Dette indhold er ikke tilgængeligt på det valgte sprog, så vi har gjort det tilgængeligt på det nærmeste tilgængelige sprog i øjeblikket.

Forenkling af indtjekningsprocessen

Dine gæster bør nemt kunne få adgang til din bolig.
Af Airbnb den 3. jan. 2020
2 minutters læsning
Opdateret 8. nov. 2023

Et vellykket ophold starter med, at dine gæster nemt kan finde og komme ind i dit sted. Uanset om du byder gæster velkommen personligt eller virtuelt, er det afgørende for en smidig og behagelig indtjekning at kommunikere dine instruktioner klart.

Opret en indtjekningsstrategi

Lav en indtjekningsprocedure, der er enkel og pålidelig, og afprøv den for at være sikker på, at den fungerer for alle gæster, hver gang.

  • Vælg, hvordan du vil byde gæster velkommen. Mange gæster foretrækker bekvemmeligheden ved indtjekning uden vært, f.eks. med dørkode og smartlås.

  • Tilføj trinvis vejledning under Opslagsfanen. Du vil blive bedt om at indsende billeder af processen og en kort skriftlig vejledning til gæsterne.

  • Angiv din korrekte adresse og præcise placering på et kort. Hvis din bolig ligger afsides, eller der ikke er nogen telefontjeneste i nærheden, skal du sørge for at inkludere præcise anvisninger, så der ikke opstår forvirring.

  • Send vejledningen tre dage i forvejen. Bekræft med gæsterne, at de har modtaget den, og hør, om de har nogen spørgsmål.

  • Vær tilgængelig på indtjekningstidspunktet. Sørg for, at du eller en medvært kan kontaktes, så I kan finde en løsning på eventuelle problemer med det samme.

  • Tjek regelmæssigt, at alle systemer fungerer, og sørg for at have en backup-plan. Uanset om du tager imod gæster personligt eller sørger for indtjekning uden vært, er det bedst at have en ekstra nøgle i en nøgleboks.

Gæster kan få adgang til de instruktioner, du har tilføjet under fanen "Ankomstguide" og "Rejser", 48 timer før de skal tjekke ind eller 24 timer før, hvis du har en fleksibel annulleringspolitik.

Sådan sørger du for en 5-stjernet velkomst

En vigtig del af indtjekningsoplevelsen er, hvordan gæster har det, når de kommer ind i din bolig. Renhed og kommunikation betyder meget, når man byder gæster velkommen.

  • Sørg for, at din bolig er helt ren. Lav en rengøringsrutine, der inkluderer rengøring og/eller afstøvning af alle overflader, gulve og tekstiler og tjek af pletter, snavs og hår.

  • Vis vigtig information tydeligt. Sørg for, at dit wi-fi-netværks navn og adgangskode samt en trykt kopi af din husmanual og guidebog ligger et oplagt sted, så du giver gæster nem adgang til dine instruktioner og anbefalinger. Sørg for, at disse også kan findes på din opslagsside.

  • Læg en velkomstgave. Der er mange kreative måder at byde gæster velkommen på. Det kan være noget så simpelt som at skrive en lille hilsen eller sætte en lokal snack eller specialitet frem til gæsterne.

  • Fortæl gæsterne, at du står til rådighed. Opret en planlagt besked, der sendes efter indtjening, hvor du informerer gæsterne om, at du eller en medvært er tilgængelig, hvis der skulle opstå noget.

Gå til Opslagsfanen for at opdatere dine indtjekningsinstruktioner.

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
3. jan. 2020
Var det en hjælp?