Derfor betyder omtaler noget
Omtaler og bedømmelser hjælper gæster med at afgøre, om din bolig passer til dem. Bedre omtaler og bedømmelser kan føre til flere bookinger og større indtjening.
Sådan fungerer omtaler
Du og den gæst, der har booket opholdet, har 14 dage efter udtjekning til at skrive en omtale af hinanden. Omtaler slås op, når I begge har indsendt en omtale, eller når omtaleperioden på 14 dage udløber, afhængigt af hvad der sker først.
Gæster kan dele feedback i:
- en privat besked. Vedkommendes feedback vises ikke på dit opslag og påvirker ikke din bedømmelse.
- en offentlig omtale. Vedkommendes feedback vises på dit opslag og din profil. Hvis du svarer på en offentlig omtale, vises dit svar lige under den.
De seneste omtaler vises som standard først. Gæster kan også søge i omtaler og sortere efter aktualitet, højeste eller laveste bedømmelse.
Se gæstefeedback som en mulighed for at forbedre det, du tilbyder. Læs alle omtaler, og svar konstruktivt for at vise, at du tager feedbacken alvorligt.
Hvordan fungerer stjernebedømmelser?
Gæsterne bliver bedt om at bedømme deres samlede oplevelse og seks kategorier med en til fem stjerner. Den samlede oplevelse er ikke et gennemsnit af de andre kategorier.
Kategorierne er:
- Indtjekning. Hvor nemt var det at finde boligen og komme ind?
- Renhed. Hvor godt var boligen rengjort, før gæsten ankom?
- Nøjagtighed. Opfyldte boligen gæstens forventninger på baggrund af opslaget?
- Kommunikation. Hvor godt kommunikerede værten fra booking til udtjekning?
- Beliggenhed. Hvad syntes gæsten om området og nabolaget?
- Værdi. Hvordan var værdien i forhold til prisen?
Efter tre gæster har bedømt dit opslag:
- Den gennemsnitlige samlede stjernebedømmelse vises i nærheden af din opslagstitel i søgeresultaterne og på dit opslag.
- De gennemsnitlige stjernebedømmelser for en kategori vises over gæsteomtaler.
- Hver gæsts samlede stjernebedømmelse vises ved siden af vedkommendes omtale, så der er en bedre sammenhæng med vedkommendes feedback.
Bedømmelser hjælper Airbnb med at identificere og genkende de bedste værter og opslag, herunder Superhost-programmet og Gæstefavoritter.
Superhosts anerkendes for deres fremragende gæstfrihed. Superhosts skal have en gennemsnitlig samlet bedømmelse på mindst 4,8 stjerner og opfylde andre kriterier.
Gæstefavoritter er de to millioner mest elskede boliger på Airbnb ifølge gæsterne. En række faktorer hjælper med at identificere Gæstefavoritter – herunder fremragende omtaler og bedømmelser over 4,9 stjerner i gennemsnit plus høje karakterer i alle seks kategorier.
Omtale af gæster
Ved at skrive en omtale af gæster kan du minde dem om at skrive en omtale af dig. Dine omtaler vises på profilsiderne for den gæst, der har booket, og de gæster, der har accepteret invitationer til den pågældende reservation. Forsøg at:
- vise taknemmelighed. Dette kan være så enkelt som: "Tak, fordi du er vores gæst!"
- give oplysninger. Du kan skrive: "Denne gæst fulgte vores udtjekningsinstruktioner til punkt og prikke."
- være respektfuld. Overvej at adressere ømtålelige problemer i en privat besked.
Du kan bedømme gæster ud fra renhed, kommunikation og overholdelse af dine ordensregler. Din feedback medvirker til håndhævelse af grundreglerne for gæster, der kræver, at gæster behandler dit hjem som deres eget og følger dine ordensregler.
Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.