Det grundlæggende ved kommunikation med gæster

Få tips og skabeloner til at komme i kontakt med rejsende.
Af Airbnb den 8. jan. 2020
3 minutters læsning
Opdateret 3. maj 2023

Det første skridt mod en positiv oplevelse for gæsterne er at kommunikere effektivt med dem. Som vært hjælper du gæster med at føle sig godt tilpas og kan tilskynde til gode vurderinger ved at kommunikere tydeligt og hurtigt, fra det øjeblik gæsterne udtrykker interesse for din bolig, til de har tjekket ud.

Tips til god kommunikation

Vær gennemsigtig. Daniel, som er vært i San Francisco, siger, at han altid fortæller ærligt om sin bolig. "Det, du fortæller dine gæster, at de får, og det, de rent faktisk får, når de ankommer til din bolig, skal stemme overens," siger han. "Det er bedre at underdrive, når du beskriver din bolig, så gæsterne kommer til et sted, der er pænere end det, de forventede, og ikke omvendt."

Vær nysgerrig. Du kan åbne døren til inklusion ved bare at spørge dine gæster: Hvad skal du bruge for at føle dig godt tilpas og velkommen i min bolig? Man kommer langt ved at udvise empati og ikke bare antage noget.

Vær tilgængelig. Annette, der er Superhost i San Francisco, kan godt lide at sige til gæsterne: "Forsøg ikke selv at reparere noget, uanset hvor småt det måtte være. Kontakt os med det samme, så tager vi os af det." I forbindelse med almindelige problemer bruger erfarne værter hurtige svar til at holde kontakten med gæster.

Vær omsorgsfuld. Små venlige handlinger kan gøre opholdet til en bedre oplevelse for dig og din gæst. Hvis der opstår et problem, siger gæsterne ofte, at det, der betyder mest for dem, er, hvordan deres værter reagerer.

Vær opmærksom. Kommunikation med gæster via Airbnb-appen er med til at beskytte dig, fordi alle samtaler bliver registreret, hvis du skulle få brug for at henvise til dem over for kundeservice, i tilfælde af at der skulle opstå et problem. Det gør det også nemmere at finde alle dine gæsters oplysninger på ét sted.

Tidspunkter, hvor det er vigtigt at kommunikere med gæster

Bookingforespørgsel: Gæster sætter pris på et hurtigt svar, når de kontakter dig for at booke din bolig. Prøv at svare på alle gæsteforespørgsler inden for 24 timer.

Svar er ikke kun vigtige for at gøre gæster glade, det er et af kriterierne for at blive Superhost. Brug af planlagte beskeder kan hjælpe dig med at planlægge i forvejen, så du kan holde styr på at dele oplysninger med dine gæster.

Bookingtidspunktet: Gæster sætter pris på, at værter sender dem en besked for at sige tak for bookingen.

Du kan tilpasse din velkomstbesked med oplysninger fra din gæsts profil. Det kan omfatte spørgsmål om vedkommendes interesser, hjemby og hobbyer. Det giver dig også mulighed for at stille vigtige spørgsmål såsom formålet med besøget, og hvem der ellers kommer med.

Før ankomst: Tydelig rutevejledning og indtjekningsinstruktioner er afgørende for at hjælpe dine gæster med at få en stressfri ankomst.

Besvar almindelige spørgsmål ved at udfylde alle felterne i afsnittet Oplysninger til gæster under fanen Opslag, herunder rutevejledning til din bolig, indtjekningsinstruktioner og wi-fi. Dette vil blive delt under dine gæsters fane Rejser 48 timer før det planlagte indtjekningstidspunkt.

Indtjekning: Gæster, særligt fra historisk marginaliserede grupper, har fortalt, at indtjekning uden vært kan få dem til at føle sig mere trygge. Du kan også lave en husmanual, der indeholder oplysninger om, hvordan man bruger de forskellige systemer og apparater i din bolig.

Efter den første nat: Mange værter siger, at de godt kan lide at holde kontakten med gæsterne under deres rejse. Det er en god hjælp at være på forkant og spørge, hvordan det går.

Før udtjekning: Angiv, hvad dine gæster skal gøre, før de tjekker ud. Vi sender en påmindelse med udtjekningstidspunkt og -instruktioner, dagen før de efter planen skal tjekke ud.

Efter afrejse: Det er bedst at skrive en omtale af dine gæster med det samme. Vær respektfuld i din tilgang, og brug de samme standarder til at vurdere alle gæster. Nogle værter kan også godt lide at sende en besked for at takke gæster for deres ophold.

Airbnb
8. jan. 2020
Var det en hjælp?