Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Airbnb-svar: Prissætningsforslag

    Få mere at vide om Smart prissætning og kommende forbedringer.
    Af Airbnb den 21. aug. 2018
    5 minutters læsning
    Opdateret 5. mar. 2020

    I spurgte: I presser mig konstant til at sænke min pris – hvorfor? Hvem sammenligner I mig med?

    Dette var et højt prioriteret spørgsmål, som vi besvarede ved Host Q&A i juli 2018, og det dukker ofte op, så vi har angivet svaret samt nogle opdateringer til dig her. Lad os se nærmere på dem.

    Du har altid kontrollen over din opslagspris
    Det er vigtigt, at du ved, at du altid har kontrollen over den pris, du angiver på dit opslag. Du kan beslutte ud fra dine forretningsmål og risikotolerance, hvor højt eller lavt du vil gå, og hvornår du vil ændre prisen for at tilskynde til bookinger eller maksimere din fortjeneste. Vores hensigt med at tilbyde prisforslag er at give dig de oplysninger, der er nødvendige for at få bookinger, og tilpasning af din pris er ofte den mest effektive måde at gøre dette på. Målet er at indtaste en pris for dit opslag, der stemmer overens med den, gæster søger efter – og er villige til at betale for – på tidspunktet for deres rejse.

    Prisforslag, når efterspørgslen er lav –og når efterspørgslen er høj
    Vi har nogle opdateringer at dele om, hvordan vi udvikler og leverer de oplysninger, der er nødvendige for at kunne prissætte dit opslag konkurrencedygtigt – både i sæsoner med lav og høj efterspørgsel. Det er meningen, at de prissætningsværktøjer, vi bygger, skal hjælpe dig med at øge din indtjening ved at få bookinger. Historisk set har disse værktøjer fokuseret på at hjælpe dig med at vælge en konkurrencedygtig pris, når efterspørgslen er lav. Når efterspørgslen er lav, er der større sandsynlighed for, at dit opslag bookes, hvis du vælger en lavere pris. Nogle af jer foretrækker måske at lade jeres priser være højere, selvom det betyder, at jeres bolig ikke bliver booket, og det er selvfølgelig helt i orden. Du har altid kontrollen over din pris.

    Nogle af jer har fortalt os, at de forslag, I får, nogle gange er så lave, at I sætter spørgsmålstegn ved, om det er værd at fortsætte med at være vært på Airbnb. Du skal vide, at vi sætter pris på dig som kernen i vores netværk – der er intet Airbnb uden Airbnb-værter. Vores hensigt er kun at give dig de mest pålidelige oplysninger, vi kan indsamle, så du kan træffe informerede forretningsbeslutninger, der fungerer for dig. Vores prisforslag fanger måske ikke altid de nuancer, der er forbundet med, hvordan du er vært, eller hvad der gør din bolig unik. Derfor er det vigtigt at tilføje en minimumpris, der sikrer, at Smart prissætning kun giver dig bookinger til priser, der giver mening for dig. Vi kan stadig sende dig forslag under dette minimum udelukkende for at holde dig informeret om, hvilken pris, vi tror, vil give dig bookinger. Du kan ignorere dem, hvis de ikke passer dig. Vi forstår også, at dette ikke altid er ønskede oplysninger, så vi prøver at finde frem til en måde, som du kan kontakte os på, hvis du ønsker færre eller ingen meddelelser i din indbakke.

    Så vi har talt om prisforslag, når efterspørgslen er lav, men hvad med, når den er høj? Mange af jeres kalendere er godt booket op. Det, du virkelig vil have, er værktøjer, der hjælper med at sikre, at du ikke giver penge væk ved at tage for lav en pris, når der er masser af efterspørgsel. Derfor har vi brugt første halvdel af 2018 på at arbejde med dette problem og har lanceret forbedringer af vores forslag til Smart prissætning for at være mere på linje med markedet i perioder med høj efterspørgsel.

    Den opdaterede model ser på de foregående års Airbnb-data og forholdet mellem efterspørgsel (bookinger) og priserne for de bookede boliger i dit område. Dine forslag til Smart prissætning gør det nu nemmere at tage højde for disse faktorer. Det her er kun første trin. Vi arbejder stadig på flere måder, der kan få vores prisforslag til at passe bedre til dine mål, og måder, der kan give dig flere markedsdata end forslag, så du kan træffe informerede prisbeslutninger. Vi begyndte at teste disse nye idéer til sommer.

    Sådan sammenlignes jeres bolig med andre
    Nogle af jer spurgte om, hvordan jeres opslag sammenlignes med andre. Når det kommer til sammenligninger, ser vi på dit opslag gennem gæsternes øjne og sammenligner det med andre opslag, der er booket. Ud over at finde opslag, der imødekommer et lignende antal gæster, og som ligger tæt på din bolig, kigger vi på, hvad gæster klikker på før og efter at have besøgt dit opslag. Nogle gange ville du blive overrasket (og det bliver vi også) over, hvad gæster opfatter som sammenligneligt.

    Dernæst forsøger vi at sikre, at dit opslag sammenlignes med andre opslag, der er succesrige og konkurrencedygtige. Desværre modtager mange opslag på platformen kun få bookinger, især i perioder med lav efterspørgsel. Vi er klar over, at de fleste af jer sammenligner jeres opslag med andre ved at søge som gæster i jeres område, og dette kan give resultater, der er meget forskellige fra vores sammenligninger. Dette skyldes, at det er svært at vurdere, hvor succesrige opslag er med bare en søgning. Hvis du søger med datoer, vil du desuden typisk kun se opslag, der ikke er blevet booket. Disse opslag er tilbøjelige til at have mindre konkurrencedygtige priser end dem, der allerede er blevet booket på disse datoer. Så hvis du kun kigger på ledige opslag, kan du ikke se, om de bookes, eller om deres priser muligvis er for høje.

    Trods alt dette tager vores model nogle gange stadig ikke højde for alle aspekter, der er vigtige for dig i din sammenligning. Derfor fortsætter vi med at udvide vores opfattelse af sammenligninger og arbejder på at øge relevansen af vores værktøjer og forslag.

    Forbedringer på vej
    Takket være din feedback har vi udviklet, hvordan vi beregner og leverer prisforslag. Her er et par ting, du kan se frem til:

    • Vi har foretaget forbedringer, der reducerer antallet af prisrelaterede e-mails, du får med op til 15 %
    • Vi har tilføjet opfordringer til dig om at give os direkte feedback på vores e-mails til dig, så vi kan sikre os, at du får de oplysninger, du har brug for, når du har brug for dem
    • Vi har forbedret sammenhængen mellem beskeder, du får om prissætning
    • Vi arbejder på en spændende funktion, der giver dig opdaterede markedsoplysninger for hver kalendernat. Denne funktion tager højde for ting som, hvor mange gæster der søger i dit område, hvor mange af disse gæster der allerede har booket, og hvilke priser opslag i nærheden bookes for.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Airbnb
    21. aug. 2018
    Var det en hjælp?