Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Mere retfærdige omtaler for værter

    Airbnb forbedrer omtaleprocessen, så den er mere retfærdig og præcis for værterne.
    Af Airbnb den 7. mar. 2019
    3 minutters læsning
    Opdateret 5. mar. 2020

    Mange af jer har spurgt os, hvordan Airbnb kan beskytte værter mod dårlige engangsomtaler. Da dette spørgsmål dukkede op på det seneste Q&A for værter, fortalte vi, at vi arbejder på at gøre omtaleprocessen mere fair for værter. Konkret lovede vi to ting:

    1. Vi har sat os for at lancere et værktøj, der kan registrere afvigende omtaler – eller dårlig engangsomtale. Et almindeligt eksempel er, hvis der er uoverensstemmelse mellem den samlede vurdering og de kategorivurderinger, som en gæst giver (når en gæst for eksempel giver en vært fem stjerner for renlighed, nøjagtighed og de andre kategorier, men en samlet vurdering på to stjerner).
    2. Baseret på din feedback har vi også sat os for at gøre det lettere for gæsterne at forstå, at vurderingen af placeringskategorien skal være objektiv. Vurderingen af placeringskategorien påvirker ikke din samlede vurdering (eller Superhost-status), men vi ved, at det er vigtigt for dig, og vi vil gerne sikre os, at hele systemet er så retfærdigt som muligt.

    Vi er glade for i dag at kunne præsentere to forbedringer af omtaleprocessen, der direkte omhandler disse problemer. Siden disse ændringer er blevet indført, har vi allerede bemærket en betydelig stigning i mere nøjagtige og retfærdige værtsomtaler, og vi håber, at de løser nogle af de problemer, I har oplevet. Dette er nyt:

    Besked om dårlig engangsomtale
    Vi har lavet en tilføjelse til gæsternes omtaleproces, når de giver en vært en inkonsekvent samlet vurdering. Gæsten kan have givet fire stjerner eller højere for alle kategorierne (renlighed, nøjagtighed osv.), men derefter have givet en samlet vurdering på mindre end tre stjerner.

    Den nye pop-up spørger gæsterne: "Er dette rigtigt?” Og forklarer derefter, at de bedømte deres samlede ophold lavere, end det, de havde angivet i de specifikke kategorier. Det giver gæsterne mulighed for enten at ændre bedømmelse eller at ignorere beskeden.

    Denne nye besked har ført til en samlet højere omtalevurdering af værter. Siden vi lancerede ændringerne, har vi set et fald på 2,8 % i 3-stjernede omtaler og et fald på 3,9 % i 2-stjernede omtaler. Selvom disse procentsatser kan virke små, er de med til at forbedre nøjagtigheden af vores omtalesystem, og det er til fordel for værterne.

    Beliggenhed, beliggenhed, beliggenhed
    I har fortalt os, at vurdering af beliggenhed kan være særligt frustrerende, fordi nogle af jer har oplevet, at gæster uventet har givet negativ vurdering i denne kategori efter vellykkede ophold. Denne kategori er lidt vanskelig. Den giver værdifulde oplysninger til potentielle rejsende, som vi ikke ønsker at gå glip af. Samtidigt hører vi også, at I er bekymrede for at blive bedømt for noget, man ikke har nogen indflydelse på, nemlig gæsternes mening om din beliggenhed. Meninger er i sagens natur jo subjektive – den ene persons "ophold i landlige rustikke omgivelser" kan være en andens "for langt fra offentlig transport". Så vi har gjort det mere klart i omtaleprocessen, at gæster vurderer nøjagtigheden af din beliggenhedsbeskrivelse i stedet for selve beliggenheden.

    Når en gæst nu vurderer dig i beliggenhedskategorien, og du får mindre end tre stjerner, vil de se en forklarende tekst: "Var boligens beliggenhed ikke beskrevet præcist?" Indtil videre har dette ført til en stigning på 0,8 % i den gennemsnitlige vurdering af beliggenheden.

    Da vi arbejdede på dette, foretog vi også lignende forbedringer af værdikategorien. Hvis en gæst giver dig mindre end tre stjerner, vil de se denne besked: "Hvad kunne have forbedret værdien hos dette opslag?" Dette har ført til en stigning på 0,25 % i den gennemsnitlige værdivurdering.

    Disse ændringer er blevet udarbejdet, så vi kan begynde at tage fat på dine bekymringer om urimelige omtaler og hjælpe med, at gæsterne forstår, hvad vurderingerne betyder. Vi har stadig et stykke vej foran os med fortsat at gøre omtalesystemet bedre, og du vil fortsat se opdateringer fra os om dette i årets løb. Tak, fordi du er vært!

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Airbnb
    7. mar. 2019
    Var det en hjælp?