Din svarrate og din svartid måler, hvor hurtigt og konsekvent du svarer på forespørgsler og reservationsanmodninger.
Det vigtigste at fokusere på er din svarrate, som påvirker din Superhost-status og placering i søgeresultaterne. Din svartid giver gæsterne en ide om, hvor hurtigt de får svar fra dig, men har mindre indflydelse på din værtsstatus.
Din svarrate er den procentdel af nye forespørgsler og reservationsanmodninger, du har svaret på (ved enten at acceptere/forhåndsgodkende eller afvise) inden for 24 timer de sidste 30 dage. Hvis du har haft færre end 10 samtaletråde i de seneste 30 dage, er svarraten baseret på de 10 seneste tråde fra de seneste 90 dage.
Hvis en gæst sender dig en forespørgsel – et spørgsmål eller en anden form for besked end en reservationsanmodning – via Send en besked til værten, skal du svare på forespørgslen inden for 24 timer for at bevare din svarrate. Hvis gæsten sender dig en reservationsanmodning, skal du acceptere eller afvise den inden for 24 timer for at bevare din svarrate.
Svarraten, der bestemmer Superhost-status udregnes på en anden måde og er baseret på dine svar i løbet af de seneste 365 dage.
Din svartid er den gennemsnitlige tid, det har taget dig at svare på alle beskeder de seneste 30 dage.
Du kan finde både din svarrate og din svartid nederst på hver af dine opslagssider. Du kan også finde disse oplysninger på din konto under:
For at forbedre svarraten og svartiden skal du gøre følgende, så snart du kan, inden for 24 timer efter at have modtaget en forespørgsel eller reservationsanmodning:
Svar efter 24 timer tæller som et sent svar, hvilket vil sænke din svarrate og øge din svartid.
Din svarrate og din svartid påvirkes ikke af opfølgende beskeder mellem værter og gæster. Du behøver ikke at sende den sidste besked i en samtale for at bevare din svartid.