Host_guarantee_120-26150cd37e16db6d314301096f101580

Airbnb's Værtsgaranti på 6.000.000 kr

For ultimate peace of mind, we've got your property protected. Every eligible booking, every time.

Always included for Eligible Bookings

Your peace of mind is priceless. So we don't charge for it. Every eligible booking on Airbnb is protected by our Host Guarantee at no additional cost to you. Sleep easy. You're worth it.

Beskyttelse der løfter barren

Det er ikke tomme floskler når vi siger, at vi værdsætter vores værter. Vi bakker det op - til tonerne af 6.000.000 kr. Det er en uovertruffen beskyttelse i rejsebranchen. Du er en del af Airbnb-familien, og vi passer på vores familie.

Peace of Mind for Airbnb Hosts

Selvom det er usandsynligt, at du oplever problemer med skade på boligen på Airbnb, kan vi godt forstå, at du kan have brug for beskyttelse. Værtsgarantien tilbagebetaler dig for op til 6.000.000 kr i skade på din dækkede bolig. It's the latest example of Airbnb's commitment to helping create a safe and trusted community around the world.

Hvad beskytter Værtsgarantien?

Værtsgarantien yder beskyttelse for op til 6.000.000 kr i skade på dækkede boliger, hvis det skulle ske, at gæsten forvolder skade på boligen, og værten og gæsten ikke kan løse problemet direkte mellem hinanden. Den gælder i specifikke lande (se nedenfor). Disse betalinger er underlagt visse betingelser, begrænsninger og udelukkelser, som beskrives nærmere i vores Værtsgaranti vilkår og betingelser.

Betalingsformularen kan indsendes online.

Værter, der søger betaling under Værtsgarantien, accepterer at samarbejde med Airbnb og dets forsikringsselskab, herunder fremsending af dokumentation for det tab, der påråbes, og accept af inspektion i de sjældne tilfælde, hvor det kan være nødvendigt.

What does the Host Guarantee not protect?

The Host Guarantee is not insurance and should not be considered as a replacement or stand-in for homeowners or renters insurance. The Host Guarantee does not protect:

  • kontanter og værdipapirer
  • kæledyr
  • personligt ansvar
  • shared or common areas

Certain types of property, such as jewelry, collectibles and artwork have more limited protections. Hosts may want to secure or remove such valuables when renting their place, and may want to consider independent insurance to cover such items. The Host Guarantee does not protect reasonable wear and tear. Hosts can take advantage of our user-friendly system to implement a security deposit to protect wear and tear, if they'd like to.

Værter i Australien, Belgien, Brasilien, Canada, Cuba, Danmark, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Indonesien, Irland, Island, Israel, Italien, Japan, Malaysia, Norge, Puerto Rico, Schweiz, Singapore, Storbritannien, Sverige, Sydkorea, Taiwan, Thailand, Tyrkiet, Tyskland, USA og Østrig er i øjeblikket dækket af garantien. Vi ønsker at implementere Værtsgarantien i andre lande og arbejder i øjeblikket aktivt på det.

Generelle spørgsmål

Hvordan forløber Værtsgaranti-processen?

I en nødsituation bør værten altid kontakte politi, nødberedskabspersonale eller de relevante myndigheder først. Kontakt derefter Kundeservice.

Hvis værten mener, at gæsten har forårsaget skade på eller tab af ejendom, skal de i alle andre situationer først kontakte gæsten for at informere dem om klagen og prøve at finde frem til en løsning.

Hvis der ikke kan findes en løsning mellem vært og gæst, skal værten nøje gennemgå vilkårene og betingelserne i Airbnb's Værtsgaranti og afgøre, om de er berettiget, før de indsender en anmodning til Airbnb.

Værter skal enten indsende deres anmodning indenfor 14 dage efter, at gæsten har tjekket ud, eller før den næste gæst tjekker ind, hvis dette sker først.

