Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater

    En enklere måde at bestride hævnomtaler

    Anmod om fjernelse af hævnomtale, uanset hvor lang tid der er gået, siden det blev lagt op.
    Af Airbnb den 16. nov. 2022
    2 minutters læsning
    Opdateret 16. nov. 2022

    Værter har fortalt os, at de ønsker at kende en gæsts Airbnb-historik, før de accepterer en bookinganmodning, og at de er bekymrede over muligheden for hævnomtaler. Vi opgraderer omtalesystemet for at give dig mulighed for at få mere at vide om andre værters omtaler af gæster og bestride eventuelle hævnomtaler.

    Flere detaljer i omtaler

    Vi har givet Værter muligheden for at give flere oplysninger i deres omtale af gæster, som du vil kunne læse. F.eks. vil du nu, udover en gæsts samlede vurdering, kunne se, hvordan andre værter har bedømt gæster med hensyn til renlighed, kommunikation og overholdelse af husregler. Din feedback vil også hjælpe med at håndhæve grundreglerne for gæster og give dig mulighed for at indberette enhver gæst, der ikke følger dem.

    Det samme gælder for gæsters omtale af dig. Gæsterne kan stadig give en samlet bedømmelse på mellem én og fem stjerner. Når de har gjort det, kan de nu også give en stjernebedømmelse inden for diverse kategorier og angive, hvad der var godt eller kunne have været bedre.

    Hvis din bolig for eksempel er superren, vil en gæst måske vælge fem stjerner og "skinnende rent badeværelse". Stjernebedømmelser og feedback i specifikke kategorier påvirker ikke Superhost-status, som stadig kun bestemmes af din overordnede stjernebedømmelse.

    Stærkere beskyttelse mod hævnomtaler

    Du kan føle dig tryg ved at have gæster uden at bekymre dig om, hvorvidt du vil modtage en hævnomtale.

    Du kan anmode om fjernelse af en hævnomtale, uanset hvor lang tid der er gået, siden det blev lagt op. Du kan anmærke omtaler fra gæster, der:

    • begår en alvorlig overtrædelse af politikken, f.eks. ved at beskadige din ejendom eller blive længere end den reserverede periode
    • overtræder dine Ordensregler – f.eks. ved at holde en uautoriseret fest eller et uautoriseret arrangement i din bolig

    Lad os sige, at en gæst ryger i dit hjem, og dette er i strid med dine Ordensregler. Du underretter din gæst om, at du har fundet cigaretskodder i stuen, og indsender en anmodning om erstatning for grundig rengøring. Som svar nægter din gæst at betale og skriver en vred omtale. Du vil nu kunne bestride denne omtale.

    I begyndelsen af 2023 introducerer vi en chatbot for at gøre det nemmere for dig at bestride en omtale, uden at du behøver at kontakte Netværkssupport.

    Vi opdaterer den måde, hvorpå omtaler fungerer, som et direkte resultat af jeres ønsker. Fortsæt med at dele dine tanker med os, så vi kan fortsætte med at implementere de opdateringer, du har brug for.

    Få flere oplysninger om Airbnb-opdateringer, vinter 2022

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Airbnb
    16. nov. 2022
    Var det en hjælp?