Gå videre til indhold
Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    Dette indhold er ikke tilgængeligt på det valgte sprog, så vi har gjort det tilgængeligt på det nærmeste tilgængelige sprog i øjeblikket.

    Forstå bedste praksis for værtskab

    Svar hurtigt og undgå annulleringer, du bør fokusere på følgende.
    Af Airbnb den 16. dec. 2019
    3 minutters læsning
    Opdateret 14. maj 2021

    Højdepunkter

    • Svar på meddelelser fra gæster, og svar på eventuelle bookingrelaterede beskeder inden for 24 timer

    • Indstil dine reservationskrav, så du føler dig tryg ved at acceptere flere gæster

    • Undgå annulleringer ved altid at holde din kalender opdateret

    • Få gode omtaler ved at følge Airbnb's gæstfrihedsstandarder

    • Få mere at vide i vores komplette vejledning til værtskabets verden

    Som Airbnb-vært tjener du ikke bare penge på din ejendom, du møder også interessante mennesker fra hele verden. "Vi har haft en dronemager, en professionel singer-songwriter og en cirkusartist som gæster", siger værterne Beverlee og Suzie fra Oakland i Californien. "Det har virkelig beriget vores liv." Alle med en delevenlig bolig kan blive Airbnb-vært. Sørg for, at du er parat til at opfylde de grundlæggende standarder, der er fastlagt af Airbnb, for at sikre en komfortabel og pålidelig oplevelse for alle gæster. Her er de grundlæggende ting, som gode værter tilbyder:

    Svar på alle forespørgsler og bookinganmodninger inden for 24 timer

    Hvis du svarer hurtigt, når gæster kontakter dig, viser det, at du er en opmærksom og betænksom vært. Det er vigtigt at svare på bookingrelaterede beskeder inden for 24 timer. En høj svarrate er ikke kun et tegn på fantastisk gæstfrihed, det er også et af kriterierne for at blive Superhost.

    Overvej at downloade Airbnb-appen, så du kan svare på beskeder fra hvor som helst. Og for at gøre det klart – selvom det er en god værtspraksis at være lydhør over for alle gæsters beskeder, så er din svarrate specifikt baseret på dine svar på bookingrelaterede beskeder.

    Accepter reservationsanmodninger

    Airbnb-data viser, at værter accepterer størstedelen af de bookinganmodninger, de modtager for deres ledige datoer. Du kan bruge ledighedsindstillingerne i din kalender til at blokere dage, hvor du ikke er sikker på, at du kan være vært.

    Hvis du ser ud til at afvise en masse bookinganmodninger, kan Airbnb antage, at du ikke kan udleje, og kan snooze dit opslag, indtil du har mere tid. For at sikre, at du kan acceptere så mange anmodninger som muligt, mens du stadig føler dig godt tilpas med alle reservationer, kan du overveje disse muligheder:

    • Tilføj id-bekræftelse til dine reservationskrav
    • Tilføj Ordensregler for at afstemme forventninger med gæsterne
    • Hvis du har Øjeblikkelig booking slået til, kan du også kræve, at gæster allerede har modtaget positive omtaler fra andre værter, inden de booker

    Undgå aflysninger

    Airbnb tager annulleringer meget alvorligt. Ikke alene er de enormt forstyrrende for gæsterne – deres rejseplaner afhænger af dig – de underminerer også tilliden til hele netværket. Derfor bør annulleringer undgås, hvis ikke de er på grund af uforudsete omstændigheder. Sådan minimerer du din risiko for at annullere:

    • Sørg for, at din ledighed og prissætning altid er opdateret
    • Se fremad mod særlige begivenheder eller ferier, hvor du måske ønsker at bruge din bolig af personlige årsager, eller forhøje din pris per nat
    • Hvis din kalender af en eller anden grund ikke er i topform, eller du simpelthen foretrækker at godkende hver bookinganmodning, der kommer din vej, kan du overveje at slå Øjeblikkelig booking fra
    • Hvis du udlejer din bolig på andre hjemmesider, skal du aktivere kalendersynkroniseringsfunktionen for at undgå, at flere gæster booker de samme datoer

    Oprethold en høj samlet vurdering

    Når et ophold er slut, skriver gæsterne en omtale af deres oplevelse med dig. Positive omtaler hjælper dig med at få flere bookinger og med at opnå Superhost-status. Værter, der får gode omtaler, har en tendens til at fokusere på følgende:

    • Renlighed: Gæsterne forventer, at boligen er lige så ren og ryddelig som på billederne på dit opslag. Sørg for at give dig selv nok tid til rengøring mellem gæster, især hvis du har bookinger lige efter hinanden.
    • Basisting: Gæster sætter pris på at have nogle grundlæggende ting til rådighed. Airbnb anbefaler, at du har toiletpapir, håndsæbe, bodyshampoo, sengetøj og mindst et håndklæde og en hovedpude per person.
    • Nøjagtige opslagsoplysninger: Hjælp rejsende med at finde ud af, om din bolig opfylder deres behov ved at give tydelig information og nødvendige oplysninger.
    • Problemfri indtjekning: En nem og enkel indtjekningsproces er med til at få gæsterne til at slappe af efter deres rejse.
    • Proaktiv kommunikation: Gæsterne er glade for at vide, at du står til rådighed under hele deres ophold. Kontakt dem i god tid for at koordinere ankomsten.

    Hvis du vil have flere tips til at opretholde en høj samlet vurdering, kan du se vores Gæstfrihedsside.

    Det handler om det overordnede billede

    Airbnb forventer ikke, at hver eneste reservation går perfekt fra start til slut – du kommer til at lære meget og udvikle din værtsstil, efterhånden som du bliver mere erfaren. At følge disse retningslinjer er et godt første skridt mod glade gæster, positive omtaler og en tilfredsstillende værtsrejse.

    Højdepunkter

    • Svar på meddelelser fra gæster, og svar på eventuelle bookingrelaterede beskeder inden for 24 timer

    • Indstil dine reservationskrav, så du føler dig tryg ved at acceptere flere gæster

    • Undgå annulleringer ved altid at holde din kalender opdateret

    • Få gode omtaler ved at følge Airbnb's gæstfrihedsstandarder

    • Få mere at vide i vores komplette vejledning til værtskabets verden

    Airbnb
    16. dec. 2019
    Var det en hjælp?