Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Det du skal vide om vores globale forbud mod fester og mere

    Det du skal vide om vores globale forbud mod fester og mere

    Få flere oplysninger om vores opdaterede politik for fester og arrangementer.
    Af Airbnb den 1. jul. 2020
    5 minutters læsning
    Opdateret 21. aug. 2020

    Højdepunkter

    • Vores opdaterede politik for fester og arrangementer begrænser belægning og forsamlinger til 16 personer for ophold, der bookes 20. august eller senere

    • Du kan få hjælp af Airbnb, hvis du mener, at en gæst planlægger en fest

    Hos Airbnb prioriterer vi tillid og sikkerhed. Efterhånden som rejser ændrer sig rundt om i verden, vil vi gerne hjælpe dig med at holde dig informeret om, hvordan du beskytter dig selv og får hjælp, hvis du har brug for det. Det omfatter deling af oplysninger om vores nye globale forbud mod fester og arrangementer, hvad du kan gøre, hvis du mener, at en gæst planlægger en fest, og mere.

    Som du sikkert ved, har uautoriserede fester aldrig været tilladt i logier, der er slået op på Airbnb. Da pandemien blev erklæret i marts, opdaterede vi hurtigt vores politikker for at fjerne både søgefiltret "egnet til arrangementer" fra vores platform og ordensreglerne "fester og arrangementer er tilladt" fra alle opslag, der er egnet til arrangementer.

    Vi har også indført en ny politik, der kræver, at alle brugere overholder de lokale COVID-19-sundhedspåbud. På daværende tidspunkt indførte de fleste lokale myndigheder strikse begrænsninger af forsamlinger, hvilket i realiteten skabte et kludetæppe af forbud mod fester og arrangementer.

    Mange steder har reglerne for barer, klubber og pubber på grund af COVID-19 siden fået nogle mennesker til at gå til fester og store arrangementer. For at forhindre den type adfærd på Airbnb har vi besluttet, at det er nødvendigt at håndhæve en striksere, mere konsekvent politik for fester.

    Uanset om du har været vært hundredvis af gange, eller om du er vært for dine første gæster, er her et par tips til stressfri bookinger under COVID-19 og efterfølgende.

    1. Få mere at vide om vores globale forbud mod fester

    Vi gør følgende for at sikre os, at du har mere kontrol over dine logier, og at vi hjælper med at stoppe problemer, før de begynder:

    • Belægning og arrangementer for reservationer foretaget 20. august eller derefter og indtil videre er nu begrænset til 16 personer. Få mere at vide om vores politik for fester og arrangementer
    • Gæster vil blive mindet om vores opdaterede politik for fester og arrangementer, før de tager af sted på deres rejse
    • Airbnb træffer foranstaltninger mod gæster, der overtræder vores politikker
    • I visse lande og regioner har vi indført restriktioner på nogle lokale bookinger af hele boliger af gæster under 25 år, der har negative omtaler eller under tre positive omtaler

    Bemærk: Vi er i øjeblikket ved at undersøge en potentiel undtagelsesproces for særlige og traditionelle overnatningssteder (dvs. boutique-hoteller).

    2. Afstem forventninger

    Kommuniker med dine gæster for at sikre, at de forstår dine ordensregler, og del lokale love og bestemmelser vedrørende parkering, støj og COVID-19 – dette omfatter at fortælle dine gæster om sundhedsbestemmelser, der begrænser sociale sammenkomster i dit område.

    Det er også en god idé at dobbelttjekke, at beskrivelsen af dit opslag og ordensreglerne er nøjagtige, så gæsterne ved, hvad de kan forvente, før de booker. Hvis din bolig f.eks. har en pool eller mange udendørs områder, bør du præcisere, om du tillader ekstra gæster under opholdet. Husk, at politikken for fester og begivenheder stadig gælder, så højst 16 personer er tilladt per ophold. Opdater dit opslag

    3. Vær en god nabo

    Fortæl dine naboer, at du venter gæster. Hvis der skulle opstå problemer, anbefaler vi, at du giver dine kontaktoplysninger til en eller flere pålidelige naboer.

    4. Fremelsk følelsen af tilhørsforhold

    Airbnb er bygget på inklusion, og vi har en streng politik vedrørende antidiskrimination, der afspejler dette. Vi forventer, at vores værter og gæster behandler andre med respekt.

    5. Vær proaktiv, og lær dine gæster at kende

    Ved at være tydelig over for dine gæster kan du gøre din del for at beskytte dig selv, din ejendom og dit netværk.

    Når du har fået en reservationsanmodning eller bekræftet booking, er der nogle situationer, hvor du måske vil kontakte din gæst med nogle opfølgende spørgsmål. Hvis en gæst for eksempel sender en reservationsanmodning samme dag eller bor i samme by som din ejendom, kan du stille følgende spørgsmål:

    • Hvem skal ellers bo der sammen med dig?
    • Hvad er formålet med din rejse?
    • Kan du bekræfte, at du har læst ordensreglerne?

    Det er også her, du kan minde gæster om det maksimale antal parkerede biler, du tillader, eventuelle tidspunkter, hvor der skal være ro, og andre ordensregler, du ikke vil have, at de glemmer eller overser.

    6. Vær tilgængelig for gæster

    Selv hvis du tilbyder indtjekning uden vært, kan du stadig vise dine gæster, at du er tilgængelig. Her er, hvad du kan gøre før, under og efter indtjekning:

    • Det er nyttigt, hvis gæster ved, hvordan de i nødstilfælde kan kontakte dig via telefon, og de vil sætte pris på et hurtigt svar. Du bør måske huske på dette, især i din højsæson, hvor du måske jonglerer med flere bookinger eller rejser selv.
    • Hvis du bor i nærheden af din bolig, kan du fortælle gæsterne, at du kan kigge forbi, hvis de har brug for noget. Hvis du ikke er i nærheden af din bolig, er det smart at udpege en ejendomsadministrator eller medvært, der kan besøge gæster personligt, hvis det er nødvendigt.
    • Hvis du kan, er det en god idé at skabe stærke forbindelser i dit lokalsamfund. Når du ikke er til stede, skal du kunne regne med nogle pålidelige naboer, der kan være klar, hvis gæster har brug for hjælp.

    7. Få support, hvis du er i tvivl

    Hvis du mener, at en gæst har til hensigt at holde en fest, kan du annullere reservationen før indtjekning uden sanktioner. Vi beder dig om at fortælle, hvorfor du har annulleret.

    Hvis du har Øjeblikkelig booking slået til, kan du også overveje at annullere en reservation uden sanktioner på vores hjemmeside eller i vores app, hvis du ikke har nået grænsen på tre annulleringer om året. Eller du kan slå Øjeblikkelig booking fra for korte bookingvinduer og gennemgå reservationsanmodninger manuelt. Bemærk, at du stadig kan blive pålagt sanktioner, hvis vi kommer frem til, at du annullerede for at opkræve højere priser eller af en diskriminerende årsag.

    Efterhånden som dine gæsters behov og forventninger fortsætter med at udvikle sig, bliver vi ved med at dele strategier og tips, der kan hjælpe dig med at navigere i værtskabet. Hvis du har spørgsmål eller har brug for flere oplysninger, kan du gå til vores Hjælpecenter.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • Vores opdaterede politik for fester og arrangementer begrænser belægning og forsamlinger til 16 personer for ophold, der bookes 20. august eller senere

    • Du kan få hjælp af Airbnb, hvis du mener, at en gæst planlægger en fest

    Airbnb
    1. jul. 2020
    Var det en hjælp?