Seks måder at forberede sig på lavsæsonen

Prøv at tilbyde rabatter, kampagner og kortere ophold for at hjælpe med at få fyldt din kalender.
Af Airbnb den 11. nov. 2024
Opdateret 11. nov. 2024

Er du klar til dit områdes lavsæson? Her er seks måder, hvorpå du kan bruge Airbnb's værtsværktøjer til at hjælpe med at administrere bookinger, når gæsternes rejseaktivitet falder. Overvej fordelene ved hver enkelt for at beslutte, hvad der passer til din værtsvirksomhed.

1. Giv mulighed for kortere ophold

Hvis du sænker dit mindste antal nætter for rejser, kan det appellere til gæster, der booker korte ophold, og hjælpe med at udfylde huller i din kalender i perioder med lavere rejseaktivitet.

Du har mulighed for at tilpasse din rejse efter ugedag. Hvis gæsternes efterspørgsel er højere i weekenderne, kan du f.eks. vælge at tillade ophold på én nat midt på ugen, men ikke når gæster booker en overnatning på en fredag eller lørdag.

Sådan sænker du dit mindste antal nætter for rejser:

  • Gå til fanen Tilgængelighed i dit opslags kalender.
  • Under Rejselængde trykker du på Mindste antal nætter.
  • Rediger det mindste antal nætter for rejser til det antal nætter, der fungerer for dig.

"Hvis jeg har en ledig periode på otte nætter, er chancerne for at få en booking på syv nætter små," fortæller Felicity, der er medlem af Værtsrådet og Superhost i New South Wales i Australien. "Hvis jeg reducerer mit mindste antal nætter i den pågældende periode, er der stor sandsynlighed for, at jeg kan tiltrække flere gæster."

2. Kræv kortere forhåndsvarsel

Overvej at lade gæster booke tættere på indtjekning for at hjælpe dig med at tiltrække lidt flere bookinger i lavsæsonen. Du kan endda angive den tid, du har brug for, fra booking til indtjekning så lavt, at gæster kan booke den samme dag, afhængigt af hvor lang tid du har brug for fra gæstens booking til vedkommendes ankomst.

Sådan ændrer du det minimale tidsrum, du har brug for, fra booking til indtjekning:

  • Gå til fanen Tilgængelighed i dit opslags kalender.
  • Åbn Forhåndsvarsel.
  • Vælg det antal dage, der fungerer for dig.

Du kan også tillade anmodninger med kortere varsel end det minimale tidsrum, du har brug for, fra booking til indtjekning. Du vil blive bedt om at gennemse og godkende disse anmodninger.

"Det er en god mulighed for at skille sig ud fra andre ejendomme, der måske ikke tillader dette," siger Karen, der er Superhost i Nelson i British Columbia. "Jeg har også indtjekning uden vært, og jeg bruger planlagte beskeder til at dele rutevejledning. Det giver mig mulighed for at tage imod gæster, der booker tæt på indtjekningstidspunktet."

3. Tilføj en sidsteøjebliksrabat

Hvis du sænker din pris per nat, i takt med at indtjekningsdatoen nærmer sig, kan det hjælpe dig med at appellere til gæster, der booker i sidste øjeblik. Overvej at tilbyde rabat på bookinger, der foretages 1 til 28 dage før indtjekning, for at hjælpe med at fylde din kalender og øge din indtjening.

For rabatter på 10 % eller derover på din medianpris for 60 dage får gæsterne vist en særlig henvisning på din opslagsside og i søgeresultaterne. Din rabatpris vises sammen med din oprindelige pris, som er overstreget.

Sådan tilføjer du en sidsteøjebliksrabat:

  • Gå til fanen Prissætning i dit opslags kalender.
  • Under Flere rabatter åbner du Sidsteøjebliksrabatter.
  • Indtast antal dage før ankomst, mellem 1 og 28.
  • Indtast den procentvise rabat, du vil tilbyde.

"Jeg har det bedst med at reducere med maks. 15 %," siger Jimmy, der er Superhost i Palm Springs i Californien. "Jeg har en minimumspris, så den vil jeg aldrig gå under. For en kommende reservation i weekenden er jeg villig til at tilbyde denne minimumspris, så jeg kan få den booket."

