Det har en Superhost lært om prissætning

Du skal ikke bare vælge en pris og så glemme alt om den. Brug Airbnb's prissætningsværktøjer.
Af Airbnb den 12. okt. 2023
3 minutters læsning
Opdateret 12. okt. 2023

Da Daniel Chamillard begyndte at være vært i 2012, var han ikke sikker på, hvilken pris han skulle tage. "Gradvist, over tid og med mere erfaring, lærte jeg at få mere ud af mine opslag", siger han.

Siden da har han budt hundredvis af gæster velkommen til sine ejendomme på Tenerife, den største af Spaniens Kanariske Øer, ud for Vestafrikas kyst. Daniel blev Superhost i 2014, Superhost-ambassadør i 2020 og medlem af Værtsrådet i 2022. Værtsrådet samarbejder med værter om at forstå deres udfordringer og give feedback til Airbnb.

Vi bad Daniel om at fortælle, hvilke tanker han har gjort sig om prissætning af sit opslag og vigtigheden af at forblive konkurrencedygtig. Vær opmærksom på, at han sagde, at der ikke er nogen "magisk" løsning, og at der skal eksperimenters lidt, før man finder ud af, hvad der virker.

Her kan du se, hvad Daniel sagde om prissætning:

Opstil rimelige forventninger

Der er interne og eksterne faktorer, der skal tages i betragtning, når du fastsætter en pris for dit opslag. Interne faktorer omfatter dine økonomiske behov eller forventninger. Eksterne faktorer omfatter din ejendomstype, sæsonudsving i dit område, lokale økonomiske tendenser og den samlede økonomi. Alle disse har indflydelse på en prisstrategi.

Jeg er individuel vært for fire små ejendomme, der ligger på en turistø med høj efterspørgsel, så for mig er det afgørende at have en høj belægningsprocent for at tjene penge, samtidig med at jeg tilbyder overkommelige priser på et meget konkurrencepræget marked.

Jeg synes, det er vigtigt at opstille rimelige forventninger under hensyntagen til ens udgifter og de fordele, man ønsker at opnå. For nogle er værtskab deres hovedaktivitet og vigtigste indtægtskilde, hvilket også er tilfældet for mig. Andre forventer at tjene ekstra penge til at hjælpe med at betale af på et huslån, vedligeholdelse eller renovering af deres hus eller for at kunne sende penge til familien. Overvej rimelige forventninger baseret på dine mål, og hvad du kan tilbyde gæster.

Føj disse fem ting til din huskeliste

Vores huse har brug for vedligeholdelse næsten dagligt, og det samme gælder for prissætning af vores opslag.

Det er ikke nok at vælge din pris, holde fast i den og vente på bookinger. Værter skal være opmærksomme på deres pris. Jeg anbefaler disse daglige handlinger:

  • Gennemse kalendere, og opdater priser

  • Hold øje med og reager på økonomiske tendenser i dit område

  • Leg med kampagner og mindste antal nætter

  • Opdater billeder og billedtekster

  • Brug dit opslag som et udstillingsvindue, for det er det, det er.

Brug værktøjer til at maksimere dit potentiale

De værktøjer, jeg bruger dagligt, omfatter angivelse af mindste antal nætter, uge- og månedsrabatter samt kampagner.

Jeg får længere ophold ved at tilbyde uge- og månedsrabatter. Som regel ender gæster med at booke i en uge, og det er en lille sejr.

Kampagner er et af mine yndlingsværktøjer. De giver mig mulighed for at fastsætte en pris for de næste par måneder, normalt tre måneder ud i fremtiden. Bagefter har jeg mulighed for at tilbyde rabat, hvis der ikke har været nogen interesse i den periode. Jeg kan godt lide at kende til udbud og efterspørgsel og handle i overensstemmelse hermed.

Vi bliver alle bekymrede, når vi ikke får nok reservationer. Det sker for os alle indimellem. Jeg håber, at disse forslag kan inspirere dig til at gøre din bolig og pris mere attraktiv og konkurrencedygtig.

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
12. okt. 2023
Var det en hjælp?