Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.

Brug hurtige svar for at spare tid

Tilpas dine tilbud og besvar almindelige spørgsmål nemt med beskedskabeloner.
Af Airbnb den 22. sep. 2025

De fleste gæster, der booker Airbnb-tjenester, sender først en besked til værten. Du kan besvare almindelige spørgsmål, tilskynde til booking og kommunikere hurtigt med hurtige svar i fanen Beskeder.

Hvad er et hurtigt svar?

Et hurtigt svar er en kort standardbesked, der gemmes som skabelon i dine beskedindstillinger.

Pladsholdere til oplysninger, f.eks. gæstens fornavn, tilpasser hver enkelt besked ved at hente data fra dit opslag eller reservationen.

Du kan oprette dine egne hurtige svar og bruge Airbnb's skabeloner til tjenesteværter. Hvis du for eksempel ofte besvarer lignende spørgsmål om et tilbud, før gæster booker, kan du prøve at gemme dit standardsvar som et hurtigt svar.

Overvej at sende hurtige svar, når du sender beskeder til gæster, og planlæg hurtige svar til automatisk afsendelse på vigtige tidspunkter.

Hvordan sender jeg et hurtigt svar?

Sådan sender du et hurtigt svar til en gæst med det samme:

  • Gå til fanen Beskeder.
  • Vælg den samtale, du vil svare på.
  • Tryk på plustegnet (+) ved Skriv en besked.
  • Vælg Send et hurtigt svar.
  • Vælg et hurtig svar, som indsættes i din samtale.
  • Rediger beskeden, eller send den, som den er.
  • Tryk på pilen () for at sende beskeden.

Fanen Beskeder har også foreslåede svar, der bruger kunstig intelligens til at forstå en gæsts spørgsmål og foreslå et af dine hurtige svar til at besvare det. Forslaget vises i jeres samtale, hvor kun du kan se det. Du kan redigere det hurtige svar, inden du sender det, eller skrive et andet svar.

Hvordan planlægger jeg et hurtigt svar?

Sådan sender du automatisk et hurtigt svar til alle gæster:

  • Gå til fanen Beskeder.
  • Tryk på ikonet for indstillinger øverst på skærmen.
  • Tryk på Administrer hurtige svar.
  • Vælg det hurtige svar, du vil planlægge, og tryk på Næste.
  • Tryk på Planlæg til, og vælg, hvornår du gerne vil have gæster til at modtage beskeden, f.eks. 5 minutter efter, at en gæst har booket, eller 2 timer efter, at tjenesten er afsluttet.

Du vil se en påmindelse i din samtale med gæsten, når et planlagt hurtigt svar snart skal sendes. Du kan tilpasse beskeden eller lade være med at sende den, hvis den gentager oplysninger, du allerede har delt.

Du kan oprette, redigere og gemme hurtige svar i dine beskedindstillinger.

Tips til brug af hurtige svar

Et hurtigt svar fungerer bedst, når det er kort og fokuserer på et enkelt emne. Det kan f.eks. være at forklare, hvordan man tilføjer flere gæster, opfylder særlige anmodninger og planlægger i tilfælde af nødsituationer.

Prøv at planlægge hurtige svar til vigtige tidspunkter som disse:

Bookingbekræftelse

Sig "hej", og indhent oplysninger, der kan hjælpe dig med at tilpasse dine tilbud til gæsternes behov. En fotograf kan f.eks. spørge:

  • Hvad er anledningen til fotosessionen? 
  • Hvilke motiver er vigtige?

Hvis en medvært står for afvikling af tjenesten, eller en assistent hjælper dig, skal du huske at præsentere dem og fortælle om deres kvalifikationer.

Før en tjeneste

Mind gæsterne om, hvornår og hvor I skal mødes, og giv tips til at få mest muligt ud af tjenesten. For eksempel kan en personlig træner give en kort liste med forslag til passende påklædning til udendørsaktiviteter og sæsonens vejr.

Efter en tjeneste

Overvej at takke gæsterne for at booke hos dig. Hvis du opfordrer dem til at skrive en offentlig omtale, kan det hjælpe andre med at afgøre, om tjenesten opfylder deres behov. Bed om feedback, herunder specifikke ideer til, hvordan du kunne have gjort jeres tid sammen endnu bedre.

Du kan bruge hurtige svar med billeder eller videoer til at præsentere dig selv, oprette tilpassede tilbud og dele mindeværdige øjeblikke med gæster. En kok kan f.eks. sende et billede af et eksempel på en menu.

Du kan vedhæfte filer til beskeder når som helst, efter bookinger er blevet bekræftet. Send billeder i PNG- eller JPG-format (op til 50 MB) og videoer i MP4- eller MOV-format (op til 100 MB og 60 sekunder).

Brugeroplevelsen kan variere afhængigt af stedet. Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
22. sep. 2025
Var det en hjælp?