Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    250 mio. dollars til værter, der påvirkes af annulleringer

    250 mio. dollars til værter, der påvirkes af annulleringer

    Airbnb arbejder på at hjælpe vores værter i denne svære tid.
    Af Airbnb den 30. mar. 2020
    6 minutters læsning

    Højdepunkter

    • For kvalificerede indkvarteringsreservationer betaler vi 25 % af det, værter ville have modtaget i henhold til deres annulleringspolitik

    • Reservationer foretaget efter 14. marts er ikke omfattet af COVID-19-relaterede uforudsete omstændigheder, medmindre gæsten er syg

    • Gå til dit kontrolpanel for reservationer for oplysninger om eventuelle støttebetalinger, du modtager gennem forpligtelsen på 250 millioner dollars (USD) over for værter

      Opdateret 13. maj 2020

      Den globale bevidsthed om COVID-19 ændrede sig dramatisk, da Verdenssundhedsorganisationen (WHO) erklærede sygdommen for at være en global pandemi 11. marts 2020.

      Vi har arbejdet hårdt på at finde løsninger, der vil mindske konsekvenserne for vores netværk. Den 30. marts annoncerede vi flere vigtige initiativer og politikker, herunder en fond på 250 millioner dollars (USD) som hjælp til værter, der er berørt af COVID-19-relaterede annulleringer. Sådan foregår det:

      Der foretages støttebetalinger for reservationer, der er booket senest 14. marts med indtjekningsdato mellem 14. marts og 31. maj 2020, og som er blevet annulleret af gæsten på grund af COVID-19-relaterede årsager i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder. For disse reservationer:

        • Airbnb betaler 25 % af det, du ville have modtaget ved en gæsteannullering baseret på din annulleringspolitik. Hvis du for eksempel normalt ville modtage 400 dollars (USD) via din annulleringspolitik, betaler vi dig 25 % af dette beløb – dvs. 100 dollars.
        • Betalinger foretages til værter med kvalificerede annulleringer mindst en gang om måneden for alle kvalificerede gæsteannulleringer til og med 31. maj. Værter modtager også en e-mail med oplysninger om kvalificerede reservationer og støttebeløb for hver betaling.
        • Gå til dit kontrolpanel for reservationer for oplysninger om eventuelle støttebetalinger, du modtager gennem forpligtelsen på 250 millioner dollars (USD) over for værter.

        Reservationer med indtjekningsdato 1. juni eller derefter vil ikke kvalificere sig til at modtage støtte ud af initiativet på 250 millioner dollars. Vi ved, at det kan en være skuffende nyhed for nogle af jer, og vi ville virkelig ønske, at vi kunne gøre mere. Sandheden er, at 250 millioner dollars (USD) er en meget stor investering for Airbnb, og COVID-19 har ramt vores forretning hårdt – ligesom den har gjort for mange af jer.

        Endelig gælder din annulleringspolitik som sædvanligt for reservationer booket efter 14. marts, og gæsterne kan ikke annullere på grund af COVID-19-relaterede uforudsete omstændigheder, medmindre de er syge.

        Du undrer dig måske over, hvorfor 14. marts er så vigtig. Som reaktion på at WHO erklærede sygdommen for en global pandemi, er det den dato, vi annoncerede dækning i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder for situationer, der er relateret til COVID-19.

        Vi ved, der er mange, der står over for alvorlige problemer i øjeblikket, og vi arbejder i døgndrift på at hjælpe dig. Vores hjælp på 250 millioner dollars (USD) kommer udelukkende fra Airbnb uden omkostninger for gæsten, og vi håber, du accepterer den som et udtryk for vores forpligtelse over for vores værter.

        Der er stadig stor usikkerhed om rejser, så vi fortsætter med at vurdere og opdatere vores politik for uforudsete omstændigheder efter behov. Du kan finde de seneste oplysninger om, hvilke reservationer politikken gælder for, i vores Hjælpecenterartikel. Vi anbefaler, at du tjekker den hver anden uge for at se, om der opdateringer. Og se Værtsopdateringer med vores administrerende direktør, Brian Chesky for at få sidste nyt om Airbnb's løbende tiltag i forbindelse med COVID-19.

        Indtil da har vi besvaret nogle af jeres mest stillede spørgsmål vedrørende vores fond på 250 millioner dollars (USD).

        Hvornår kan jeg forvente at modtage en støttebetaling?
        Fra midten af april sendes betalinger til standardbetalingsmetoden på din konto. De burde nå frem inden for fem til syv hverdage. Hvis din saldo er negativ, anvender vi din støttebetaling til at dække den først. Når betalingen er blevet foretaget, kan den ikke tilbageføres eller sendes til en anden konto. Du kan se hver betaling i din transaktionshistorik, og du får en e-mail fra Airbnb med detaljer om beløbet for hver kvalificeret reservation. Få mere at vide om betalingsoplysninger

        Hvornår modtager jeg fremtidige betalinger?
        Vi forventer at sende betalinger til værter med kvalificerede reservationer mindst en gang om måneden, indtil programmet er gennemført.

        Hvad skal jeg gøre, hvis jeg tror, jeg er kvalificeret, men ikke har modtaget en betaling?
        Se svarene ovenfor for at sikre dig, at din reservation er kvalificeret. Bemærk: Kun annulleringer, der er påbegyndt af gæster, som normalt ville have resulteret i værtsindtjening, er berettigede til at modtage betalinger via vores forpligtelse på 250 millioner dollars (USD) til at hjælpe værter.

        Vi begyndte at betale kvalificerede værter fra denne fond i midten af april. Hvis du er kvalificeret, men endnu ikke har modtaget en meddelelse fra Airbnb, kan din betaling være planlagt til de kommende dage eller i næste omgang. Bemærk: Netværkssupport har ikke oplysninger om dine betalinger, så der er ingen grund til at kontakte Airbnb for at tjekke status for behandlingen.

