Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Regler • Vært

Annulleringspolitikker til dit opslag (Italien)

Denne artikel er blevet oversat automatisk.

Nogle gange kan der komme noget, og gæsterne er nødt til at annullere. For at få tingene til at fungere problemfrit kan du vælge annulleringspolitikkerne til dit opslag: en til kortvarige ophold og en til længerevarende ophold. Når du er klar til det, kan du finde ud af, hvordan du angiver dit opslags annulleringspolitik.

For ophold under 28 nætter kan værter vælge, hvilke aflysningsmuligheder der skal tilbydes gæster. For ophold på 28 nætter eller mere gælder annulleringspolitikken for længerevarende ophold automatisk. Følgende politikker gælder kun for reservationer i Italien. Gå til denne side for at få mere at vide om annulleringspolitikker for alle andre reservationer. Der gælder yderligere vilkår for aflysningspolitikker.

Standardannulleringspolitikker for kortere ophold

Din standardannulleringspolitik gælder for alle reservationer på 27 eller færre nætter i træk. Du kan vælge en af følgende standardaflysningspolitikker:

  • Fleksibel
    • Gæster kan annullere indtil 24 timer før indtjekning og få en fuld refusion, og du får ikke betalt
    • Hvis vedkommende annullerer derefter, refunderes den første nat ikke, bortset fra gebyrer.
    • Hvis gæster aflyser under din rejse, er du muligvis berettiget til en delvis refusion.
      • Hvis du annullerer inden kl. 12 lokal tid, får du refunderet eventuelle resterende nætter, eksklusive gebyrer.
      • Hvis du annullerer efter kl. 12 lokal tid, får du refunderet eventuelle resterende nætter, eksklusive den nat og gebyrer.
  • Moderat
    • Gæster kan annullere indtil syv dage før indtjekning og få en fuld refusion, og du får ikke betalt
    • Hvis vedkommende annullerer derefter, får du en refundering på 50% af den samlede pris per nat samt en fuld refusion af gebyrer.
    • Hvis gæster aflyser under din rejse, er du muligvis berettiget til en delvis refusion.
      • Hvis du annullerer inden kl. 12 lokal tid, får du refunderet 50% af den resterende bookingværdi, eksklusive gebyrer.
      • Hvis du annullerer efter kl. 12 lokal tid, får du refunderet 50% af den resterende bookingværdi, eksklusive den nat og gebyrer.
  • Striks
    • Gæster kan annullere indtil 30 dage før indtjekning og få en fuld refusion, og du får ikke betalt
    • Hvis vedkommende annullerer inden for 30 dage før indtjekning, får du 50% betalt for alle nætter samt en fuld refusion af gebyrer.
    • Hvis gæster aflyser under din rejse, er du muligvis berettiget til en delvis refusion.
      • Hvis du annullerer inden kl. 12 lokal tid, får du refunderet 50% af den resterende bookingværdi, eksklusive gebyrer.
      • Hvis du aflyser efter kl. 12 lokal tid, får du refunderet 50% af den resterende bookingværdi, eksklusive den nat og gebyrer.

Følgende standardannulleringspolitikker er kun tilgængelige efter invitation for visse værter:

  • Superstrikse 30 dage
    • Gæster skal annullere op til 30 dage før indtjekning for at modtage en fuld refusion for alle nætter, herunder alle gebyrer
    • Hvis vedkommende annullerer derefter, får du betalt 100% for alle nætter
  • Superstrikse 60 dage
    • Gæster skal annullere mindst 60 dage før indtjekning for at modtage en fuld refusion for alle nætter, herunder alle gebyrer
    • Hvis vedkommende annullerer derefter, får du betalt 100% for alle nætter

Annulleringspolitik for længerevarende ophold for månedlange ophold

Politikken for længerevarende ophold gælder automatisk for alle reservationer på 28 nætter eller mere.

  • Længerevarende
    • For at modtage en fuld refusion skal gæster annullere mindst 30 dage før indtjekning
    • Hvis en gæst annullerer derefter, får du betalt 100% for din første måneds betaling
    • Hvis gæster aflyser under din rejse, er du muligvis berettiget til en delvis refusion.
      • Aflys inden kl. 12 lokal tid, og de næste 30 nætter af reservationen refunderes ikke. Hvis der er færre end 30 nætter i reservationen, refunderes alle nætter ikke.
      • Aflys efter kl. 12 lokal tid og den nat samt de næste 30 nætter af reservationen refunderes ikke. Hvis der er færre end 30 nætter tilbage i reservationen, kan alle nætter ikke refunderes.

Yderligere vilkår for annulleringspolitikker

Afbrydelsestid kl. 12.00

Rejser anses for at starte kl. 12 lokalt tidspunkt for opslaget på indtjekningsdatoen, uanset gæstens faktiske planlagte indtjekningstidspunkt. Alle annulleringsperioder inden en rejse beregnes ud fra denne tidsfrist på kl. 12 lokal tid for dit opslag. For aflysninger under en rejse er tidsfristen for annullering kl. 12 lokal tid for boligen. Efter kl. 12 på en given dag kan konsekvenserne for aflysning være anderledes.

Refusion af gebyrer

Priser per nat og servicegebyrer refunderes under visse omstændigheder som beskrevet i hver politik. Rengøringsgebyrer og Airbnb's servicegebyrer refunderes ikke for annulleringer, der foretages efter kl. 12 lokal tid for opslaget på den planlagte indtjekningsdato.

Skatter

Airbnb refunderer alle skatter, vi opkræver, og som er relateret til beløb, der refunderes til gæster, og indsender eventuelle skatter på den ikke-refunderbare del af annullerede reservationer til den relevante skattemyndighed.

Problemer med vært eller opslag

Hvis en gæst har problemer med en vært eller et opslag, skal gæsten kontakte Airbnb inden for 24 timer efter gæstens indtjekning. Hvis et problem falder ind under vores Politik for ombooking og refusion, kan gæsten være berettiget til delvis eller fuld refusion.

Forholdet til andre politikker

En værts annulleringspolitik kan blive tilsidesat af ombooking- og refusionspolitikken, politikken om større forstyrrende begivenheder, eller annullering foretaget af Airbnb af en hvilken som helst anden grund, der er tilladt i henhold til tjenestevilkårene.

Officielle aflysninger

En reservation aflyses først officielt, når gæsten har fulgt trinene på Airbnb's aflysningsside og modtaget bekræftelse. En gæst kan finde aflysningssiden i sektionen Dine rejser på Airbnb's hjemmeside og app.

Involvering af Airbnb

Airbnb har endelig sagt i enhver tvist mellem værter og gæster om ansøgningen af disse annulleringspolitikker.

Hjalp denne artikel?
Få hjælp til dine reservationer, din konto med mere.
Log ind, eller tilmeld dig