Tips til at være vært for gæster med tilgængelighedsbehov
Gæster med tilgængelighedsbehov vil gerne vide, hvor godt en bolig opfylder deres behov, før de booker. De kan filtrere Airbnb's søgeresultater efter specifikke funktioner såsom trinfri adgang og en handicapparkeringsplads.
Boliger, der er bekræftet som velegnede til kørestolsbrugere, er også fremhævet i kategorien Kørestolsvenlige. For at være kvalificeret skal din bolig have trinfri adgang til en indgang, mindst ét soveværelse og et badeværelse med tilpasninger såsom greb eller brusesæde.
Det er vigtigt at give klare og præcise oplysninger om din bolig. Her er nogle tips til at skabe et indbydende sted, som gæster med tilgængelighedsbehov kan booke med ro i sindet.
Føj tilgængelighedsfaciliteter til dit opslag
Funktioner, der kan hjælpe med at få din bolig til at skille sig ud, omfatter:
- Handicapparkeringsplads
- Oplyst sti til gæsteindgangen
- Trinfri adgang til gæsteindgangen
- Trinfri adgang til værelser
- Indgange, der er bredere end 81 cm
- Bruser med trinfri adgang
- Greb til toilet og/eller brusebad
- Stol i brusebad eller badekar
- Loftslift eller mobillift
- Lift til swimmingpool eller spabad
Alle tilgængelighedsfaciliteter gennemgås i henhold til Airbnb's retningslinjer for tilgængelighed, før de offentliggøres på dit opslag. Hvis en facilitet ikke opfylder retningslinjerne eller ikke tydeligt vises på et billede, kan vi bede dig om at uploade et andet billede eller fjerne faciliteten fra dit opslag.
Hvis du deler flere billeder af hvert rum, hjælper du gæster med at afgøre, om din bolig opfylder deres behov.
Lav en beskrivende billedtekst for hvert billede. For eksempel kan billedteksten til et billede af badeværelset tilføje oplysninger: "Dette er det eneste badeværelse i huset med trinfri adgang. Toilettet og bruseren har fastgjorte greb."
Tag billeder fra flere vinkler. For eksempel kan billeder af badeværelset vise placeringen af hvert greb og den brede, flade adgang til toilettet og brusebadet.
Få mere at vide om fotografering af tilgængelighedsfaciliteter
Hjælp alle gæster med at føle sig velkomne
Kommuniker med gæster, når de sender dig en besked om din boligs tilgængelighedsfaciliteter. Det kan gøre en stor forskel at stille – og besvare – et par spørgsmål.
Eksempler på nyttige måder at indlede en samtale på kan være:
- Har du specifikke spørgsmål om boligen?
- Hvordan kan jeg gøre dit ophold mere behageligt?
Gør dit bedste for at imødekomme rimelige anmodninger såsom at gøre det nemmere at komme rundt i din bolig. Overvej, om små ændringer kan få gæster til at føle sig velkomne. Her er et par forslag:
- Flyt møbler for at skabe bredere adgang gennem værelser og rum.
- Placer husholdningsartikler såsom håndklæder og tallerkener på steder, der er nemmere at nå.
- Fjern barrierer til stikkontakter.
Husk, at ikke alle boliger passer til alle gæster, uanset om de har tilgængelighedsbehov eller ej. Du kan dog ikke afvise en reservation, fordi nogen har et handicap, som det fremgår af vores Politik vedrørende antidiskrimination. Du kan heller ikke opkræve et kæledyrsgebyr for servicedyr, da de ikke betragtes som kæledyr.
Lav en inkluderende guidebog
Din guidebog er en mulighed for at vise din gæstfrihed og din by ved at dele lokale tips. Du kan tilføje anbefalinger til spisesteder, sightseeing og udendørsaktiviteter.
Når du opretter din guidebog, skal du overveje, hvad rejsende med tilgængelighedsbehov måske leder efter. Du kan f.eks. finde restauranter med ramper, asfalterede gangstier og seværdigheder med tilgængelige siddepladser. Du kan også dele oplysninger om offentlig transport.
Oplysningerne i denne artikel kan være ændret siden offentliggørelsen.