Overgå gæsters forventninger
Gode bedømmelser og positive omtaler kan føre til flere bookinger og større indtjening. Brug gæstefeedback til at blive ved med at forbedre din tjeneste.
Afsnittet Indsigt viser din samlede bedømmelse, offentlige omtaler, private bemærkninger og detaljerede bedømmelser af gæstfrihed, beliggenhed (hvis relevant), pålidelighed og værdi.
Gæstfrihed
Gæster sætter pris på god service og at føle sig velkomne. Gør dit bedste for at levere en ydelse af høj kvalitet og forudse gæstens behov.
- Planlæg en velkomstbesked. Sørg for, at gæsterne har de nødvendige oplysninger forud for tjenesten. En fotograf kan dele en detaljeret vejrudsigt og overvejelser om tøj.
- Få flere oplysninger om dine gæster. Send en besked for at spørge om en gæsts præferencer og behov for at tilpasse tjenesten. En cateringvirksomhed kan spørge ind til allergier og behov for tilpasning af menuen.
- Se det fra gæstens side. Nogle gæster kan være nye i din by eller dit land. De kan have brug for ekstra hjælp til at finde rundt i området eller forstå lokale skikke. Sørg for at være imødekommende og hjælpsom og kommunikere respektfuldt.
- Medbring ekstra ting. Sørg for, at du er forberedt på potentielle problemer, f.eks. hvis værktøj eller udstyr går i stykker, eller hvis en gæst glemmer en vigtig genstand. En personlig træner kan evt. medbringe ekstra yogamåtter.
- Følg op bagefter. Send en besked for at takke gæster og tage fat på eventuelle næste trin. Dette kan omfatte en tidslinje for, hvornår billeder er klar, eller en opskrift, som gæster var særligt glade for.
Beliggenhed
Hvis du er vært for en tjeneste i din virksomhed eller i det offentlige rum, bliver gæster bedt om at bedømme stedet. En kosmetolog kan tilbyde en ansigtsbehandling i sin spa, eller en fotograf kan tilbyde fotografering i en park. Gæster sætter pris på indbydende rum, der er rene og veludstyrede.
- Prioriter gæsters komfort. At tilbyde en sikker og ren bolig hjælper gæster med at nyde tjenesten. En massør bør tilbyde en helt ren klinik, så gæsterne kan slappe af under en fysiurgisk massage.
- Send detaljerede rutebeskrivelser. Angiv tydeligt, hvad gæsterne kan forvente af din beliggenhed, og hvor I mødes. Tænk på mulige problemer med parkering og offentlig transport. Inkluder indtjekningsinstruktioner, hvis du er i et fællesområde. Tænk også over tilgængelighed. For eksempel: Er stedet, hvor du fotograferer, kørestolsvenligt?
Gæster bliver ikke bedt om at give feedback om stedet, hvis du rejser hen til dem.
Pålidelighed
Gæster forventer, at deres vært leverer en problemfri tjeneste. Det betyder, at du skal afstemme forventningerne med gæsterne, sørge for rettidig og klar kommunikation og være organiseret.
- Prioriter nøjagtighed. Sørg for, at dine beskrivelser og billeder formidler præcis, hvad gæster får. En hårstylist kan beskrive de produkter og teknikker, vedkommende bruger, og inkludere billeder af de typer frisurer og fletninger, vedkommende tilbyder.
- Vær lydhør. Angiv dine normale åbningstider under fanen Opslag for at gøre det klart, hvornår du er til rådighed. Slå notifikationer til i Airbnb-appen og i din enheds indstillinger, så du kan se beskeder fra gæster med det samme og svare hurtigt.
- Planlæg i god tid. Forbered eventuelle forsyninger på forhånd for at sikre, at din tjeneste overholder tidsplanen. En kok hakker måske grøntsager i forvejen til den suppe, der skal tilberedes i gæstens bolig.
- Medbring al den hjælp, du har brug for. Du kan tage en assistent med, hvis du er vært for en stor gruppe eller tilbyder en mere kompleks tjeneste. Du er forpligtet til at fortælle gæster, om en assistent vil hjælpe dig under tjenesten, i god nok tid til, at de kan annullere uden gebyr.
- Ankom til tiden. Hvis du tager hen til gæstens bolig, skal du overveje din rute og tage højde for trafikken.
- Respekter boligen. Hvis du leverer tjenesten i en andens hjem, skal du efterlade boligen i samme stand, som du fandt den.
Værdi
Gæster leder efter tjenester, der leverer enestående kvalitet til prisen. Overvej, hvordan du gør dine ydelser endnu mere specielle og prisen værd.
- Medtag forskellige valgmuligheder. Tilføj mindst tre ydelser til forskellige priser for at give gæster flere valgmuligheder og hjælpe med at nå dine indtjeningsmål. Den bedste praksis er at tilbyde ydelser til både basis-, standard- og premiumpris. For eksempel kan en fotograf i USA tilbyde en halv times fotografering, der koster mindre end 50 USD, en personlig portrætfotografering, der koster mellem 50 og 150 USD, og en familiefotografering, der koster mere end 150 USD.
- Tilpas dine ydelser. Airbnb's meddelelsesværktøjer hjælper dig med at kommunikere med gæster for at tilpasse dine ydelser og angive tilpassede priser.
- Yd god service. Brug af materialer af højere kvalitet og tilføjelse af ekstra detaljer, der gør din ydelse endnu mere speciel, kan betyde meget. En kosmetolog kan inkludere en gratis æterisk olie.
Alle værter, billeder og opslagsoplysninger skal opfylde standarderne og kravene for Airbnb-tjenester.
Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.