Denne politik gælder kun for Luxe-reservationer, der er booket før 2. november 2023. Reservationer booket den 2. november 2023 er underlagt vores ombookings- og refusionspolitik.
Ikrafttrædelsesdato: 29. april 2022
Denne Luxe Rebooking and Refund Policy forklarer, hvordan vi vil hjælpe med at ombooke en reservation, og hvordan vi håndterer refusioner for Luxe-bookinger, når en vært annullerer en reservation eller et andet rejseproblem forstyrrer et ophold. Denne politik gælder ud over Airbnb Luxe-gæstebookingaftalen.
Hvis en vært annullerer en reservation inden indtjekning, hjælper vi gæsten med at finde og booke sammenlignelige boliger efter bedste evne. Hvis vi ikke kan finde sammenlignelige boliger, eller hvis gæsten vælger ikke at booke en ny reservation, modtager gæsten en fuld refusion.
Andre rejseproblemer skal indberettes til os ved at kontakte support senest 72 timer efter opdagelsen. Hvis vi finder ud af, at et rejseproblem har forstyrret opholdet, kan vi afhængigt af omstændighederne give en fuld eller delvis refusion. Vi kan også hjælpe gæsten med at finde sammenlignelige eller bedre boliger. Det eventuelle beløb, der refunderes, afhænger af Rejseproblemets alvor, indvirkningen på gæsten, den del af det berørte ophold, og om gæsten forlader boligen. Hvis gæsten forlader boligen på grund af et væsentligt rejseproblem og kontakter os, tilbyder vi hjælp til at finde sammenlignelige eller bedre boliger for de resterende nætter af opholdet.
Udtrykket "Rejseproblem" refererer til disse situationer:
For at være kvalificeret til ombooking eller en refusion kan den gæst, der foretog reservationen, indsende et krav ved at kontakte Support. Krav skal fremsættes til os senest 72 timer efter opdagelsen af rejseproblemet og understøttes af relevante beviser såsom billeder eller bekræftelse af betingelserne af værten. Vi afgør, om der er opstået et rejseproblem ved at evaluere tilgængelige beviser.
Hvis en vært annullerer et ophold, skal værten refundere eventuelle betalinger, der er foretaget til vedkommende i forbindelse med opholdet. Hvis vi pådrager os omkostninger i at hjælpe en gæst med at finde eller booke sammenlignelige eller bedre boliger på grund af annullering af en vært eller et andet rejseproblem, har vi ret til at inddrive sådanne omkostninger fra værten i overensstemmelse med vores Vilkår, politikker og eventuelle aftaler med vores værter.
Under de fleste omstændigheder vil vi forsøge at bekræfte en gæsts krav hos deres vært. Værter kan også bestride et rejseproblem ved at kontakte support.
Denne politik gælder for alle Luxe-reservationer, der er booket før 2. november 2023. Luxe-reservationer bookes på Airbnb-platformen og administreres af Luxury Retreats. Vær opmærksom på, at Airbnb's Politik for ombooking og refusion og Airbnb's Politik for større forstyrrende hændelser ikke gælder for Luxe-reservationer, der er booket før 2. november 2023. Når denne politik gælder, kontrollerer den også og har forrang frem for reservationens annulleringspolitik.
Inden gæsten indsender et krav, skal gæsten underrette Airbnb-support eller ejendomsadministrator på stedet for at forsøge at løse rejseproblemet direkte. We may reduce the amount of any refund or adjust any rebooking assistance under this Policy to reflect any refund or other relief provided directly by a Host. As part of providing rebooking assistance we may, but are not obligated to, pay for or contribute to the cost of new accommodations. Vi kan også give gæster mulighed for at anvende værdien af en aflyst reservation til nye boliger eller modtagelse af rejsekredit i stedet for at få en kontant refusion.
Hvis en gæst viser, at rettidig indberetning af et rejseproblem ikke var muligt, kan vi tillade sen indberetning af rejseproblemet i henhold til denne politik. Rejseproblemer, der er forårsaget af gæsten, medrejsende eller deres inviterede eller kæledyr, er ikke dækket af denne politik. Indsendelse af et svigagtigt krav er i strid med vores tjenestevilkår og kan resultere i lukning af konto.
Vores beslutninger i henhold til denne politik er bindende, men påvirker ikke andre kontraktmæssige eller lovbestemte rettigheder, der kan være tilgængelige. Enhver ret, som gæster eller værter måtte have til at tage retlige skridt, berøres ikke. This Policy is not insurance and no premium has been paid by any guest or Host. Alle rettigheder og forpligtelser i henhold til denne politik er personlige for bookinggæsten og værten for reservationen og må ikke overføres eller tildeles. Eventuelle ændringer af denne politik foretages i henhold til vores tjenestevilkår. Denne politik gælder for Luxe-reservationer, men gælder ikke for ophold eller oplevelsesreservationer.
Hvis du har spørgsmål om politikken for ombooking og refusion i Luxe, kan du kontakte support.