Dette indhold er ikke tilgængeligt på det valgte sprog, så vi har gjort det tilgængeligt på det nærmeste tilgængelige sprog i øjeblikket.

Sådan forvandler du høj efterspørgsel til høj indtjening

Brug Airbnb's værtsværktøjer til at hjælpe dig med at få mest muligt ud af travle sæsoner.
Af Airbnb den 6. jan. 2025
Opdateret 19. mar. 2025

Ferie, højtider, store begivenheder og gunstige vejrforhold kan øge interessen for dit opslag. Airbnb's værtsværktøjer hjælper dig med at få mest muligt ud af disse perioder med stor efterspørgsel. Overvej disse trin for at maksimere din indtjening.

Hold din kalender opdateret

En måde at forberede sig på en sæson med stor efterspørgsel er at åbne flere nætter i kalenderen. Dette hjælper dig med at få dit opslag vist i flere søgeresultater og kan øge din indtjening.

Gå til dit opslags kalender, og se efter blokerede nætter, som vises i gråt. Åbn alle blokerede nætter, hvor du kan være vært.

Hvis du forlænger din tilgængelighedsperiode, kan gæster booke længere frem i tiden. Denne strategi er især effektiv i områder med forudsigelige perioder med høj efterspørgsel, som f.eks. store årlige begivenheder og sne- og strandsæsoner.

Din kalender åbnes én dag ad gangen, uanset din tilgængelighedsperiode. Hvis din periode f.eks. er 12 måneder, kan gæster booke din bolig op til et år før dags dato, og din tilgængelighed opdateres dagligt.

Sørg for at have konkurrencedygtige priser

Tjek priserne for lignende opslag i dit område for at forblive konkurrencedygtig i perioder med høj efterspørgsel. For at sammenligne lignende opslag kan du gå til dit opslags kalender og vælge et datointerval på op til 31 dage.

Du kan se gennemsnitspriserne for lignende opslag på et kort over dit område. De faktorer, der afgør, hvilke ejendomme der ligner hinanden, omfatter beliggenhed, størrelse, funktioner, faciliteter, bedømmelser, omtaler og de andre opslag, som gæster ser på, mens de overvejer dit.

Opslag med lavere priser end lignende opslag i nærheden rangerer typisk højere i søgeresultaterne.

Hvis du tilbyder den samme pris hver nat, kan du overveje at variere dine priser på hverdage og i weekender for at matche ændringer i efterspørgslen. Dynamisk prissætning kan hjælpe med at maksimere dine bookinger.

Tilføj en rabat

At tilføje rabatter er en anden måde at skille sig ud på over for gæsterne. Du kan imødekomme en række forskellige rejsende ved at tilbyde:

  • ugentlige og månedlige rabatter. Tilbyd ugerabatter for ophold på syv nætter eller mere eller månedsrabatter for ophold på 28 nætter eller mere. Dette kan forlænge den gennemsnitlige varighed af ophold på tværs af dine opslag og reducere klargøringstiden mellem ophold.
  • Early bird-rabat. Tilføj en rabat for bookinger, der foretages 1 til 24 måneder før indtjekning, og opbyg en stærk base af bookinger forud for travle sæsoner.
  • Sidste øjebliksrabat. Hvis du sænker din pris per nat, i takt med at indtjekningsdatoen nærmer sig, kan det hjælpe dig med at appellere til spontane rejsende. Rabatter på bookinger, der foretages 1 til 28 dage før indtjekning, kan hjælpe med at fylde din kalender og øge din indtjening.

Gæsterne får vist en særlig henvisning i søgeresultaterne og på din opslagsside til ugentlige eller månedlige rabatter og sidsteøjebliksrabatter på 10 % eller mere og til early bird-rabatter på 3 % eller mere. Din rabatpris vises ud for din oprindelige pris, som er overstreget.