        Accepterer Airbnb gebyrer på annulleringer?
        Airbnb giver afkald på alle værts- og gæstegebyrer for COVID-19-annulleringer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder. Vi refunderer enten vores gebyrer eller giver en rejserabat på et beløb, der inkluderer vores gebyrer.

        Jeg har hørt, at Airbnb tilbyder rejsekredit i stedet for refusioner til gæster. Passer det?
        Når gæster annullerer på grund af COVID-19-relaterede omstændigheder, giver vi mange af dem mulighed for at få rejsekredit (i stedet for kontanter), der kan bruges til et ophold på et senere tidspunkt. På denne måde opmuntrer vi gæster til at booke hos Airbnb-værter fremover.

        Hvorfor giver I ikke gæster kredit til en fremtidig booking af en af mine boliger?
        Vi overvejede det, men der er flere scenarier, hvor det måske ikke virker for dig eller dine gæster. Det kan f.eks. være, at en gæst ikke kan booke, når du kan være vært, eller måske ikke vender tilbage til dit område. Denne kredit giver ekstra fleksibilitet for jer begge to.

        Gælder politikken vedrørende uforudsete omstændigheder for alle reservationer?
        Denne politik gælder ikke for Airbnb Luxe-, Luxury Retreats- eller indenrigsbookinger i Fastlandskina, der alle har deres egne politikker.

        Hvad sker der for reservationer, der blev annulleret før meddelelsen den 30. marts?
        Så længe ovenstående kriterier gælder, og gæsten annullerer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder, betaler vi 25 % af det beløb, du ville have modtaget for en normal gæsteannullering.

        Hvorfor er værter i Fastlandskina ikke kvalificerede til at modtage hjælp ud af de 250 millioner dollars (USD)?
        På grund af den måde, hvorpå vores virksomhed er struktureret som en uafhængig enhed i Fastlandskina, har vi en nødhjælpsfond på 10 millioner dollars (USD) til at hjælpe vores netværk i Fastlandskina direkte.

        Hvis jeg har modtaget en annullering af en reservation, der er booket 14. marts eller tidligere med indtjekning efter 31. maj, er den så kvalificeret til støttebetalingen på 25 %?
        Nej. Vi ved godt, at der ikke er noget mere frustrerende end at få en annullering i sidste øjeblik. Vi mener, det er bedst at handle gennemsigtigt i den nærmeste fremtid, så du har mulighed for at modtage en anden booking eller lægge andre planer for din ejendom.

        Hvorfor kan jeg ikke modtage min støttebetaling på 25 % umiddelbart efter en annullering?
        Du er muligvis berettiget til flere støttebetalinger. Vi kan bedre administrere og redegøre for de støttebetalinger, vi sender til vores værter, ved at sende flere ad gangen.

        Hvad hvis en reservation blev annulleret i henhold til Airbnb's politik vedrørende uforudsete omstændigheder, inden global dækning blev annonceret den 14. marts?
        Du er muligvis kvalificeret til at modtage støttebetaling for annulleringer i henhold til vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder, hvis du havde en reservation:

        • I Italien eller med en gæst fra Italien, booket inden 29. februar med indtjekning mellem 29. februar og 31. maj og annulleret mellem 29. februar og 13. marts 2020
        • I Sydkorea eller med en gæst fra Sydkorea, booket senest 25. februar med indtjekning mellem 25. februar og 23. marts og annulleret mellem 28. februar og 13. marts 2020
        • Uden for Fastlandskina med en gæst fra Fastlandskina, booket senest 1. februar med indtjekning mellem 1. februar og 14. april og annulleret mellem 28. januar og 13. marts 2020
        • I USA, booket inden 13. marts med indtjekning mellem 13. marts og 1. april og annulleret mellem 13. marts og 14. marts 2020
        • I Schengenområdet med en amerikansk gæst, booket senest 13. marts med indtjekning mellem 13. marts og 1. april og annulleret mellem 13. marts og 14. marts 2020
        • I Indien med en gæst, der ikke er fra Indien, booket senest 10. marts med indtjekning mellem 12. marts og 15. april og annulleret mellem 10. marts og 14. marts 2020
        • I Israel med en gæst, der ikke er fra Israel, booket senest 10. marts med indtjekning mellem 12. marts og 1. april og annulleret mellem 10. marts og 14. marts 2020

        Jeg har en Fleksibel annulleringspolitik. Er jeg dækket?
        Da støttebetalinger afhænger af det beløb, gæsterne skylder dig, når de annullerer, er det være mindre sandsynligt, at de af jer, der har Fleksible og Moderate politikker, kan drage fordel af dem. Men vi arbejder på andre måder at hjælpe dig på. Til at starte med vil vi prøve at skaffe dig flere bookinger så hurtigt som muligt. Vi har udviklet et nyt søgefilter, så gæster lettere kan finde dine opslag, og vi gør også dine opslag mere synlige på andre måder. Og vi ser tegn på, at dette er, hvad gæster ønsker – andelen af bookinger med Fleksibel politik er steget sammenlignet med før COVID-19.

        Højdepunkter

        • For kvalificerede indkvarteringsreservationer betaler vi 25 % af det, værter ville have modtaget i henhold til deres annulleringspolitik

        • Reservationer foretaget efter 14. marts er ikke omfattet af COVID-19-relaterede uforudsete omstændigheder, medmindre gæsten er syg

        • Gå til dit kontrolpanel for reservationer for oplysninger om eventuelle støttebetalinger, du modtager gennem forpligtelsen på 250 millioner dollars (USD) over for værter

          Airbnb
          30. mar. 2020
          Var det en hjælp?