Tre måder, hvorpå du kan tiltrække flere gæster
Hvis du tilbyder mere fleksibilitet, bliver dit opslag vist i flere søgeresultater. Tiltræk så mange gæster som muligt ved at udvide dit betjeningsområde og tilbyde en række priser og åbningstider.
Sådan administrerer du din tilgængelighed
Sørg for at tilføje alle de tidspunkter, hvor du kan være vært. Når du redigerer din tilgængelighed, skal du tilføje åbningstider og vælge et tilgængelighedsvindue. Gæster kan kun finde tjenester, der har begge dele.
I Opslagsfanen:
- Angiv åbningstider. Dine åbningstider er de tidspunkter, hvor gæster kan se, at du er ledig, og de kan booke din tjeneste. Du kan tilføje de samme tider for hver ydelse eller forskellige tider for hver enkelt. Overvej tidspunkter med spidsbelastning. For eksempel kan de mest populære tidspunkter være om morgenen for personlige trænere og om aftenen for private kokke.
- Angiv et tilgængelighedsvindue. Vælg, om gæster kan booke 3, 6, 9, 12 eller 24 måneder i forvejen. Dette kan varieres for hver ydelse.
I din kalender:
- Tilpas din tilgængelighed. Du kan tilføje tidspunkter uden for dine normale åbningstider og blokere tidspunkter, hvor du ikke kan arbejde. Eventuelle blokerede tidspunkter gælder for alle ydelser.
- Synkroniser kalendere. Forbind din Airbnb- og Google-kalender. Alle begivenheder i din Google-kalender blokerer de pågældende tidspunkter i din Airbnb-kalender.
Når du er færdig, kan du forhåndsvise dit opslag for at bekræfte de ledige tider og se, hvad gæsterne ser.
Konkurrencedygtige priser
Det er en god ide at tilbyde mindst tre ydelser til basis-, standard- og premiumpris for at forblive konkurrencedygtig og tiltrække flere gæster. Et bredt prisudvalg kan føre til en højere indtjening og flere omtaler. For eksempel ønsker gæster typisk at betale 52-95 USD for et 3-retters måltid, 54-96 USD for en spabehandling eller 46-75 USD for en fotografering.*
- Medtag en startpris. Gæster ser dit billigste tilbud i søgeresultaterne. En startpris i den lavere prisklasse kan tiltrække nye gæster og skabe interesse for dine øvrige ydelser.
- Giv tilpassede tilbud. Send tilpassede tilbud med en betalingsanmodning på fanen Beskeder, inden en gæst booker. Hvis du for eksempel tilbyder personlig træning, kan en gæst spørge, om du kan lægge træningen tidligt om morgenen eller rejse ud over dit betjeningsområde.
- Tilpas med ændringer. Du kan også sende en prisændring på fanen Beskeder, når en gæst har booket. For eksempel kan en gæst ønske at tilpasse sit tilbud ved at tilføje franske spidser til sin manicure eller en bestemt ingrediens til sit måltid.
- Sæt en minimumspris. Hvis du har besluttet at opkræve en pris per gæst, kan du vælge en minimumspris per booking. Dette kan være nyttigt for tjenester, der typisk leveres til grupper, f.eks. catering eller tilberedte måltider. Hvis en gæst for eksempel ønsker at booke et tilbud på 50 USD for to gæster, og dit minimum er 120 USD, skal vedkommende betale 120 USD for at booke.
- Lav tilbud. Du kan tilføje tidsbegrænsede rabatter, early bird-rabatter og rabatter til store grupper for at få gæster til at booke. Når du tilbyder en rabat, vil din oprindelige pris være gennemstreget i søgninger og på dit opslag.
Udvid dit betjeningsområde
Overvej, om du vil tage hen til gæster, om gæster skal komme til dig eller begge dele. Hvis gæster kommer hen til dig, skal du huske, at de kun finder dig, hvis de søger efter tjenester tæt på din beliggenhed.
Hvis du tager hen til gæster:
- Overvej dit betjeningsområde. For at blive vist i flere søgeresultater skal du sørge for, at du har føjet alle de byer, nabolag eller postnumre, du kan, til dit betjeningsområde.
- Angiv fleksibilitet. I din opslagsbeskrivelse kan du nævne områder, du er villig til at rejse til lejlighedsvis, eller at gæster kan kontakte dig, hvis de er uden for dit betjeningsområde.
Hvisgæster kommer hen til dig:
- Bekræft din adresse. Gæster, der ser dit opslag, vil se afstanden og rejsetiden til din beliggenhed.
- Medtag dit firmanavn. Det hjælper gæster med at finde dig, når de ankommer.
- Tilføj professionelle billeder. Uanset om du er vært i en spa, et fitnesscenter, en salon eller andre steder, viser billeder af din beliggenhed kvaliteten af din tjeneste og det hjælper gæster med at finde dig.
*Baseret på en onlineundersøgelse fra marts 2025 af mere end 700 Airbnb-gæster og potentielle førstegangsbookere i USA.
Brugeroplevelsen kan variere afhængigt af stedet. Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.