Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    30. marts: En besked til værter fra adm. direktør Brian Chesky

    30. marts: En besked til værter fra adm. direktør Brian Chesky

    Han annoncerede fire initiativer til at hjælpe værter, herunder 250 millioner dollars (USD) i støtte.
    Af Airbnb den 30. mar. 2020
    19 minutters video
    Opdateret 30. apr. 2020

    Højdepunkter

    • Vi investerer 250 millioner dollars i at dække omkostninger ved COVID-19 annulleringer

    • Vores Nødhjælpsfond for Superhosts vil hjælpe værter, der længe har forsøgt at få tingene til at hænge sammen

    • Værter kan muligvis drage fordel af den amerikanske regerings COVID-19-hjælpelov

    • Et nyt værktøj vil gøre det nemt for dine tidligere gæster at vise deres taknemmelighed

    Kære vært

    Det har været et par voldsomme måneder for os alle sammen. Ligesom mange af jer vågner jeg hver dag langt væk fra venner og kolleger og spekulerer på, hvad vi har i vente. Når jeg ser nyheder hver dag, føler jeg med alle de lande, lokalsamfund og familier, der er overvældede af krisens omfang og indvirkning.

    Midt i alt dette er den globale rejseindustri gået helt i stå. Luftfartsselskabernes fly holdes på jorden, og grænserne er lukkede. De fleste af os, herunder vores gæster, er på regeringers anbefalinger i isolation og kan ikke forlade vores hjem. At rejse, som vi kender det, er næsten umuligt.

    11. marts, da Verdenssundhedsorganisationen erklærede en pandemi, stod vi over for et dilemma. Hvis vi tillod gæster at annullere og få en refusion, vidste vi, at det kunne få betydelige konsekvenser for jeres levebrød. Men vi kunne ikke lade gæster og værter føle sig presset til at bringe sig selv i usikre situationer og skabe yderligere fare for folkesundheden. Vi besluttede, at vi blev nødt til at give jeres gæster mulighed for at få en fuld refusion – inklusive alle vores gebyrer. I skal vide, at denne beslutning ikke var en forretningsmæssig beslutning, men baseret på beskyttelse af folkesundheden.

    Men selvom jeg mener, at vi gjorde det rigtige ved at prioritere sundhed og sikkerhed, beklager jeg, at vi kommunikerede denne beslutning til gæster uden at konsultere jer – som partnere bør gøre. Vi har hørt fra jer, og vi ved, vi kunne have været bedre partnere.

    Selvom det måske ikke føltes sådan, er vi partnere. Når jeres forretning lider, lider vores forretning også. Vi ved, at mange af jer har det svært lige nu, og det, I har brug for, er handling fra vores side for at hjælpe, og ikke bare ord.

    Her er nogle foranstaltninger, vi træffer for at hjælpe jer med at komme gennem krisen.

    Vi udbetaler 250 millioner dollars til værter for at hjælpe med at dække omkostningerne ved COVID-19-annulleringer.
    Når en gæst annullerer en boligreservation på grund af en COVID-19-relateret omstændighed med indtjekning mellem 14. marts og 31. maj, betaler vi dig 25 % af det, du normalt ville modtage i henhold til din annulleringspolitik. Dette gælder med tilbagevirkende kraft for alle COVID-19-relaterede annulleringer i denne periode. Denne omkostning dækkes udelukkende af Airbnb. Disse udbetalinger begynder i april. Gæster med reservationer, der er booket 14. marts eller tidligere, kan stadig annullere og modtage en standardrefusion eller rejsekredit svarende til 100 % af, hvad de har betalt. Du kan finde flere oplysninger på airbnb.com/250Msupport.

    Vi opretter en Nødhjælpsfond for Superhosts på 10 millioner dollars (USD).
    Den er beregnet til Superhosts, der udlejer deres egen bolig og har brug for hjælp til at betale deres husleje eller boliglån, samt erfarne oplevelsesværter, der forsøger at få tingene til at hænge sammen. Vores ansatte stiftede denne fond med donationer på en million dollars af egen lomme, og Joe, Nate og jeg bidrager personligt med de resterende 9 millioner dollars (USD). Fra april kan værter ansøge om tilskud på op til 5.000 dollars, som ikke skal betales tilbage. Du kan finde flere oplysninger på airbnb.com/superhostrelief.

    Vi gør det nemt for dine tidligere gæster at sende økonomisk støtte direkte til dig.
    Vi har hørt fra utallige gæster, der er utrolig taknemmelige for Airbnb-værters fleksibilitet og er interesserede i at støtte jer økonomisk. Vi skaber en måde, hvorpå gæster kan sende en besked sammen med et bidrag til de værter, de tidligere har boet hos. Vi forventer, at dette vil blive igangsat i april. Vi ved, at selv en lille smule kan række langt i denne svære tid.

    Vi har arbejdet sammen om at sikre hjælp til værter i den amerikanske regerings nylige COVID-19-hjælpepakke.
    Den giver nu amerikanske værter mulighed for at drage fordel af en lang række hjælpeforanstaltninger, herunder tilskud til små virksomheder, lån til små virksomheder og arbejdsløshedsunderstøttelse. Mange tak for jeres mere end 105.000 opkald og e-mails til kongresmedlemmer.

    Vi arbejder også på andre initiativer, og vi vil komme med flere oplysninger i de kommende uger. Disse omfatter aktivt samarbejde med eksperter og epidemiologer om renhedsstandarder for at sikre dig og dine gæster, rejseforsikring til dig og dine gæster og programmer til at indfri efterspørgsel efter hjælp med at genopbygge din virksomhed.

    Mit løfte til jer er at genopbygge vores partnerskab. Vi er stærkest og bedst, når vi samarbejder. Jeg så et eksempel på dette for nylig i vores fælles indsats for at tilbyde indkvartering til COVID-19-hjælpearbejdere i frontlinjen. Sammen hjælper vi med at huse over 100.000 sundhedspersoner og akuthjælpere ved at tilbyde dem boliger gratis eller med et tilskud. Over 40.000 af jer har allerede meldt jer til at hjælpe. Besøg airbnb.com/covid19relief for at slutte dig til dem.

    Tillid er grundlaget for et partnerskab, og det opbygges over tid. Vi ved, at vi har noget arbejde foran os for at styrke jeres tillid til os, men det er noget, vi prioriterer, og vi forpligter os på det. Når man igen kan rejse – og det kommer man til at kunne – glæder vi os til sammen at byde millioner af gæster velkommen igen.

    – Brian Chesky

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Om den indspillede opdatering fra Airbnb's CEO: Denne video er tilgængelig på brasiliansk portugisisk, forenklet kinesisk, fransk, italiensk, japansk, koreansk, russisk, spansk og tysk. Du kan vælge det ønskede sprog fra vælgeren nederst på denne side. Simultantolkningen af vores Værtsopdatering med CEO Brian Chesky tjener til at lette kommunikationen og udgør ikke et autentisk eller ordret referat. Det er kun originaltalen på engelsk, der er autentisk.

    Højdepunkter

    • Vi investerer 250 millioner dollars i at dække omkostninger ved COVID-19 annulleringer

    • Vores Nødhjælpsfond for Superhosts vil hjælpe værter, der længe har forsøgt at få tingene til at hænge sammen

    • Værter kan muligvis drage fordel af den amerikanske regerings COVID-19-hjælpelov

    • Et nyt værktøj vil gøre det nemt for dine tidligere gæster at vise deres taknemmelighed

    Airbnb
    30. mar. 2020
    Var det en hjælp?