Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Netværkspolitik • Vært

Værtsannulleringspolitik

Denne artikel er blevet oversat automatisk.

I kraftdato: 9. oktober 2023

Selvom aflysninger fra værter er sjældne, og nogle aflysninger er uden for en værts kontrol, kan annulleringer af værter forstyrre gæsteplaner og underminere tilliden til vores netværk. Hvis værten aflyser en bekræftet reservation, eller hvis det viser sig, at værten er ansvarlig for en annullering i henhold til denne politik, kan Airbnb pålægge gebyrer og andre konsekvenser. De gebyrer og andre konsekvenser, der er fastsat i denne politik, har til formål at afspejle omkostningerne og andre konsekvenser af disse annulleringer for gæster, det bredere værtsnetværk og Airbnb. Vi giver afkald på gebyrerne og i nogle tilfælde de andre konsekvenser, hvis værten annullerer på grund af en større forstyrrende begivenhed eller visse gyldige årsager uden for værtens kontrol.

Aflysningsgebyrer

Hvis en vært annullerer en bekræftet reservation, eller hvis det viser sig, at værten er ansvarlig for en annullering i henhold til denne politik, pålægger vi gebyrer med forbehold for et minimum af annulleringsgebyr på 50 dollars. Gebyret er baseret på reservationsbeløbet, og når reservationen annulleres:

  • Hvis reservationen annulleres 48 timer eller mindre før indtjekning eller efter indtjekning, er gebyret 50% af reservationsbeløbet for de nætter, der ikke har boet der
  • Hvis reservationen annulleres når som helst mellem 48 timer og 30 dage før indtjekning, er gebyret 25% af reservationsbeløbet
  • Hvis reservationen annulleres mere end 30 dage før indtjekning, er gebyret 10% af reservationsbeløbet
  • For reservationer på 28 dage eller mere beregnes aflysningsgebyrerne ovenfor som en procentdel af den ikke-refunderbare del af reservationen på tidspunktet for annullering op til 30-dagesperioden efter annulleringsdatoen - i henhold til hele reservationsbeløbet

Når du beregner annulleringsgebyrer, omfatter reservationsbeløbet basisprisen, rengøringsgebyret og eventuelle kæledyrsgebyrer, men omfatter ikke skatter og gæstegebyrer. Hvis det beregnede annulleringsgebyr er på mindre end 50 dollars, justeres det op til 50 dollars.

Aflysningsgebyrer tilbageholdes typisk fra den eller de næste udbetalinger til værten som angivet i Tjenestevilkårene for Betalinger. Ud over de gebyrer og konsekvenser, der er angivet i denne politik, vil værter, der annullerer eller bliver fundet ansvarlige for en annullering, ikke modtage en udbetaling for den aflyste reservation, eller hvis udbetalingen allerede er foretaget, tilbageholdes udbetalingsbeløbet fra den/de næste udbetaling( er).

Situationer, hvor der kan frafaldes gebyrer

Vi giver afkald på de gebyrer, der er angivet i denne politik i passende situationer, f.eks. hvis værten annullerer på grund af en større forstyrrende begivenhed eller visse gyldige årsager uden for værtens kontrol. Værter, der mener, at en af disse situationer gælder, skal fremvise dokumentation eller anden støtte. Vi afgør, om vi vil give afkald på gebyrer og andre konsekvenser efter at have vurderet de tilgængelige dokumentation.

Hvis der annulleres et gebyr, kan der stadig pålægges andre konsekvenser såsom at blokere et opslags kalender.

Uanset om vi giver afkald på gebyrer eller andre konsekvenser, modtager værten ikke en udbetaling for den aflyste reservation.

Andre konsekvenser

Ud over et annulleringsgebyr kan der gælde andre konsekvenser, såsom at forhindre værten i at acceptere en anden reservation af opslaget på de berørte datoer ved at blokere opslagets kalender. 

Værter, der annullerer bekræftede bookinger uden en gyldig grund, kan opleve andre konsekvenser som forklaret i vores Tjenestevilkår og grundregler for værter. Værter kan f.eks. få deres opslag eller konto suspenderet eller fjernet og kan miste deres Superhost-status.

Når en vært er ansvarlig for en annullering

En vært kan være ansvarlig for en annullering, når det sker på grund af forholdene i opslaget, der er grovt og materielt forskelligt fra, hvordan opslaget blev beskrevet på bookingtidspunktet. I disse tilfælde vil værten være underlagt de gebyrer og andre konsekvenser, der er fastsat i denne politik, uanset hvem der indleder annulleringen. Eksempler kan omfatte: dobbeltbooking af et opslag, der erstatter en anden bolig med det opslag, der er booket af gæsten, eller grove unøjagtigheder i Opslaget, der potentielt forstyrrer et gæsteophold, f.eks. hvis en pool ikke kan bruges af gæster.

Andre ting at overveje

Hvis en vært ikke kan overholde en reservation - uanset årsagen - det er deres ansvar at annullere rettidigt, så de giver gæsten tid til at justere deres planer. En vært må ikke opfordre gæsten til at annullere reservationen.

Afgivelse af falske erklæringer eller materiale i forbindelse med denne politik overtræder vores servicevilkår og kan resultere i opsigelse af kontoen og andre konsekvenser.

Denne politik gælder for aflysninger, der finder sted på eller efter ikrafttrædelsesdatoen. Enhver ret, som gæster eller værter kan have til at indlede retssager, forbliver upåvirket. Eventuelle ændringer af denne politik vil blive foretaget i overensstemmelse med vores servicevilkår. Denne politik gælder for ophold, men gælder ikke for oplevelsesreservationer.

Hjalp denne artikel?

Relaterede artikler

Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig