Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Politikker og beskyttelsesforanstaltninger, der hjælper dig med trygt at være vært

    Politikker og beskyttelsesforanstaltninger, der hjælper dig med trygt at være vært

    Få mere at vide om værtskontroller, ordensregler, gæstestandarder med mere.
    Af Airbnb den 20. okt. 2020
    5 minutters læsning
    Opdateret 27. okt. 2020

    Højdepunkter

    • Vi tilbyder mange værktøjer, der kan hjælpe dig med at kontrollere, hvornår og hvordan du er vært

    • Ordensregler er en god måde at fastsætte forventninger på, og vi hjælper dig med at fremhæve dem under hele bookingprocessen

    • Vi håndhæver også gæstestandarder og holder gæster ansvarlige for vores netværkspolitikker såsom vores politik vedrørende antidiskrimination

    Airbnb har truffet en række foranstaltninger for at hjælpe dig med at tiltrække gæster, der passer godt til din bolig og behandler dig og dine ejendele med respekt.

    Som reaktion på vores netværks stadigt skiftende behov hjælper vi med at forbedre din oplevelse med gæster ved at give dig mere kontrol over dine reservationer, give dig flere oplysninger om gæster og hjælpe dig med at beskytte din ejendom.

    Find ud af, hvad der passer dig

    Du gør gæster opmærksom på, hvad der fungerer for dig, ved først at fortælle dem, hvor mange mennesker der kan bo der, og hvilke områder de har adgang til.

    Nogle af de indstillinger, du bestemmer, omfatter følgende:

    • Sådan booker gæster: Du vælger, hvordan gæster booker din bolig – enten ved at bruge Øjeblikkelig booking eller ved at sende bookinganmodninger manuelt.
    • Identifikation: Gæster skal oplyse fuldt navn, fødselsdato, telefonnummer, e-mailadresse og betalingsoplysninger til Airbnb, inden de booker. Du har også mulighed for at kræve af gæster, at de fremviser et myndighedsudstedt id til Airbnb, inden de booker. Få flere oplysninger om, hvordan du anmoder om, at gæster bekræftes
    • Bookingvindue: Du kan styre, hvor lang tid i forvejen du vil acceptere bookinger. Du kan f.eks. vælge at blokere datoer 3, 6 eller 12 måneder fra i dag.
    • Forhåndsvarsel: Du vælger, hvor lang tid du skal bruge for at gøre dig klar til gæster – f.eks. undgå bookinger samme dag eller næste dag.
    • Rejselængde: Du kan angive en minimum- og en maksimumvarighed af ophold for dine gæster i henhold til lokale love.

    Få mere at vide om valg af bookingindstillinger

    Fastsæt forventninger med ordensregler

    Hjælp gæster med at vurdere, om din bolig er et godt valg, før de booker den, ved at dele dine forventninger med dem – f.eks. om visse dele af din bolig er forbudt område, eller om besøgende ikke er tilladt. Hvis du giver gæster en forsmag på, hvad de kan forvente, kan det give en bedre oplevelse og flere positive omtaler.

    På grund af vigtigheden af ordensregler vil vi gøre dem endnu mere synlige for gæster inden november 2020:

    • Vigtige ordensregler – såsom forbud mod rygning eller kæledyr – vil være synlige øverst på din opslagsside, så de er mere fremtrædende, når gæster søger.
    • Alle de ordensregler, du har angivet, herunder vigtige sikkerhedsoplysninger, vil være synlige på din opslagsside.
    • Ordensregler vil blive vist igen på bekræftelsessiden for at hjælpe med bedre at sikre, at gæster forstår og accepterer dem, inden de gennemfører en reservation.
    • De vil også blive inkluderet i bekræftelsesmailen for at minde gæster om dine forventninger, inden de ankommer.

    Lær at få mest muligt ud af ordensregler

    Du kan også føje vigtige sikkerhedsoplysninger til dit opslag ved at svare på et par spørgsmål om sikkerhedsfunktioner og -faciliteter, f.eks. om du har overvågningskameraer, eller om der er to etagers trapper op til indgangen. Dette kan hjælpe med at forhindre overraskelser ved indtjekning og hjælpe dine gæster med at få en bedre samlet oplevelse.

    Bemærk: Alle ordensregler skal være i overensstemmelse med Airbnb's politikker og vilkår – herunder vores tjenestevilkår og politik vedrørende antidiskrimination.

    Værtsbeskyttelse

    Selvom det er sjældent, kan der ske sikkerhedshændelser og skade på ejendom. Men det kan berolige dig, at Airbnb har en række beskyttelsesforanstaltninger for værter. For hver booking yder Airbnb's Værtsgaranti dækning for tingsskade på op til 1 million dollars (USD), og Værtsbeskyttelsesforsikring kan dække erstatningskrav på op til 1 million dollars (USD).

    For at beskytte vores netværk forsøger vi også på forhånd at opdage fester på vegne af værter, når det er muligt. Vi gør følgende for at beskytte dig:

    Annulleringsbeskeder: Inden længe begynder vi at sende beskeder til din indbakke, hvis vi på eget initiativ annullerer eller forhindrer reservationer, der kunne have ført til en fest, baseret på tidligere gæsteomtaler, der nævner fester og andre kriterier. Vi ved, at det kan være frustrerende, når reservationer annulleres uventet, så vi vil gerne give dig flere oplysninger fremover.

    Værtskontrollerede annulleringer: Ved udgangen af oktober 2020 kan du straks annullere en reservation, som du har gyldig grund til at tro vil føre til en fest baseret på meddelelsestråde eller tidligere gæsteomtaler, der nævner fester – uden at kontakte support. Så længe din årsag bekræftes af vores team, vil du ikke blive pålagt økonomiske sanktioner, og din Superhost-status påvirkes heller ikke.

    Når vores team gennemgår en annullering, leder de efter dokumentation for en potentiel fest i tidligere gæsteomtaler eller meddelelsestråde. Selvom denne procedure giver værter mulighed for at annullere, når de har mistanke om fester, skal alle annulleringer stadig være i overensstemmelse med Airbnb's politik vedrørende antidiskrimination.

    Med disse beskyttelsesforanstaltninger på plads og nogle grundlæggende sikkerhedsforanstaltninger fra din side kan du trygt være vært. Du kan få flere oplysninger om de vigtige måder, hvorpå Airbnb beskytter værter og gæster, ved at besøge Airbnb's Tillid- og sikkerhedsside.

    Netværkets standarder

    Airbnb lægger også stor vægt på at opretholde Netværkets standarder, som søger at garantere sikkerhed og fremme tilhørsforhold i vores globale netværk. Nedenfor er nogle af de måder, hvorpå vi tilskynder til dette fælles engagement blandt værter og gæster.

    • Gæstestandarder: Vores gæstepålidelighedsstandarder præciserer, hvad Airbnb forventer af gæster, med det mål at sikre, at værter generelt kan få flere positive oplevelser. Når en gæst indberettes for ikke at opfylde en af de standarder, der er beskrevet i politikken, tages gæstens adfærd i betragtning sideløbende med tidligere overtrædelser, der præger Airbnb's håndhævelsesbeslutninger. Hvis det fastslås, at en gæst har overtrådt disse standarder, giver vi oplysninger om politikken samt advarsler. Gæster, der ofte eller alvorligt overtræder disse standarder, kan blive suspenderet eller fjernet.
    • Netværksforpligtelse: Vi beder gæster og værter om at acceptere at behandle alle i Airbnb-netværket med respekt og uden at være fordømmende eller partiske. Vi tager indberetninger om diskrimination meget alvorligt, og vi undersøger alle indberetninger, vi modtager. Vores netværkssupportteam træffer også korrigerende foranstaltninger, når vi finder overtrædelser af vores politik vedrørende antidiskrimination.

    Vi forventer, at disse ændringer med tiden vil forbedre gæsternes adfærd og dine oplevelser som vært. Der skal stadig gøres meget mere, og vi sætter stor pris på jeres fortsatte input. Endnu en gang tak, fordi du er vært.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • Vi tilbyder mange værktøjer, der kan hjælpe dig med at kontrollere, hvornår og hvordan du er vært

    • Ordensregler er en god måde at fastsætte forventninger på, og vi hjælper dig med at fremhæve dem under hele bookingprocessen

    • Vi håndhæver også gæstestandarder og holder gæster ansvarlige for vores netværkspolitikker såsom vores politik vedrørende antidiskrimination
    Airbnb
    20. okt. 2020
    Var det en hjælp?