Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Hvad betaler servicegebyrerne for?

    Få oplysninger om, hvordan gebyrer hjælper med at støtte din værtsvirksomhed.
    Af Airbnb den 16. nov. 2020
    3 minutters læsning
    Opdateret 3. dec. 2020

    Højdepunkter

    • I de fleste tilfælde opkræver Airbnb et servicegebyr fra værter og gæster, når en reservation bekræftes

    • Gebyrer hjælper os med at tilbyde markedsføring, produktudvikling og netværkssupport

    • Vi tager os af teknologien, så du kan fokusere på at være vært og fremtiden for din virksomhed

    Ved et arrangement med spørgsmål fra og svar til værter i Sydney i Australien stillede Ben, en Superhost fra Brisbane, et godt spørgsmål: Hvad sker der med de servicegebyrer, Airbnb opkræver fra værter og gæster?

    Som vært opkræves du et servicegebyr, når en reservation er bekræftet. For boligværter er gebyret normalt 3 %, og for værter for Airbnb-oplevelser er det 20 %. I de fleste tilfælde opkræves gæster også et servicegebyr, når de booker på Airbnb. Du kan læse mere om de forskellige servicegebyrer, vi opkræver fra nogle værter, i Hjælpecenteret.

    Hvad sker der med de penge, der opkræves? Vi investerer dem i produkter og tjenester, der hjælper dig som vært og iværksætter. Disse omfatter markedsføring for at hjælpe med at skabe efterspørgsel på bookinger, produktudvikling for at tilbyde værktøjer, der gør det nemmere at være vært, og netværkssupport. Her er flere oplysninger om, hvordan dine gebyrer bruges:

    Giver dig gæster

    For at sikre, at rejsende tænker på Airbnb, når de planlægger en rejse eller en oplevelse, investerer vi kraftigt i markedsføring og arbejder på at sikre, at Airbnb-opslag vises højt oppe i søgeresultater på nettet. Det betyder, at der kommer en konstant strøm af besøgende til Airbnb. For eksempel:

    • Vi promoverer Airbnb via Facebook, Google og andre steder
    • Gæster modtager direkte kommunikation fra os, herunder påmindelser efter en søgning for at afslutte bookingprocessen
    • Vi offentliggør også inspirerende artikler og andet indhold på vores app og hjemmeside for at hjælpe gæster med at glæde sig til at finde nye boliger eller deltage i unikke aktiviteter

    Vores markedsføringsindsats har været en succes. I 2019 sagde mere end 70 % af millennialgenerationen i Storbritannien, at de havde talt om Airbnb inden for de seneste to uger*, og i 2018 var vi det mest søgte brand på Google inden for indlogering.** Dette betyder blot, at du har flere muligheder for at være vært for gæster fra hele verden.

    Styrkelse af din forretning

    Vi tager os af logistikken, fra identitetsbekræftelse til opslagsadministrationsværktøjer, så du kan fokusere på at være vært. Og hvis du ønsker at udvide din virksomhed, udvikler vi nye produkter, der gør det nemmere for dig at være vært og bruge data til at fremhæve muligheder for, at du kan tjene mere. Her er et par eksempler:

    • Vores globale Ressourcecenter, der blev lanceret i begyndelsen af 2020, tilbyder tips og vejledning til værtskab fra topværter i hele verden samt aktuelle nyheder fra Airbnb
    • Værktøjer som fanen Muligheder, der hjælper dig med at holde dig ajour med de ting, gæster søger efter, så du kan justere dit opslag i overensstemmelse hermed
    • Indbakken og meddelelsescenteret giver dig mulighed for nemt at kommunikere med dine gæster, og nye funktioner som planlagte beskeder hjælper med at strømline dine daglige værtsopgaver
    • E-mails med viden om prissætning hjælper dig med at forstå, hvad gæster betaler for opslag som dit og hjælper dig med at fastsætte konkurrencedygtige priser, der tilpasser sig kundeefterspørgslen

    Støtter lokalsamfundet

    Vi er klar til at hjælpe dig, hvis du har spørgsmål eller bekymringer. Som vi nævnte i en nylig Værtsopdatering, investerer vi betydelige ressourcer i at udvide vores Netværkssupportteam.

    Vi arbejder på at skabe et stærkere supportsystem for bedre at sikre, at vi er der, når du har brug for os. For eksempel:

    • Vi har tilføjet flere kundesupportmedarbejdere for at opfylde værters og gæsters behov, efterhånden som rejseaktiviteten vender tilbage
    • Vi har genoprettet prioriteret telefonsupport til Superhosts, og vi prioriterer hasteproblemer for værter og gæster med kommende bookinger
    • Vi fremskynder presserende sikkerhedsproblemer
    • Du kan forvente at modtage et svar på vores onlinechatsystem inden for gennemsnitligt to minutter
    • Vi har udvidet vores åbningstider på vores chatsystem, og vi understøtter i øjeblikket chat på engelsk, spansk, portugisisk og mandarin

    Vi fortsætter med at foretage forbedringer og investere i vores Netværkssupportteam for at håndtere dine problemer hurtigere og mere effektivt, når du har brug for os.

    Vi arbejder altid på at samarbejde mere effektivt med dig, fra markedsføring og produktudvikling til netværkssupport, så du kan fokusere på det, du gør bedst – tilbyde fremragende gæstfrihed. Vi tager os af resten.

    *Ifølge en YouGov BrandIndex Word of Mouth-undersøgelse fra 2019

    **Ifølge en repræsentant for Google i november 2018

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • I de fleste tilfælde opkræver Airbnb et servicegebyr fra værter og gæster, når en reservation bekræftes

    • Gebyrer hjælper os med at tilbyde markedsføring, produktudvikling og netværkssupport

    • Vi tager os af teknologien, så du kan fokusere på at være vært og fremtiden for din virksomhed

    Airbnb
    16. nov. 2020
    Var det en hjælp?