Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.
Forslag vil blive vist, efter du har indtastet noget i søgefeltet. Brug op- og ned-pilene til at gennemgå resultaterne. Brug Enter til at vælge. Hvis valget er en sætning, vil denne sætning blive indsendt som søgning. Hvis forslaget er et link, vil browseren navigere til denne side.

Gennemgå din pris

Brug Airbnb's værktøjer til at udvikle en konkurrencedygtig strategi.
Af Airbnb den 10. jan. 2024
Opdateret 14. jul. 2025
Gennemgå din pris
Sådan får du din første booking
Gennemgå din pris
Sådan byder du velkomst til de første gæster

Du fastsætter din indledende basispris i Airbnb Start. Hvis du begynder med en lavere pris, kan du lettere tiltrække dine første gæster og få omtaler, mens du arbejder hen imod dine indtjeningsmål. Gennemgå din pris regelmæssigt for at forblive konkurrencedygtig.

Forstå den lokale efterspørgsel

Hvis du prissætter din bolig højere end lignende boliger i nærheden, går du måske glip af bookinger. Hvis du bruger Airbnb's prissætningsværktøjer, kan de hjælpe dig med at reagere på ændringer i efterspørgslen. Dette omfatter:

  • Pristips pr. nat. Personlige anbefalinger hjælper dig med at prissætte for forskellige dage, sæsoner og særlige begivenheder. Disse tips bruger faktorer som dit opslags beliggenhed og faciliteter, dine tidligere bookinger og de seneste priser i dit område. Tryk på tryllestaven over din kalender for at vise eller skjule dem.
  • Lignende opslag. Med dette værktøj kan du sammenligne gennemsnitspriserne for bookede og ikke-bookede boliger på et kort over dit område. Tryk på en dato i din kalender, eller åbn basisprisen i dine prisindstillinger for at se lignende opslag.
  • Smart prissætning. Dette værktøj bruger de samme faktorer som pristips til automatisk at opdatere din pris ud fra efterspørgslen. Du sætter dit prisinterval, og du kan åbne dine prisindstillinger for at slå det til og fra for alle datoer. Hvis du bruger Smart prissætning, kan du ikke se pristips.

"Mit kendskab til hvad der sker i mit område, gør mig meget mere sikker på min pris," fortæller Felicity, der er Superhost i New South Wales i Australien. "Hvis jeg har de bedste priser, ved jeg det, så jeg kan fastholde dem – og jeg ved også, hvis jeg skal sænke min pris."

Prioritering af værdi

Gæster leder efter ophold, der tilbyder enestående kvalitet til prisen. Når du gennemgår din pris, skal du være opmærksom på:

  • Den samlede pris, gæster betaler. Når du ved, hvad gæster betaler, har du nemmere ved at vælge en konkurrencedygtig pris. Vælg en eller flere datoer i din kalender for at få en prisoversigt, der omfatter Airbnb's servicegebyrer. Husk, at eventuelle gebyrer, du tilføjer, f.eks. et rengøringsgebyr, har indflydelse på den samlede pris.
  • Gæsteanmeldelser. Brug gæsternes feedback til at finde ud af, hvad der fungerer, og hvad du kan forbedre. Når du har fået nogle gode omtaler, kan du overveje at ændre din pris.
  • Hvad dit sted tilbyder. Hvis du foretager opdateringer ved f.eks. at tilføje populære faciliteter og tilgængelighedsfaciliteter, kan det tiltrække flere gæster.

"Design og faciliteter er gode måder at forbedre din priser og øge antallet af bookinger," siger Katie Kay, der er medlem af Værtsrådet og Superhost i Lake Arrowhead i Californien.

Sådan tilføjer du rabatter

Kampagner og rabatter kan hjælpe med at forbedre dit opslags placering i søgeresultaterne og tiltrække gæster. Mulighederne omfatter:

  • Kampagne for nyt opslag. Tilbyd 20 % rabat på dine første tre bookinger. Det kan hjælpe dig med at få dine første gæster og omtaler.
  • Early bird-rabat. Sænk din pris for bookinger, der foretages 1 til 24 måneder i forvejen, for at appellere til gæster, der planlægger i god tid.
  • Sidsteøjebliksrabat. Sænk din pris for bookinger, der foretages mellem 1 og 28 dage før indtjekning, så du kan få udfyldt hullerne i din kalender.
  • Uge- og månedsrabatter. Rabatter på længerevarende ophold kan hjælpe med at få din kalender fyldt hurtigere og mindske det antal gange, du skal klargøre din bolig til nye gæster.


"Jeg får længere ophold ved at tilbyde uge- og månedsrabatter," siger Daniel, der er Superhost på De Kanariske Øer i Spanien. "Som regel ender gæster med at booke i en uge, og det er en lille sejr."

Gæsterne kan i søgeresultater og på din opslagsside se en særlig markering af kampagnen for et nyt opslag samt ugentlige og månedlige rabatter på 10 % eller mere.

Du bestemmer altid selv din prissætning og andre indstillinger. Dine resultater kan variere.

Værter blev betalt for deres deltagelse i interviews.

Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.

Gennemgå din pris
Sådan får du din første booking
Gennemgå din pris
Sådan byder du velkomst til de første gæster
Airbnb
10. jan. 2024
Var det en hjælp?