Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Sådan favner to Superhosts virtuelt værtskab

    Sådan favner to Superhosts virtuelt værtskab

    Disse værter er ved at blive kreative – fra småkager leveret med bud til videohilsner.
    Af Airbnb den 8. jul. 2020
    5 minutters læsning
    Opdateret 16. jul. 2020

    Højdepunkter

    • To Superhosts i Mexico City fortæller, hvordan de opdaterer deres rutiner for at være virtuelle værter

    • De sender digitale kopier af deres husmanualer, guidebøger og andre oplysninger til gæster

    • Begge værter vil afprøve nye måder at holde fysisk afstand på såsom personlige videohilsner og småkager leveret med bud

    Efterhånden som folk vender tilbage, planlægger mange værter, hvordan de bedst byder gæster velkommen igen. De ting, som gør gæster og værter trygge, ændrer sig, så vi har talt med to Superhosts i Mexico City for at forstå, hvordan de planlægger at være værter efter nedlukningen.

    Superhosten Alessandra driver Airbnb Plus-opslaget La Palomilla, en bed and breakfast med syv værelser i kvarteret La Roma. Omkring 11 km længere sydpå ejer Superhost Omar to farverige lejligheder i Coyoacán-området, hvor Frida Kahlo blev født. Ingen af dem har været vært siden marts, da regeringen lukkede byen.

    For at forberede fremtidige ophold har de haft travlt med at tilpasse deres værtsstrategier. Mens du reflekterer over din egen strategi, er her otte idéer, du kan overveje at flette ind i din værtsrutine:

    Angiv indtjekningsmuligheder for dine gæster – og kommuniker mere, end du behøver

    Når en gæst booker et værelse, kontakter Alessandra denne for at finde ud af, hvor vedkommende rejser fra samt ankomsttidspunktet. Hvis gæsten foretrækker indtjekning uden vært, "tilbyder vi adgang med nøglekode," siger hun.

    Alessandra har til hensigt at blive ved med at bruge Airbnb's meddelelsesapps eller andre meddelelsesapps til at kommunikere med gæster før og under deres ophold – med én markant ændring. "Vi vil øge kommunikationen via sms og [Airbnb]-platformen, så de føler, at det er en mere nær oplevelse, og de ikke føler sig ladt i stikken," siger hun.

    Tip: Opdatering af dine forudgemte beskedskabeloner kan hjælpe dig med at svare gæsterne hurtigere.

    Optag en personlig videohilsen

    Omar tilbyder også indtjekning uden vært, men han er klar til at prøve nye måder at være vært på virtuelt. Han siger, at han planlægger at optage en tilpasset videohilsen, som hver gæst kan modtage, når de tjekker ind. Noget i stil med: "Velkommen! Vi er jeres værter, Omar og [min kone] Silvia. Vi håber, I får et rigtig godt ophold. Vi ved, at det er en svær tid, og vi sætter pris på, at I er her hos os."

    Sig tak med stil – men ikke nødvendigvis ansigt til ansigt

    Vores bedste værter ved, at en del af Airbnb-oplevelsen er at byde gæster velkommen ved ankomst, men de forstår også, at det er vigtigere at holde fysisk afstand lige nu. Så Alessandra og Omar finder nye måder at takke deres gæster på. For eksempel: Når gæster ankommer, "stiller vi småkager på værelserne i stedet for at servere dem i spisestuen," siger Alessandra.

    "Tidligere elskede jeg at give gæster en afskedsgave," siger Omar. "En af mine venner laver nogle lækre småkager af blå majs." Han afleverede dem selv, typisk den sidste dag af en gæsts ophold. "Det vil ændre sig lidt," siger han. "Jeg får småkagerne leveret med bud eller kurer. Jeg vil stadig gerne gøre dem glade."

    Del din guidebog, din husmanual og andre oplysninger digitalt

    Da Alessandra og Omar begge har fjernet de fysiske kopier af husmanualer fra deres boliger, sørger de nu for at sende digitale versioner. "Når jeg modtager en reservation, sender jeg straks guidebogen og husmanualen til gæsterne," siger Omar.

    Alessandra gør det samme: "Vi har lavet en PDF [af husmanualen], som vi sender til gæsterne, så snart de reserverer." Hun redigerede også sin hjemmeside, så den afspejlede hendes egne sikkerhedsforanstaltninger, herunder fjernelse af bakterier fra værelsesnøgler og fjernelse af uvedkommende ting som puder og notesblokke fra værelser. Når hun modtager en booking, "sender jeg gæsterne linket til de [COVID-19]-foranstaltninger, vi træffer for deres sikkerheds skyld," siger hun.

    Lav din velkomstkurv om til et sæt med rengøringsmaterialer

    Omar fornyer sine gaver til gæster. "Jeg plejede at give dem en velkomstkurv med frisk frugt, chokolade og mexicansk slik," siger han. "Nu bliver kurven til et sæt med rengøringsmaterialer til hver gæst." I hvert sæt vil han inkludere "et par masker, et par små flasker håndsprit, handsker" og lignende.

    Omar vil også stille en større flaske håndsprit til gæster i lejligheden, og fortælle dem, hvor de finder rengøringsmidlerne. "Det handler om at skabe den nødvendige tryghed til at føle sig hjemme," siger han. Alessandra stiller også håndsprit i receptionen og på alle værelser og badeværelser.

    Overvej at opdatere din rengøringsprotokol, og del den med dine gæster

    Omar og Alessandra siger, at de vil lade der gå en vis tid mellem gæster for at rengøre og fjerne bakterier ordentligt i deres boliger. "Min plan er at udarbejde en rengøringsmanual ... der er fuldt ud i overensstemmelse med den, Airbnb lige har udgivet," siger Omar. Alessandra har allerede forpligtet sig til vores rengøringsprotokol, og Omar planlægger at gøre det samme.

    Alessandra er også forpligtet til at fastholde en højere standard for renhed. "Vi lader boligen stå tom i en dag mellem en gæst og den næste," siger Alessandra, "så rummet bliver helt gennemluftet," før rengøring og fjernelse af bakterier.

    Tip: Hvis du forpligter dig til at følge vores udvidede rengøringsprotokol, skal du sørge for at lægge en rengøringsoversigt til gæsterne eller dele den digitalt.

    Kom med masser af anbefalinger til udendørs aktiviteter i din guidebog

    Tidligere indeholdt Omars og Alessandras guidebøger spisesteder, shoppingmuligheder og andre forslag, der ikke er så relevante nu. Alessandra opdaterede sin guidebog for at anbefale forskellige aktiviteter.

    "Vi overvejer helt sikkert at sende dem på flere udendørs eventyr," siger hun. Hun foreslår, at gæster besøger Xochimilco ("Mexicos Venedig," siger hun) eller tager til pyramiderne, og tilføjer, at hun minder gæsterne om at "medbringe ekstra [håndsprit], tage flasken på værelset, bære maske og medbringe handsker."

    Omar ændrer også sin guidebog, så den omfatter restauranter, der tilbyder takeaway og udbringning. Når udendørs spisning genoptages, tilføjer han også disse muligheder.

    Favn teknologien

    Når det kommer til virtuelt værtskab, har Omar store planer. Efter han har fjernet den fysiske kopi af sin husmanual, vil han "automatisere den måde, hvorpå gæster logger på wi-fi" og lægge QR-koder til gæster, så de automatisk kan oprette forbindelse til wi-fi-netværket. Han stopper dog ikke der: Han ønsker at "implementere QR-koder til alle de faciliteter, vi har."

    For eksempel planlægger han at printe QR-koder med vejledninger til ting som brug af vaskemaskinen, og hvordan man slår sovesofaen ud. Han har endda til hensigt at lægge en QR-kode til gæster, der åbner hans digitale husmanual.

    Omar og Alessandra siger begge, at de fortsat håber, at rejseaktiviteten – og livet – snart vender tilbage til normalen. Indtil da er de begge to opsatte på at tilbyde det samme høje niveau af gæstfrihed som altid – mens de bærer maske og handsker.

    "Tingene ændrer sig," siger Omar. Men han er stadig positiv over for at genoverveje den måde, han er vært på: "Det er bare et spørgsmål om at tilpasse sig og favne det."

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • To Superhosts i Mexico City fortæller, hvordan de opdaterer deres rutiner for at være virtuelle værter

    • De sender digitale kopier af deres husmanualer, guidebøger og andre oplysninger til gæster

    • Begge værter vil afprøve nye måder at holde fysisk afstand på såsom personlige videohilsner og småkager leveret med bud

    Airbnb
    8. jul. 2020
    Var det en hjælp?