Bemærk, at early bird-rabatten ikke er tilgængelig, når Smart prissætning er slået til, og at rabat på længde af ophold skal følge lokale regler og bestemmelser.

Opret en fotorundvisning

Gode billeder tiltrækker opmærksomhed, hjælper med at sætte klare forventninger og gør gæsterne mere trygge ved at booke din bolig. Overvej at opdatere billederne af din bolig, når du gør dig klar til sæsoner med stor efterspørgsel.

  • Planlæg dine billeder. Fokuser på at have billeder, der viser din boligs unikke detaljer, populære faciliteter og tilgængelighedsfaciliteter. Fremvis hvert rum og område, som gæster kan bruge, fra forskellige vinkler.
  • Upload vandrette billeder i høj opløsning. Billeder bør være mindst 800 x 1.200 pixels. Større filstørrelser er bedre, op til ca. 10 megabyte.
  • Få eksperthjælp. Overvej at hyre en professionel fotograf til at hjælpe. Airbnb kan sætte dig i forbindelse med professionelle fotografer i udvalgte byer over hele verden.
  • Lav en fotorundvisning. Airbnb's værktøj sorterer automatisk dine uploadede billeder efter rum for at hjælpe gæster med at få et indtryk af din boligs indretning. Du kan flytte, fjerne og tilføje billeder, føje detaljer til hvert værelse og skrive billedtekster til hvert billede.

Gør ind- og udtjekning nemt

Du kan også gøre dit opslag mere tiltrækkende ved at gøre det nemmere at tjekke ind og ud.

  • Tilføj indtjekning uden vært. Ved at installere en smartlås, et tastatur eller en nøgleboks kan gæsterne låse døren op med en kode. Mange gæster foretrækker bekvemmeligheden og fleksibiliteten ved indtjekning uden en vært, og det kan spare dig tid. Uanset hvilken metode du vælger, er det vigtigt at give hver gæst en unik adgangskode.
  • Sørg for at give instruktioner til udtjekning. Inkluder klare og enkle trin, f.eks. hvor nøglerne skal lægges, og hvad der skal slukkes.

"Det er vigtigt ikke at overbelaste gæsterne med disse opgaver, fordi jeg ikke vil have, at det sidste de husker er en lang liste før udtjekning," siger Katie, der er medlem af Værtsrådet og Superhost i Palm Springs i Californien. "Du får måske en femstjernet omtale, bare fordi du ikke har en lang udtjekningsliste."

Kom med i en lokal værtsklub

Hundredvis af værtsklubber over hele verden hjælper Airbnb-værter med at komme i kontakt med og lære af hinanden. Vi har set, at medlemmer af disse lokale klubber tjener dobbelt så meget som værter, der ikke er klubmedlemmer*, og de har næsten tre gange så stor sandsynlighed for at blive Superhosts.**

Populære klubaktiviteter omfatter:

  • Udveksling af værtstips, der kan øge indtjeningen
  • Diskussion af regler for korttidsudlejning
  • Deling af pålidelige lokale tjenester (rengøringspersonale, blikkenslagere osv.)
  • Deltagelse i eksklusive netværksarrangementer

*Ifølge interne Airbnb-data, når man sammenligner den gennemsnitlige indtjening og de gennemsnitlige bedømmelser af globale Airbnb-værtsklubmedlemmer med hele den globale værtspopulation fra september 2022 til september 2023. Indtjeningsdata varierer afhængigt af beliggenhed, sæson og opslagstype.

**Ifølge interne Airbnb-data om Superhost-status for værter, der tilmeldte sig fra juli 2023 til juli 2024.

Du styrer altid selv din prissætning og andre indstillinger. Dine resultater kan variere.

Værter blev betalt for deres deltagelse i interviews.

Værtstips er underlagt lokal lovgivning.

Oplysningerne i denne artikel kan være blevet ændret siden offentliggørelsen.

Airbnb
6. jan. 2025
Var det en hjælp?