Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    COVID-19 og din værtsvirksomhed: Sådan minimerer du indvirkningen

    COVID-19 og din værtsvirksomhed: Sådan minimerer du indvirkningen

    Rejsende ønsker mere fleksibilitet. Dette kan værter tilbyde lige nu.
    Af Airbnb den 10. mar. 2020
    3 minutters læsning

    Opdateret den 16. marts 2020

    Coronavirus (COVID-19) påvirker mange i vores netværk, enten personligt eller på grund af ændringer i deres værtskab eller rejseplaner. Og mens mange rejsende vælger at blive hjemme i denne usikre periode, overvejer nogle stadig lokale ophold og fremtidige rejser.

    Dette kan værter gøre for at opfylde disse gæsters behov lige nu:

    • Benyt en mere fleksibel annulleringspolitik. Forståeligt nok er mange gæster usikre med hensyn til at booke fremtidige rejser. Hvis du i øjeblikket har en striks annulleringspolitik, kan du overveje at skifte til fleksibel eller moderat annulleringspolitik (du kan altid gå tilbage til striks annulleringspolitik, hvis du vil). Hvis gæsterne ved, at de har mere fleksibilitet i forhold til at annullere reservationen, kan det give dem tryghed nok til at foretage en ny reservation.
    • Åbn din kalender for længerevarende ophold – og tilbyd ugentlige eller månedlige rabatter. Mange gæster leder muligvis efter uge- og månedlange ophold tættere på hjemmet. Ved at åbne din kalender for længerevarende ophold kan du tiltrække disse gæster, få mere forudsigelighed i løbet af måneden og reducere den tid, du bruger på rengøring og forberedelse til nye gæster. Overvej at tilbyde en rabat på ophold på 7 dage eller mere – mindre end 50 % af værter tilbyder en rabat per uge eller måned, og de, der gør det, får ofte flere bookinger af længerevarende ophold.
    • Fortæl gæsterne, at din bolig har de faciliteter, de har brug for lige nu. Da mange står over for skolelukninger og går over til hjemmearbejde, kan de, der beslutter at booke et ophold, blive tiltrukket af arbejds- og familievenlige opslag. Hvis din bolig tilbyder ting som hurtig wi-fi, et behageligt arbejdsområde og/eller er egnet til børn, skal du sørge for at opdatere dine faciliteter, så de afspejler dette. Vær opmærksom på, at vi opfordrer alle gæster til at respektere lokale retningslinjer for forsamlinger eller sociale interaktioner.
    • Tilbyd indtjekning uden vært. Mange gæster foretrækker måske at tjekke ind selv frem for at mødes personligt. Hvis det er muligt, kan du overveje at installere en nøgleboks eller smartlås med et tastatur. Husk at opdatere dit opslag for at tilføje indtjekning uden vært.
    • Gennemgå din rengøringsrutine. Gæsterne vil måske gerne have ekstra oplysninger om din boligs renhed. Du kan overveje at dele, hvilke slags rengøringsmidler du bruger, hvor ofte du rengør boligen, hvilke slags rengøringsmidler du stiller til rådighed for gæster samt andre oplysninger. Vi anbefaler, at alle værter gennemgår disse rengøringstips fra CDC (Center for Disease Control and Prevention).

    Flere tips til værtskab

    Vi arbejder også på en række værktøjer og programmer – det, vi kalder "Mere fleksible reservationer" – for at hjælpe dig med at være vært og for at hjælpe gæster med at rejse mere sikkert i denne svære tid. Her kan du se, hvad det omfatter:

    • Gør det muligt for værter at tilbyde refusioner direkte. Mange gæsters rejseplaner er blevet påvirket af coronavirus, og værter har spurgt, hvordan de kan vise hensyn til gæster, der er nødt til at annullere. Så vi har tilføjet et nyt værktøj, der giver dig mulighed for at autorisere en refusion til din gæst direkte.
    • Hjælp gæster med at finde opslag med fleksibel annulleringspolitik. Vi har udviklet et søgefilter for at vise opslag med annulleringsfleksibilitet, så gæster nemt kan finde dem, der passer bedst til deres behov.

    I disse usikre tider beder vi alle i vores netværk om at vise hensyn til værter og gæster, der er nødt til at annullere. Efterhånden som situationen udvikler sig, følger vi nøje vejledninger fra offentlige myndigheder og sundhedsmyndigheder, og vi beder gæster og værter om at følge officielle retningslinjer og anbefalinger.

    For oplysninger om vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder, herunder kvalificerede reservationer, datoer og steder, bedes du bogmærke denne Hjælpecenterside for at få de seneste oplysninger om annulleringer uden beregning. For flere opdateringer bedes du jævnligt læse vores ofte stillede spørgsmål – vi føjer svar til jeres mest stillede spørgsmål.

    Endnu en gang tak, fordi du er vært og for din tålmodighed og forståelse, mens vi arbejder på at støtte hele vores netværk.

    Airbnb
    10. mar. 2020
    Var det en hjælp?