Nogle gange kan der komme noget, og gæsterne er nødt til at annullere. For at få tingene til at fungere problemfrit kan du vælge annulleringspolitikkerne til dit opslag: en til kortvarige ophold og en til længerevarende ophold. Når du er klar til det, kan du finde ud af, hvordan du angiver dit opslags annulleringspolitik.
For ophold under 28 nætter kan værter vælge, hvilke aflysningsmuligheder der skal tilbydes gæster. For ophold på 28 nætter eller mere gælder annulleringspolitikken for længerevarende ophold automatisk. Følgende politikker gælder kun for reservationer i Italien. Gå til denne side for at få mere at vide om annulleringspolitikker for alle andre reservationer. Der gælder yderligere vilkår for aflysningspolitikker.
Din standardannulleringspolitik gælder for alle reservationer på 27 eller færre nætter i træk. Du kan vælge en af følgende standardaflysningspolitikker:
Følgende standardannulleringspolitikker er kun tilgængelige efter invitation for visse værter:
Politikken for længerevarende ophold gælder automatisk for alle reservationer på 28 nætter eller mere.
Afbrydelsestid kl. 12.00
Rejser anses for at starte kl. 12 lokalt tidspunkt for opslaget på indtjekningsdatoen, uanset gæstens faktiske planlagte indtjekningstidspunkt. Alle annulleringsperioder inden en rejse beregnes ud fra denne tidsfrist på kl. 12 lokal tid for dit opslag. For aflysninger under en rejse er tidsfristen for annullering kl. 12 lokal tid for boligen. Efter kl. 12 på en given dag kan konsekvenserne for aflysning være anderledes.
Refusion af gebyrer
Priser per nat og servicegebyrer refunderes under visse omstændigheder som beskrevet i hver politik. Rengøringsgebyrer og Airbnb's servicegebyrer refunderes ikke for annulleringer, der foretages efter kl. 12 lokal tid for opslaget på den planlagte indtjekningsdato.
Skatter
Airbnb refunderer alle skatter, vi opkræver, og som er relateret til beløb, der refunderes til gæster, og indsender eventuelle skatter på den ikke-refunderbare del af annullerede reservationer til den relevante skattemyndighed.
Problemer med vært eller opslag
Hvis en gæst har problemer med en vært eller et opslag, skal gæsten kontakte Airbnb inden for 24 timer efter gæstens indtjekning. Hvis et problem falder ind under vores Politik for ombooking og refusion, kan gæsten være berettiget til delvis eller fuld refusion.
Forholdet til andre politikker
En værts annulleringspolitik kan blive tilsidesat af ombooking- og refusionspolitikken, politikken om større forstyrrende begivenheder, eller annullering foretaget af Airbnb af en hvilken som helst anden grund, der er tilladt i henhold til tjenestevilkårene.
Officielle aflysninger
En reservation aflyses først officielt, når gæsten har fulgt trinene på Airbnb's aflysningsside og modtaget bekræftelse. En gæst kan finde aflysningssiden i sektionen Dine rejser på Airbnb's hjemmeside og app.
Involvering af Airbnb
Airbnb har endelig sagt i enhver tvist mellem værter og gæster om ansøgningen af disse annulleringspolitikker.