel er en del af Bliv beskyttet med AirCover til værter, en vejledning om skades- og ansvarsdækning.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig