Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Svar på dine værtsspørgsmål om coronavirussen

    Svar på dine værtsspørgsmål om coronavirussen

    Her kan du læse, hvad vores politikker og programmer betyder for dig.
    Af Airbnb den 5. mar. 2020
    6 minutters læsning

    Opdateret 30. marts 2020

    Vi ved godt, at der er stor usikkerhed omkring coronavirus (COVID-19), og hvorvidt den vil påvirke dig og din værtsvirksomhed. For at hjælpe vores globale netværk følger vi jeres spørgsmål og besvarer nogle af dem her. Vi bliver ved med at opdatere denne side, efterhånden som situationen udvikler sig, og der kommer flere svar.

    Hvad er politikken vedrørende uforudsete omstændigheder?
    Airbnb's politik vedrørende uforudsete omstændigheder giver gæster og værter mulighed for at annullere uden gebyrer, hvis de berøres af ting som alvorlig tilskadekomst eller sygdom, naturkatastrofer, rejserestriktioner og andre uforudsete hændelser. Som reaktion på Verdenssundhedsorganisationens (WHO) erklæring om, at COVID-19 er en pandemi, har vi udvidet denne politik globalt* til at omfatte alle reservationer, der er booket den 14. marts eller før og med indtjekningsdato mellem 14. marts og 31. maj. For reservationer som allerede er startet, blev booket efter 14. marts eller med indtjekningsdato efter 31. maj gælder dit opslags annulleringspolitik som sædvanligt.

    *Dette gælder ikke indenrigsrejser i Fastlandskina. Se her for at få flere oplysninger. Luxe- eller Luxury Retreats-reservationer er dækket i henhold tilLuxe-gæsterefusionspolitikken .

    Hvad gør Airbnb for at mindske annulleringers indvirkning på værter?
    Vi investerer 250 millioner dollars (USD) i dækning af omkostningerne ved gæsteannulleringer på grund af COVID-19. For kvalificerede annulleringer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder betaler vi 25 % af det, du ville have modtaget ved en annullering baseret på din annulleringspolitik. Hvis du for eksempel ville have modtaget 400 dollars via din normale annulleringspolitik, betaler vi dig 25 % af det – eller 100 dollars. Få mere at vide på Airbnb.com/250MSupport

    En gæst har lige annulleret. Hvad sker der nu?
    Vi ved, at annulleringer kan være irriterende, selv om årsagen er forståelig. Husk på, at gæster, der annullerer deres reservation i henhold til vores Politik vedrørende uforudsete omstændigheder, selv er blevet påvirket, og ved at annullere hjælper de med at beskytte hele vores netværk. Hvis dine gæster annullerer deres reservation via denne politik, har de mulighed for at få en fuld refusion eller Airbnb-rejsekredit. Hvis dine gæster annullerer deres reservation via denne politik, giver vi dig besked og låser automatisk op for datoerne i din kalender, så du kan modtage andre gæster, og vi opkræver ingen gebyrer for den annullerede reservation.

    En gæst kommer fra et påvirket område. Hvad skal jeg gøre?
    Hvis du er bekymret for at være vært for en gæst, der kommer fra et påvirket område, eller du bare ikke føler dig sikker som vært lige nu, kan du annullere kvalificerede reservationer via platformen. Du vil derefter få meddelelse om, at din reservation er berettiget til en annullering uden gebyr, og din gæst vil modtage en fuld refusion. Det er en god idé at sende en besked til din gæst så tidligt som muligt og forklare behovet for at annullere.

    Vær opmærksom på, at vi har en politik vedrørende antidiskrimination. Annulleringer i forbindelse med forstyrrelser forårsaget af coronavirussen skal overholde vores interne politikker samt officielle retningslinjer og anbefalinger vedrørendekvalificerede situationer og placeringer.

    Hvad skal jeg gøre, hvis jeg føler mig utryg ved en gæst?
    Hvis du er bekymret for at være vært for en gæst i disse usikre tider, forstår vi din bekymring. Før du annullerer en reservation, skal du huske, at Airbnb har en antidiskriminationspolitik. Husk at behandle hver rejsende med inklusion og respekt, hvilket betyder, at du skal sørge for, at hver reservation – og beslutning om annullering – lever op til de samme standarder. Vi har udformet nogle retningslinjer og spørgsmål, du kan overveje at stille for at hjælpe dig med at få de oplysninger, du har brug for.

    Er der noget, jeg kan gøre for at minimere indvirkningen på min værtsvirksomhed?
    Mange rejsende vælger at blive hjemme i denne usikre periode, men nogle overvejer stadig lokale ophold og fremtidige rejser. For at imødekomme disse gæsters behov arbejder vi på at fremhæve opslag med fleksibel annulleringspolitik. Vi har også samlet nogle tips til at hjælpe dig med at minimere indvirkningen af COVID-19 på din værtsvirksomhed, og vi vil fortsat støtte dig i denne svære tid.

    Hvordan vil Airbnb støtte værter, der tilbyder mere fleksible ophold?
    Vi har udviklet en række værktøjer og programmer, der skal hjælpe både værter og gæster med at forholde sig til usikkerheden og understøtte mere fleksible rejseplaner.

    • Vi har gjort det nemmere for gæster at finde opslag med fleksibel annulleringspolitik, bl.a. med et nyt filter, der gør det nemt at søge efter disse opslag.
    • Vi har også lanceret et værktøj, der gør det nemt for værter at give refusioner til gæster, der er nødt til at annullere.

    Vi giver flere oplysninger, efterhånden som vi introducerer disse forbedrede værktøjer og programmer til vores netværk i de kommende uger. Få mere at vide

    Opkræver Airbnb gebyrer for annullerede reservationer?
    Når reservationer annulleres i henhold til politikken for uforudsete omstændigheder, kan gæster vælge mellem en fuld refusion eller en rejserabat på et beløb, der inkluderer vores gebyrer. Vi pålægger ikke værter, der er nødt til at annullere kvalificerede reservationer, noget annulleringsgebyr.

    Vi vil også gerne præcisere, at vores servicegebyrer refunderes fuldt ud eller gives som en rejserabat for alle dækkede annulleringer.

    Kan jeg acceptere nye reservationer, hvis jeg annullerer en kvalificeret reservation?
    Du kan acceptere nye reservationer på datoerne, selvom det var dig, der annullerede bookingen.

    Mister jeg min status som Superhost, hvis jeg annullerer en kvalificeret reservation?
    Nej. Annulleringer i henhold til politikken vedrørende uforudsete omstændigheder påvirker ikke den annulleringsrate på 1 %, der er nødvendig for at bevare din Superhost-status. Få flere oplysninger om, hvordan vi gennemgår kriterierne i den kommende Superhost-vurdering.

    Vil der blive anvendt andre sanktioner for værter, der aflyser kvalificerede reservationer?
    Nej. Ingen af standardsanktionerne for annulleringer vil blive pålagt værter, der er nødt til at annullere i henhold til politikken vedrørende uforudsete omstændigheder.

    Jeg er vært for Airbnb-oplevelser. Er der noget, jeg skal vide?
    Vi sætter alle oplevelser på pause fra og med 18. marts til og med mindst 30. april 2020. Vi traf denne vanskelige beslutning, fordi oplevelser har til formål at bringe mennesker sammen, og sundhedsorganisationer over hele verden har frarådet denne form for samvær som en af de bedste måder at beskytte lokalsamfundene på. Læs denne artikel i Hjælpecenteret for at få de seneste opdateringer.

    Hvordan kan jeg hjælpe med at forhindre spredning af sygdomme som coronavirus?
    Ifølge CDC (Center for Disease Control) kan rengøring af ofte berørte overflader (f.eks. lyskontakter, dørhåndtag og skabshåndtag) og regelmæssig vask af hænder bidrage meget til at sikre dig og dine gæster. Læs vores artikel med flere rengøringstips og hygiejneanbefalinger fra CDC.

    Begivenheder bliver annulleret. Vil disse reservationer være omfattet af Airbnb's politik vedrørende uforudsete omstændigheder?
    Vi ved, at mange af vores rejsende booker overnatningssteder på Airbnb til arrangementer som Coachella, SXSW, Mobile World Congress og andre. Hvis en begivenhed er blevet annulleret, og den ikke er i et område, der er omfattet af vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder, opfordrer vi gæster til at tjekke annulleringspolitikken på deres reservation og tage kontakt til værten for at diskutere mulighederne.

    Vi lancerer et værktøj, så værter kan refundere reservationer som disse, der ikke er omfattet af vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder.

    Jeg er vært for en Airbnb Luxe- eller Luxury Retreats-ejendom. Gælder politikken vedrørende uforudsete omstændigheder for mig?
    Nej. Vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder gælder ikke for Airbnb Luxe- eller Luxury Retreats-reservationer, der er underlagt en separat Luxe-gæsterefusionspolitik.

    Jeg har brug for hjælp. Hvor kan jeg finde ressourcer online?
    Vi ved, at det kan være frustrerende, når du ikke kan få svar med det samme. Vi er fast besluttede på, at hjælpe dig med at få den hjælp og information som du har brug for, hvilket er årsagen til, at vi har lanceret Airbnb.com/COVID, udover at fortsætte med at besvare dine opkald, chats og e-mails så hurtigt som muligt.

    Mange af de mest almindelige problemer kan løses online, særligt hvis det drejer sig om en reservation, som hører under vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder. Du kan også gå til vores Hjælpecenter for at finde flere svar. Mange af jer har også delt jeres egne tips og support i vores Netværkscenter.

    Jeg har stadig nogle spørgsmål. Hvem skal jeg kontakte?
    Vi vil gerne opfordre dig til at kontakte vores netværkssupportteam med spørgsmål eller for at få hjælp med at annullere reservationer. Vi sætter pris på din tålmodighed, mens vi prioriterer dem, der har brug for øjeblikkelig assistance, og vi beder dig undlade at kontakte os, medmindre din rejse er inden for de næste 72 timer. Hvis du har et akut spørgsmål, kan du også tjekke Airbnb.com/COVID eller Hjælpecenteret for svar.

    Vi ved, hvor forstyrrende noget som coronavirus kan være for din virksomhed, og vi er her for at hjælpe. Tak, fordi du samarbejder med os om at beskytte sikkerhed og sundhed i vores netværk.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Airbnb
    5. mar. 2020
    Var det en hjælp?