Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    Forbedret beskyttelse til værter og gæster

    Vi føjer endnu flere AirCover-beskyttelser til hele vores netværk.
    Af Airbnb den 11. maj 2022
    5 minutters læsning
    Opdateret 11. maj 2022

    Højdepunkter

    • AirCover tilbyder fire nye former for beskyttelse til gæster

    • Gæster vil blive informeret om, at der opkræves betaling på deres registrerede betalingsmetode, hvis de forvolder skade på din bolig eller dine ejendele*

    • I de kommende måneder lancerer vi en gæsterejseforsikring

    Airbnb's styrke bygger på jeres forpligtelse til at sikre gæster fantastiske ophold. I det sjældne tilfælde, at der sker noget, som er uden for din kontrol, og du ikke er i stand til at løse problemet, ønsker vi, at dine gæster skal vide, at Airbnb er der for at hjælpe.

    I november præsenterede vi AirCover til værter.** Nu tilføjer vi AirCover til gæster og tilbyder branchens bedste gratis beskyttelse til hele vores netværk. På den måde sikrer vi, at alle kan føle sig trygge ved at være vært og bo på Airbnb.

    Vi har også nye oplysninger om AirCover til værter, der giver dig mulighed for at eskalere en refusionsanmodning hurtigere, og opdateringer om depositummer, rejseforsikring til gæster og fjernelse af COVID-19 som en uforudset omstændighed for gæster.

    Oplysninger om ny gæstebeskyttelse under AirCover

    En vært er altid den bedste person til at løse gæsters problemer. Men hvis der opstår et alvorligt problem (eksempler nedenfor) under en gæsts ophold, og du ikke er i stand til at løse det, er gæsterne nu dækket af fire typer beskyttelse, hver gang de bor på Airbnb:

    1. Bookinggaranti: I de sjældne tilfælde, hvor du bliver nødt til at annullere en gæsts booking inden for 30 dage før indtjekning, finder vi en lignende eller bedre bolig til din gæst på Airbnb's regning, eller vi refunderer vedkommende.
    2. Indtjekningsgaranti: Hvis en gæst ikke kan tjekke ind i din bolig, og du ikke kan løse problemet – for eksempel hvis din gæst ikke kan få adgang til din ejendom og ikke kan komme i kontakt med dig – finder vi en lignende eller bedre bolig til din gæst af samme varighed som det oprindelige ophold på Airbnb's regning, eller vi refunderer vedkommende.
    3. Nøjagtighedsgaranti: Hvis gæsten på et hvilket som helst tidspunkt under sit ophold finder, at din bolig ikke er som annonceret – for eksempel hvis køleskabet holder op med at virke, og du ikke nemt kan reparere det, eller hvis der er færre soveværelser end angivet – har gæsten tre dage til at indberette det, så finder vi en lignende eller bedre bolig til gæsten på Airbnb's regning, eller vi refunderer vedkommende.
    4. Døgnåben sikkerhedshotline: Hvis en gæst på noget som helst tidspunkt føler sig utryg, får vedkommende prioriteret adgang til særligt uddannede sikkerhedsmedarbejdere døgnet rundt.

    Få alt at vide om, hvordan AirCover beskytter enhver gæsts booking og eventuelle undtagelser, der gælder.

    Svar på jeres spørgsmål om ny gæstebeskyttelse

    Hvornår er gæster berettiget til en ombooking eller en refusion?
    AirCover beskytter gæster mod alvorlige problemer, der kan opstå under et ophold, men omfatter ikke flere mindre problemer.

    Her er nogle eksempler på problemer, der ikke er specielt alvorlige, og som typisk ikke ville være kvalificerede til en ombooking eller refusion:

    • En beskidt skål efterladt i vasken
    • Almindelige insekter, som ses på udendørs terrasse (såsom myrer)
    • En ikke-essentiel manglende facilitet (som en ødelagt brødrister)

    Her er nogle eksempler på alvorlige problemer, hvor en ombooking eller refusion måske kan komme på tale:

    • En stor unøjagtighed i opslagsbeskrivelsen (såsom ingen havudsigt, hvor det er annonceret)
    • En større eller påkrævet manglende facilitet (såsom varme, wi-fi eller vand)
    • Manglende indtjekningsanvisninger eller forkert nøgle ved indtjekning, hvor gæsten ikke kan komme i kontakt med værten (hvilket kan være til fare for gæster)

    Kræver I, at gæster kontakter mig, hvis der er et problem?
    Hvis der opstår et problem under en gæsts ophold, opfordrer vores Netværkssupportteam altid gæster til først at kontakte deres vært for at løse det. Værter er de bedste til at hjælpe gæster med deres bekymringer.

    Hvis et problem ikke kan løses direkte med værten, har gæsten 72 timer, fra problemet opdages/opstår, til at kontakte Airbnb for at få hjælp. Hver gang vi samarbejder med værter og gæster om at løse et problem, vurderer vores specialiserede netværkssupportteam rejseproblemets alvorlighed.