4. Tilføj rabatter per uge og måned

Rabatter på længerevarende ophold kan hjælpe med at forbedre din søgerangering, udfylde huller i din kalender og reducere klargøringstiden. Overvej at tilbyde ugerabatter for ophold på syv nætter eller længere og månedsrabatter for ophold på 28 nætter eller længere.

Gæster får vist en særlig henvisning på din opslagsside og i søgeresultaterne for ugentlige eller månedlige rabatter på 10 % eller derover. Alle rabatter, der er relateret til opholdslængden, fremhæves også ved siden af din oprindelige pris i prisoversigten.

Sådan tilføjer du en uge- eller månedsrabat:

  • Sørg for, at dit laveste og højeste antal nætter følger lokale regler og bestemmelser.
  • Gå til fanen Prissætning i dit opslags kalender, hvis du kan tilbyde uge- eller månedlange ophold.
  • Angiv en procentrabat under uge- eller månedsrabatter, og tryk på Gem.

"Hvis du tilbyder uge- eller månedsrabatter, vil du helt sikkert skabe mere interesse for dit opslag," siger Omar, der er Superhost i Mexico City. "Jeg har set, at flere og flere rejsende, især de digitale nomader, kommer for at bo der i en længere periode."

5. Tilføj en tilpasset kampagne

En kampagne i lavsæsonen er en fantastisk måde at skille sig ud i søgeresultaterne og få flere bookinger på. Når du tilbyder rabatter på 15 % eller derover, får gæsterne vist en særlig henvisning på din opslagsside og i søgeresultaterne.

Sådan tilføjer du en tilpasset kampagne:

  • Gå til fanen Prissætning i dit opslags kalender.
  • Vælg datoer i kalenderen.
  • Vælg din procentrabat.

En tilpasset kampagne er muligvis ikke altid tilgængelig for dit opslag. Kravene omfatter, at dit opslag skal have mindst tre bookinger, hvoraf mindst én skal være foretaget inden for det seneste år, og at de datoer, du vælger, skal have været tilgængelige i mindst 28 dage.

"Med kampagner får jeg mulighed for at fastsætte en pris for de næste par måneder og give rabat, hvis der ikke har været nogen interesse i den pågældende periode," siger Daniel, der er medlem af Værtsrådet på Tenerife på De Kanariske Øer. "De er et af mine yndlingsværktøjer, fordi jeg gerne vil have kendskab til udbud og efterspørgsel og handle i overensstemmelse hermed."

6. Opdater din pris

Prissammenligning med lignende opslag i dit område, kan hjælpe dig med at fastsætte konkurrencedygtige priser og tiltrække et par bookinger mere, efterhånden som rejseaktiviteten falder. Hvis din pris er højere end lignende opslag i nærheden, kan du sænke den for at appellere til flere gæster og booste din søgerangering.

Hvis du tilbyder den samme pris hver nat, kan du overveje at tilføje priser for hverdage og weekender. Hvis du varierer dine priser baseret på hvilken nat, det er, kan det også hjælpe med at maksimere bookinger.

Sådan sammenligner du med lignende opslag:

  • Gå til fanen Prissætning i dit opslags kalender.
  • Vælg et datointerval på op til 31 dage.
  • Tryk på Se lignende opslag

Du kan se gennemsnitspriserne for lignende opslag i nærheden på et kort over dit område. Knapper på kortet giver dig mulighed for at se bookede eller ikke-bookede opslag. De faktorer, der afgør, hvilke opslag der ligner hinanden, omfatter beliggenhed, størrelse, funktioner, faciliteter, bedømmelser, omtaler og de andre opslag, som gæster ser på, mens de overvejer dit.

"Jeg holder øje med opslag, der ligner mit, så jeg kan sikre mig, at jeg har konkurrencedygtige priser," siger Katie Kay, der er medlem af Værtsrådet og Superhost i Lake Arrowhead i Californien. "Det er vigtigt at være fleksibel i perioder med lav efterspørgsel, hvis du virkelig vil have dit opslag booket."

Du styrer altid selv din prissætning og andre indstillinger. Dine resultater kan variere. 

Værter blev betalt for deres deltagelse i interviews.

Oplysningerne i denne artikel kan være ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
11. nov. 2024
Var det en hjælp?