Sådan kommer du perfekt gennem højsæsonen
Højsæsonen nærmer sig. Her er et par måder, hvorpå du kan bruge Airbnb's værtsværktøjer til at få mest muligt ud af den periode, hvor gæsternes efterspørgsel er størst.
Hold din kalender opdateret
Forbered dig på dit områdes travle sæson ved at åbne flere nætter i din kalender. Dette hjælper dig med at få dit opslag vist i flere søgeresultater og kan øge din indtjening.
Overvej din mindste rejselængde, når du åbner nætter i din kalender. Du skal holde dig inden for dit minimum eller sænke dit minimum for standardrejselængde. Du kan også oprette en tilpasset rejselængde for de specifikke nætter, du åbner.
"Det er især vigtigt at sikre, at kalenderen er åben i højsæsonen," siger Myranda, der er Superhost i Little Rock i Arkansas. "I stedet for at tage et par dage fri mellem gæster sørger jeg for at være mere fleksibel i løbet af sæsonen, så jeg kan være vært for endnu flere gæster."
Gå til dit opslags kalender, og se efter blokerede nætter, som vises i gråt. Åbn alle blokerede nætter, hvor du kan være vært.
Hvis du forlænger din tilgængelighedsperiode ud over minimumsgrænsen på tre måneder, kan gæster booke længere frem i tiden. Du kan åbne datoer i din kalender op til to år i forvejen. Dit opslag vil blive vist i flere søgeresultater – og i en kortere liste over resultater, hvis der er færre boliger tilgængelige på det pågældende tidspunkt.
Din kalender åbnes én dag ad gangen, uanset din tilgængelighedsperiode. Hvis din periode f.eks. er 12 måneder, kan gæster booke din bolig op til et år før dagens dato.
"Udnyt fordelene, når efterspørgslen er høj," siger Jimmy, der er Superhost i Palm Springs i Californien. "Måske er andre værter ikke klar, og deres kalendere er ikke åbne. På den måde kan du udnytte perioder med høj efterspørgsel ved at være proaktiv."
Sørg for at have konkurrencedygtige priser
For at forblive konkurrencedygtig i højsæsonen kan du tjekke priserne for lignende opslag i dit område og overveje at justere din pris per nat. Hvis du tilbyder den samme pris hver nat, kan du overveje at variere dine priser på hverdage og i weekender for at matche ændringer i efterspørgslen. Dynamisk prissætning kan hjælpe med at maksimere dine bookinger og din indtjening.
For at sammenligne lignende opslag kan du gå til dit opslags kalender og vælge et datointerval på op til 31 dage.
Du kan se gennemsnitspriserne for lignende opslag i nærheden på et kort over dit område. Knapper på kortet giver dig mulighed for at se bookede eller ikke-bookede opslag. De faktorer, der afgør, hvilke opslag der ligner hinanden, omfatter beliggenhed, størrelse, funktioner, faciliteter, bedømmelser, omtaler og de andre opslag, som gæster ser på, mens de overvejer dit.
Opslag med lavere priser end lignende opslag i nærheden rangerer typisk højere i søgeresultaterne.
"Hvis det er en travl periode, og vi stadig ikke bliver booket, dobbelttjekker jeg ejendomme i mit område," fortæller Felicity, der er Superhost i Sydney i Australien. "Jeg er nødt til at have konkurrencedygtige priser."
Tilføj rabat
At tilføje rabatter er en anden måde at skille sig ud på over for gæsterne i den travle sæson. Du kan imødekomme en række forskellige rejsende ved at tilbyde:
- ugentlige og månedlige rabatter. Overvej at tilbyde ugerabatter for ophold på syv nætter eller mere og månedsrabatter for ophold på 28 nætter eller mere. Det kan hjælpe med at forbedre din søgerangering, udfylde huller i kalenderen og reducere klargøringstiden mellem ophold.
- early bird-rabat. Hvis du tilføjer en early bird-rabat for bookinger, der foretages 1 til 24 måneder før indtjekning, kan det hjælpe dig med at appellere til gæster, der planlægger i god tid
Gæsterne får vist en særlig henvisning i søgeresultaterne og på din opslagsside til ugentlige eller månedlige rabatter på 10 % eller mere og til early bird-rabatter på 3 % eller mere. Din rabatpris vises ud for din oprindelige pris, som er overstreget.
Bemærk, at early bird-rabatten ikke er tilgængelig, når Smart prissætning er slået til, og at rabatter på opholdslængder skal følge lokale regler og bestemmelser.
"Jeg bruger early bird-rabatten, når jeg opretter min kalender for året," siger Anne, der er Superhost i Tarragona i Spanien. "Det fylder normalt min kalender hurtigt, og folk, der får rabatten, annullerer normalt ikke."
Gør ind- og udtjekning nemt
Overvej, om du kan gøre ankomst og afrejse nemmere for dine gæster. Inkluder en indtjekningsvejledning, så de ved, hvordan de skal finde dit sted og låse hoveddøren op, når de ankommer.
- Tilføj vigtige detaljer. Du kan indstille og justere din indtjekningsmetode, -tidspunkt og -vejledning i din ankomstguide. Ved at tilbyde indtjekning uden vært med en smartlås, et tastatur eller en nøgleboks kan gæsterne låse døren op med en kode, selv om de ankommer sent om aftenen.
- Vis, hvordan man kommer ind. Sørg for at inkludere billeder eller en video for at hjælpe gæster med at visualisere processen. Bed en ven om at teste dine instruktioner for at sikre, at de er tydelige.
Husk at udtjekningen er det sidste indtryk, gæsterne får af din bolig. Hvis du sørger for, at det er nemt at tjekke ud, hjælper det gæsterne med at huske det fantastiske ophold, de havde.
- Sørg for at have tydelige instruktioner for udtjekning. Vælg fra en liste med opgaver i din ankomstguide. Forklar, hvad der er vigtigt for gæsterne at gøre, før de tager af sted, såsom at slukke for ting og låse. Alle kan læse dem, før de booker.
- Gør det så enkelt som muligt. Overvej, om det er nødvendigt for gæsterne at udføre visse opgaver, såsom at indsamle brugte håndklæder og smide affald ud.
"Det er vigtigt, at gæsterne kun har en eller to enkle instruktioner, fordi de er i gang med at forlade din ejendom," siger Karen, der er Superhost i Nelson i Canada. "Det gør oplevelsen meget nemmere."
Du styrer altid selv din prissætning og andre indstillinger. Dine resultater kan variere.
Værter blev betalt for deres deltagelse i interviews.
Værtstips er underlagt lokal lovgivning.
Oplysningerne i denne artikel kan være ændret siden offentliggørelsen.