Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.

Få din første 5-stjernede omtale

Se, hvordan bedømmelser og omtaler fungerer på Airbnb.
Af Airbnb den 13. maj 2025
Opdateret 13. maj 2025

Bedømmelser og omtaler slås op på dit opslag og hjælper gæsterne med at afgøre, om din tjeneste passer til dem. Positiv gæstefeedback hjælper dig med at skabe dig et navn på Airbnb og kan føre til flere bookinger og større indtjening.

Forstå, hvordan omtaler fungerer

Gæster bliver bedt om at skrive en omtale, så snart tjenesten er afsluttet. Deres feedback hjælper dig med at levere en tjeneste af højeste kvalitet. De bliver bedt om at indsende:

  • En samlet bedømmelse. Gæster vurderer din tjeneste på en skala fra 1 til 5 stjerner. Din gennemsnitlige samlede bedømmelse vises på dit opslag, i søgeresultater og på din profil.
  • Detaljerede bedømmelser. Gæster giver mere specifik feedback ved at bedømme gæstfrihed, pålidelighed og værdi. Hvis du tilbyder en tjeneste i din virksomhed eller i det offentlige rum, såsom hårstyling i din salon eller en yoga-session på en strand, bliver vedkommende også bedt om at bedømme beliggenheden.
  • En offentlig omtale. Denne vises på din profil og i omtaleafsnittet på dit opslag. Hvis du svarer på en offentlig omtale, vises dit svar lige under den.
  • En privat besked. Denne feedback vises ikke på dit opslag – den er kun til dig.

Når du har fået dine første tre omtaler, får du adgang til indsigt i gæstefeedback. Brug menuen til at få adgang til afsnittet Indsigt i Airbnb-appen.

Fokus på kvalitet

Airbnb's værtsværktøjer kan hjælpe dig med at overgå gæsters forventninger.

Yd god service. Overvej, hvordan du tilpasser dine ydelser for at få gæsterne til at føle sig godt serviceret og velkomne.

  • Kommuniker med gæster på fanen Beskeder for at spørge om præferencer, svare på spørgsmål og oprette tilpassede tilbud.
  • Brug hurtige svar til nemt at tilpasse og sende en velkomstbesked efter en booking og en opfølgningsbesked efter en tjeneste.
  • Tilføj ekstra detaljer, der får din ydelse til at føles endnu mere speciel.

Sørg for, at alt forløber problemfrit. Vis, at du er pålidelig, ved at være forberedt, fastsætte klare forventninger og svare på beskeder fra gæster med det samme før og efter hver tjeneste.

  • Hav de ting, der skal bruges, klar på forhånd, og hvis du tager hen til gæsten, skal du planlægge turen for at komme til tiden. Brug din Airbnb-kalender til at planlægge tid mellem bookinger til transport og klargøring.
  • Planlæg, at beskeder sendes på bestemte tidspunkter, f.eks. dagen før en tjeneste, så din gæst ved, hvad der kan forventes.
  • Slå notifikationer til i Airbnb-appen og i din enheds indstillinger for at se beskeder med det samme.
  • Hvis du leverer en tjeneste i en andens hjem, skal du efterlade boligen, som du fandt den.

Giv stor værdi. En konkurrencedygtig pris er en vigtig faktor, når det kommer til værdi. Du kan angive dine priser eller tilføje rabatter under fanen Opslag.

  • Tilføj mindst tre ydelser til forskellige priser for at give gæster flere valgmuligheder og hjælpe med at nå dine indtjeningsmål. Den bedste praksis er at tilbyde ydelser til både basis-, standard- og premiumpris.
  • Overvej at starte med en pris, der er lidt lavere, og revurder, når du har opbygget dit omdømme på Airbnb med stærke bedømmelser og omtaler.
  • Tilføj tidsbegrænsede rabatter, early bird-rabatter og rabatter for store grupper for bedre at kunne tiltrække gæster.
  • Tjek Airbnb og andre platforme for at se efter lignende tjenester og sammenlign med lokale priser for at være konkurrencedygtig.

Ud over disse gæstfrihedstips skal du huske Airbnb's grundregler for værter samt Værtssikkerhedspolitikker. De skitserer grundlæggende forventninger til at levere sikre tjenester af høj kvalitet.

Alle værter, billeder og opslagsoplysninger skal opfylde standarderne og kravene for Airbnb-tjenester.

Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
13. maj 2025
Var det en hjælp?