    Hvis Netværkssupport bekræfter, at gæsten har et alvorligt rejseproblem, kan gæsten være beskyttet af AirCover.

    Er gæster berettigede til refusion, når de bliver i boligen?
    I de fleste tilfælde vil gæster kun være berettiget til en fuld refusion for nætter, der ikke tilbringes i en værts logi. Når gæster vælger at blive i boligen, er de generelt kun berettiget til en delvis refusion for nætter, der blev påvirket af et alvorligt rejseproblem. For eksempel kan en gæst være berettiget til en delvis refusion, hvis vedkommende bliver i boligen, samtidig med at boligen ikke har varmt vand i to nætter i løbet af opholdet.

    Hvis gæster kontakter Netværkssupport, er vores standardpraksis under alle omstændigheder at minde dem om at kontakte værten direkte, hvis de ikke allerede har gjort dette. Vores Netværkssupportteam kontakter også værten, medmindre der er et alvorligt sikkerhedsproblem, der kræver en hurtig løsning.

    Få flere oplysninger om, hvordan Politikken for ombooking og refusion fungerer

    Forbedret beskyttelse til værter

    Hurtigere support til eskalerende refusionsanmodninger
    På baggrund på jeres feedback har vi udviklet AirCover til værters skadesbeskyttelse, siden vi introducerede det i november sidste år. Da vi lancerede AirCover til værter, skulle du vente 72 timer på et svar fra en gæst for eventuelle refusionsanmodninger, før du kunne kontakte Netværkssupport.

    På baggrund af jeres feedback har vi opdateret programmet, og nu kan du kontakte Netværkssupport for at få hjælp, hvis du ikke har hørt fra en gæst inden for 24 timer. Vi har ændret denne politik som en direkte respons på kommentarer fra værter.

    At holde gæster ansvarlige for skader
    For bedre at kunne give vores værtsnetværk support, kan gæstens registrerede betalingsmetode fra slutningen af maj blive opkrævet, hvis en gæst, en person, vedkommende inviterer, eller et kæledyr er ansvarligt for skader under et ophold.*

    Hvis der opstår en skade, skal du indsende en anmodning om erstatning til Værtsbeskyttelse ved tingsskade i vores Løsningscenter som en del af AirCover til værter.

    Hvis din gæst ikke svarer inden for 24 timer, kan du eskalere din anmodning til Netværkssupport. Vi gennemgår alle beviser og kan opkræve penge på din gæsts betalingsmetode, hvis vi vurderer, at vedkommende er ansvarlig.

    Som en del af denne opdatering fjernes depositummer fra opslagets indstillinger. Hvis du tidligere har opkrævet et depositum, vil det ikke længere være gældende for din værtskonto. Få mere at vide

    Fjernelse af COVID-19 som en uforudset omstændighed for gæster
    Nu, hvor COVID-19 er et velkendt fænomen, er mange lande gået over til en ny fase i deres respons på pandemien, og vi har i samråd med lægefaglige rådgivere opdateret vores tilgang til COVID-19-relaterede annulleringer.

    For bookinger foretaget 31. maj 2022 eller derefter vil COVID-19 ikke længere blive betragtet som en uforudset omstændighed (med undtagelse af indenlandske reservationer i Sydkorea og Fastlandskina). Hvis en gæst annullerer sin booking, fordi vedkommende er blevet smittet med COVID-19, gælder værtens annulleringspolitik.

    Vi håber, at denne ændring giver jer mulighed for at føle jer mere trygge, når I fylder jeres kalendere, især før højsæsonen.

    Nyheder om gæsterejseforsikring

    Vi er begejstrede over at kunne fortælle, at vi i løbet af de kommende måneder i samarbejde med et velrenommeret forsikringsselskab lancerer et skræddersyet forsikringsprodukt til Airbnb-gæster inden for visse områder.

    Indtil dette nye produkt er tilgængeligt, kan gæster overveje at købe rejseforsikring uden for Airbnb. Vi ser frem til at dele flere oplysninger om rejseforsikring med dig meget snart.

    *Opkrævning af en gæsts registrerede betalingsmetode gælder ikke for ophold i Kina, Japan eller Indien.

    **Værtsbeskyttelse ved tingsskade er ikke en forsikringspolice. Den dækker ikke værter, der tilbyder ophold gennem Airbnb Travel, LLC eller værter med ophold i Fastlandskina eller Japan. Værtsbeskyttelse ved tingsskade er ikke relateret til Værtsforsikring. Husk, at alle dækningsgrænser vises i amerikanske dollars (USD), og at der er andre vilkår, betingelser og undtagelser.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Højdepunkter

    • AirCover tilbyder fire nye former for beskyttelse til gæster

    • Gæster vil blive informeret om, at der opkræves betaling på deres registrerede betalingsmetode, hvis de forvolder skade på din bolig eller dine ejendele*

    • I de kommende måneder lancerer vi en gæsterejseforsikring

    Airbnb
    11. maj 2022
    Var det en hjælp?