Fastsæt din prisstrategi
Hvis du regelmæssigt reviderer din prissætning og ledige nætter, kan det medvirke til, at du kan forblive konkurrencedygtig og nå dine indtjeningsmål. Her er nogle måder, hvorpå du kan udvikle din prisstrategi.
Gennemgå regelmæssigt
Der er et par ting, du skal prioritere i forbindelse med din prissætning og ledige nætter.
- Åbn flere nætter: Det medvirker til, at dit opslag bliver vist i flere søgeresultater. Hvis dine indstillinger blokerer datoer, kan du finde tips til at fjerne blokeringen. Hvis dit mindste antal nætter for eksempel er 5, og du har 4 ledige nætter mellem reservationer, vil du se et tip til at sænke dit mindste antal nætter for disse nætter.
- Opdater din tilgængelighed: Det hjælper dig med at være vært, når det passer dig. Juster nemt rejselængde, forhåndsvarsel, forberedelsestid og meget mere.
- Tjek pristips og lignende opslag: Disse værktøjer hjælper dig med at prissætte konkurrencedygtigt for forskellige dage, sæsoner og særlige begivenheder. Du kan ikke se pristips eller lignende opslag, hvis du bruger Smart prissætning.
"Jeg kan godt lide at se på lignende opslag, så jeg kan sammenligne mine priser, sikre mig, at jeg ikke sætter prisen for højt eller lavt, og finde det perfekte niveau," siger Karen, der er Superhost i Nelson i Canada.
Når du justerer din pris, skal du have den samlede pris, gæster betaler, i baghovedet. Den omfatter eventuelle gebyrer, du tilføjer.
Forbered dig på perioder med lavere efterspørgsel
Selv de mest populære opslag kan have stille perioder med færre bookinger. Her er et par måder, hvorpå du kan få dit opslag til at skille sig ud.
- Tilbyd rabatter: Rabatter for uge- og månedlange ophold kan hjælpe med at få din kalender fyldt og reducere det antal gange, du skal gøre din bolig klar til nye gæster. Hvis du tilføjer en sidsteøjebliksrabat, kan det appellere til gæster, der booker 1 til 28 dage før indtjekning.
- Gør dit forhåndsvarsel kortere: Hvis du lader gæster booke tættere på indtjekning, kan det være med til at tiltrække flere bookinger. Vælg et forhåndsvarsel helt ned til samme dag, afhængigt af hvor meget forberedelse du har brug for.
- Giv mulighed for kortere ophold: Hvis du sænker dit mindste antal nætter for rejser, appellerer det til gæster, der leder efter en ferie. Du kan vælge mindste antal nætter på baggrund af indtjekningsdagen.
"Jeg får helt sikkert flere ophold, der er kortere," siger Jimmy, der er Superhost i Palm Springs i Californien. "Det er sidsteøjebliksophold, som folk ikke nødvendigvis har planlagt, så to dage føles som en god ferie. Fleksibiliteten er attraktiv."
Udnyt travle perioder til fulde
Flere Airbnb-værktøjer kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af perioder, hvor efterspørgslen fra gæster er højere. Her er et par strategier, du kan overveje.
- Vær opmærksom på helligdage og særlige begivenheder: Opdater dine ledige nætter og dine priser forud for store koncerter, festivaler, sportsbegivenheder og andet for at øge antallet af bookinger og din indtjening. I din kalender fremhæves de fleste af dit områdes helligdage og større begivenheder.
- Tilføj en early bird-rabat: Sænk din pris for bookinger, der foretages 1 til 24 måneder i forvejen, for at appellere til gæster, der planlægger i god tid.
- Forlæng, hvor langt ude i fremtiden man kan booke: Hvis du går ud over de tre måneder, som er minimum, vil dit opslag blive vist i flere søgeresultater. Du kan gøre datoer tilgængelige op til to år i forvejen.
"Nogle gange booker folk hos mig et år i forvejen til sommerferien eller seks måneder i forvejen til deres juleferie," siger Anne, der er Superhost i Tarragona i Spanien. "Folk, der har for vane at booke i forvejen, annullerer normalt ikke. Hvilket også er vigtigt, for så ved du, hvad der venter forude."
Du bestemmer altid selv din prissætning og andre indstillinger. Dine resultater kan variere.
Værter blev betalt for deres deltagelse i interviews.
Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.