Brug hurtige svar for at spare tid
Værter for boliger og oplevelser svarer ofte på de samme spørgsmål fra forskellige gæster: Kan du sende mig en rutevejledning? Hvad er til wi-fi-koden? Har du ledige dage i juni?
Du kan genbruge dine svar – og svare hurtigt hver gang – med hurtige svar på fanen Beskeder.
Sådan fungerer hurtige svar
Hurtige svar er korte beskedskabeloner, der indeholder forhåndsskrevne svar på ofte stillede spørgsmål. Pladsholdere henter automatisk visse oplysninger fra dit opslag og gæstens reservation for at tilpasse beskeden.
Du kan sende et hurtigt svar, når du kommunikerer med dine gæster. Opret dine egne, eller brug Airbnb's forhåndsskrevne skabeloner, så du ikke behøver at starte helt fra bunden.
Fanen Beskeder bruger kunstig intelligens til at forstå gæsternes spørgsmål og automatisk foreslå et hurtigt svar for at besvare det. Forslaget vises i jeres samtale, hvor kun du kan se det. Du kan redigere det hurtige svar, inden du sender det, eller skrive et andet svar.
Hvis du vil planlægge en besked til senere, skal du vælge ikonet ved siden af Skriv en besked. Vælg en skabelon, og hvornår den skal sendes. Du vil se en påmindelse i din samtale med gæsten, når en besked, du har planlagt, snart skal sendes. Du kan tilpasse beskeden eller lade være med at sende den, hvis den gentager oplysninger, du allerede har delt.
Tips til brug af hurtige svar
Hurtige svar fungerer bedst, når de er korte og fokuserer på et enkelt emne.
Prøv at bruge hurtige svar til at give hurtigere svar på almindelige spørgsmål. For eksempel kan du bruge dem til at behandle emner som disse.
- Tilgængelighed: Fortæl gæsterne, at de kan booke alle ledige datoer i din kalender.
- Rutevejledning og transport: Bekræft adressen på en bolig eller et mødested med instruktioner om, hvordan man kommer derhen.
- Wi-fi: Oplys navnet på wifi-netværket i din bolig eller på din lokation og adgangskoden.
- Tidlig indtjekning: Accepter en gæsts anmodning om at ankomme før dit normale indtjekningstidspunkt.
- Sen udtjekning: Accepter en gæsts anmodning om at forlade boligen efter dit normale udtjekningstidspunkt.
- Sovepladser: Bekræft antallet af soveværelser, senge og badeværelser i din bolig.
Hvis du er vært for en bolig, så prøv at lægge hurtige svar ind på disse vigtige tidspunkter.
- Bookingbekræftelse: Send en velkomstbesked, når en gæsts booking er bekræftet.
- Før indtjekning: Følg op 24 til 48 timer før indtjekning, når alle rejseoplysninger bliver tilgængelige.
- Efter den første nat: Skriv for at spørge, om der er behov for noget for at gøre opholdet mere behageligt.
- Før udtjekning: Del udtjekningstidspunkt og -instruktioner aftenen før gæsternes planlagte afrejse.
- Efter afrejse: Tak gæsterne for deres ophold hos dig, og anmod om feedback 24 til 48 timer efter, at de har tjekket ud.
Hvis du er vært for en oplevelse, så prøv at lægge hurtige svar ind på disse vigtige tidspunkter.
- Bookingbekræftelse: Send en velkomstbesked, når en gæsts booking er bekræftet.
- Før oplevelsen: Følg op og spørg gæsterne, om de har specielle behov i forhold til kost, tilgængelighed eller personlige præferencer. Giv dig selv nok tid til at imødekomme eventuelle anmodninger.
- Påmindelse om begivenhed: Kontakt gæsterne 24 timer før oplevelsen starter med anvisninger og specifikke instruktioner om, hvor I skal mødes.
- Efter oplevelsen: Tak gæsterne for at booke hos dig, og anmod om feedback.
Pladsholdere i hurtige svar udfylder automatisk visse booking- og opslagsoplysninger – f.eks. gæstens navn – når beskeden sendes, så sørg for, at dit opslag er komplet og ajourført. Beskeder med tomme pladsholdere bliver ikke sendt korrekt.
Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.