Host_guarantee_120-26150cd37e16db6d314301096f101580

6.000.000 kr Værtsgarantien

Ro i sindet. Garanteret.

Hver booking. Hver gang.

Din ro i sindet er uvurderlig. Så vi opkræver ikke noget for det. Hver booking på Airbnb er beskyttet af vores Værtsgaranti uden ekstra omkostninger for dig. Sov let.

Hidtil uset beskyttelse

Vi siger ikke kun, at vi værdsætter vores værter, vi bakker det op til tonerne af 6.000.000 kr. Det er et niveau af beskyttelse, der ikke ses andre steder i rejsebranchen. Du er en del af Airbnb-familien og vi støtter vores familie.

Ro i sindet

Vi er forpligtet til at skabe et sikkert og pålideligt netværk rundt omkring i verden. Selvom skade på ejendom er sjælden, forstår vi, at du kan have brug for beskyttelse. Værtsgarantien betaler kvalificerede værter dækningssum for skader op til 6.000.000 kr.

Hvad er beskyttet?

Værtsgarantien giver beskyttelse på op til 6.000.000 kr for skader rundt omkring i verden. Udbetalingerne er underlagt visse betingelser, begrænsninger og udelukkelser. For flere detaljer, kan du læse Værtsgaranti vilkår.

Værtsgaranti-betalingsanmodningen kan kan indsendes online.

Værter, der søger betaling under Værtsgarantien, indvilliger i at samarbejde med Airbnb og dets forsikringsselskaber, herunder at levere dokumentation for de påståede tab og accepterer inspektion i de sjældne tilfælde, hvor det kan være nødvendigt.

Hvad er ikke dækket?

Værtsgarantien skal ikke betragtes som en erstatning eller stand-in for husejeres eller lejeres forsikring. Værtsgarantien dækker ikke:

  • kontanter og værdipapirer
  • kæledyr
  • personligt ansvar
  • delte eller fællesområder

Visse typer af ejendom - såsom smykker, samlerobjekter og kunst - har mere begrænset dækning. Værter kan overveje at sikre eller fjerne sådanne værdigenstande, når de udlejer deres bolig, og vil måske overveje en selvstændig forsikring til at dække sådanne genstande. Værtsgarantien beskytter ikke mod rimelig slitage. Værter kan drage fordel af vores system og oprette et sikkerhedsdepositum som beskyttele mod slitage.

Generelle spørgsmål

Hvordan forløber Værtsgaranti-processen?

Når du er i en nødsituation, bør værten først kontakte politiet, nødhjælpsmandskab eller de rette myndigheder. Kontakt derefter Kundeservice.

Når situationen ikke er en nødsituation, bør værten kontakte gæsten for at underrette dem om klagen og forsøge at forhandle en løsning inden de indsender en officiel opkrævning.

Hvis der ikke kan findes en løsning mellem vært og gæst, bør værten nøje gennemgå Værtsgaranti vilkår og afgøre, om de er berettiget, før de sender en anmodning til Airbnb.

Værter skal indgive deres anmodning enten 14 dage efter gæstens afrejse eller før den næste gæst tjekker ind, hvad end der kommer ført.

For betalingsanmodninger indsendt til tiden, sender vi en bekræftelsesemail og opfølgningsemails for at vende næste skridt-såsom yderligere dokumentation fra værten eller gæsten-inden 24 timer.

Når vi har modtaget tilstrækkelige oplysninger fra både værten og gæsten, gennemgår vi al dokumentation, evaluerer betalingsanmodningen og kontakter værten, når det er gennemført.

Hvordan indsender jeg en betalingsanmodning om værtsgaranti på Airbnb?

Log ind på Airbnb og tryk derefter tilmeld online. Betalingsanmodninger er underlagt Værtsgaranti vilkår, så vi opfordrer dig til at læse vilkår og betingelserne igennem, inden du sender et krav.

Bør jeg have et sikkerhedsdepositum? Hvordan fungerer Værtsgarantien i forhold til sikkerhedsdepositummet?

Værtsgarantien dækker ikke mod rimelig slitage. Værter kan bruge vores system til at implementere et sikkerhedsdepositum for at beskytte mod slitage. Værtsgarantien er designet til at beskytte mod sjældne tilfælde af skader. For mindre og enklere ulykker - som et ødelagt glas - kan et sikkerhedsdepositum være nyttigt for værter.

For at tilføje et sikkerhedsdepositum til dit opslag, skal du gå til Rediger opslag for din bolig og derefter ændre dine indstillinger for sikkerhedsdepositum i sektionen med Prissætning og Vilkår. Fanen for Værter er den hurtigste måde at navigere på.

Hvad skal jeg gøre, inden jeg indsender en betalingsanmodning?

Kontakt din gæst for at underrette dem om din klage og forsøge at løse problemet direkte. Ofte kan værter og gæster løse problemer på egen hånd.

Hvis du og din gæst ikke er i stand til at komme frem til en løsning, anbefaler vi, at du foretager en politianmeldelse. En politianmeldelse anbefales i alle tilfælde og er nødvendig for betalingsanmodninger, der overstiger $300 USD.

Indsaml så meget dokumentation som muligt til at indsende med din blanket. Nyttig dokumentation og information, der vil hjælpe til at behandle din betalingsforespørgsel så hurtigt som muligt, omfatter:

  • fotografier af skaden der hævdes
  • en politianmeldelse for skader, der er over $300 USD
  • kvitteringer eller alternative beviser for den nøjagtige og rimelige markedsværdi eller rapportér omkostninger
  • bevis på ejerskab
  • enhver anden dokumentation, som du mener vil være nyttigt i behandlingen af din forespørgsel

Hvis du er usikker på, om den pågældende hændelse vil blive dækket af Værtsgarantien, eller hvis du har yderligere spørgsmål, kan du kontakte Kundeservice.

Skal jeg have indbo- eller lejeforsikring?

Værtsgarantien er ikke en forsikring og bør ikke betragtes som en erstatning eller stand-in for husejeres eller lejeres forsikring. Værter kan måske overveje en selvstændig forsikring til dækning af værdifulde genstande som smykker, kunst eller samleobjekter som kun har begrænset beskyttelse under Værtsgarantien. Se vores Værtsgaranti vilkår for flere oplysninger.

Vi opfordrer kraftigt alle værter til at gennemgå og forstå vilkårene i deres forsikringspolice og hvad den dækker og ikke dækker. Ikke alle forsikringer dækker skader eller tab på ejendom forårsaget af en gæst, der booker din bolig.

Hvor lang tid tager det, før min betalingsanmodning bliver behandlet?

Det afhænger af sagens omfang, kvaliteten af ​​dokumentationen og samarbejdet mellem vært og gæst, hvor lang processen er. Vi bestræber os på at løse de fleste sager inden for en uge efter indsendelsen.