For betalingsanmodninger der bliver indsendt til tiden, sender vi en bekræftelses-e-mail og opfølgende e-mails for at diskutere de næste trin såsom yderligere dokumentation fra værten eller gæsten inden for 24 timer.

Når vi har modtaget tilstrækkeligt med oplysninger fra både værten og gæsten, vil vi gennemgå al dokumentation, vurdere betalingsanmodningen og efter afslutning af ​​vores gennemgang, vil vi kontakte værten.

Processens varighed vil variere afhængigt af sagens omfang, kvaliteten af ​​dokumentationen og samarbejdet mellem vært og gæst. Vi stræber efter at løse de fleste sager inden for en uge efter indsendelsen.

Hvordan indsender jeg en betalingsanmodning om værtsgaranti på Airbnb?

Log ind på Airbnb, og indsend derefter online. Betalingsanmodninger er underlagt Værtsgarantiens vilkår, så vi opfordrer dig til at læse vilkår og betingelser grundigt igennem, før du indsender et krav.

Bør jeg have et sikkerhedsdepositum? Hvordan fungerer Værtsgarantien i forhold til sikkerhedsdepositummet?

The Host Guarantee does not protect against reasonable wear and tear. Hosts can use our easy system to implement a security deposit to protect against wear and tear, if they so choose. The Host Guarantee is designed to protect against rare instances of damage. For smaller, simpler accidents (like a broken glass), a security deposit can be useful for hosts.

Det er nemt at føje et sikkerhedsdepositum til dit opslag. Gå til Administrer opslag for din bolig, hvorfra du kan ændre dine indstillinger for sikkerhedsdepositum under Prissætning og vilkår. Fanen Værtskab er den hurtigste måde at navigere dertil.

Hvad skal jeg gøre, før indsendelse af en betalingsanmodning?

Kontakt din gæst for at informere dem om din klage, og prøv at løse problemet direkte med din gæst. Det sker ofte, at værter og gæster selv kan løse problemerne.

Hvis du og din gæst ikke er i stand til at komme frem til en løsning, anbefaler vi, at du foretager en politianmeldelse. En politianmeldelse anbefales i alle tilfælde og er nødvendig for betalingsanmodninger, der overstiger US$300.

Indsaml så meget dokumentation som muligt til at indsende sammen med din formular, herunder fotos, kvitteringer, politirapport og enhver anden dokumentation, der beviser ejerskab, skader og markedsværdi for beskadigede genstande.

If you don't think the incident in question will be protected under the Host Guarantee, or if you have any further questions, you can contact Airbnb's kundeservice.

Hvilke oplysninger skal jeg angive sammen med min anmodning?

Her er nogle eksempler på dokumentation og oplysninger, der vil hjælpe os med at behandle din betalingsanmodning så hurtigt som muligt:

Fotos af skaden der anmeldes

En politianmeldelse for enhver skade, der overstiger US$300

Kvitteringer eller alternative beviser på den præcise markedsværdi eller rapporteret pris

Enhver anden dokumentation, som du mener, vil være nyttig i behandlingen af din anmodning

Skal jeg have indbo- eller lejeforsikring?

Værtsgarantien er ikke en forsikring og bør ikke betragtes som en erstatning for indbo- eller lejeforsikring. Værter kan overveje uafhængig forsikring til dækning af værdigenstande såsom smykker, kunst eller samlerobjekter, som er underlagt begrænset beskyttelse inder Værtsgarantien. Se vores vilkår for Værtsgaranti for yderligere oplysninger.

Vi opfordrer på det kraftigste alle værter til at gennemse og forstå vilkårene for deres forsikringspolice, og hvad den dækker og ikke dækker. Ikke alle forsikringsplaner dækker skade på eller tab af ejendom forårsaget af en gæst, der booker din bolig.

Hvor lang tid tager det, før min betalingsanmodning bliver behandlet?

Processens varighed afhænger af ​​sagens omfang, kvaliteten af ​​dokumentationen og samarbejdet mellem vært og gæst, men vi bestræber os på at løse de fleste sager inden for en uge efter indsendelse.