Fastsættelse af en pris for længerevarende ophold

Uge- og månedsrabatter kan øge placeringen i søgeresultaterne og dine bookinger.
Af Airbnb den 11. maj 2021
3 minutters læsning
Opdateret 17. maj 2023

Næsten én ud af fem nætter, der bookes på Airbnb, er en del af et ophold på 28 nætter eller mere.*At være vært for uge- og månedlange ophold fører ofte til fordele som:

  • Flere gæster med mindre udskiftning

  • Færre gæstebeskeder og behov for at administrere dem

  • Mere stabil indkomst end med kortere ophold

Gæster, der er interesserede i længerevarende ophold, har tendens til at søge efter steder med rabatter. Værter kan tilføje en ugerabat for bookinger på syv nætter eller mere eller en månedsrabat for bookinger på 28 nætter eller mere.

Hvis du tilføjer disse rabatter, kan det forbedre dit opslags placering i søgeresultaterne, hvor din uge- eller månedsrabat fremhæves ved siden af din oprindelige pris.

Overvej den lokale efterspørgsel og dine omkostninger

Før du angiver en rabat, kan det være en god ide at tjekke den lokale efterspørgsel. Hvis du er vært i et område, der trækker sæsonbestemte folkemængder, skal du overveje, om ændring af din pris for bestemte måneder understøtter din prisstrategi bedre.

Du kan også overveje rutinemæssige omkostninger som:

  • Boliglån eller husleje. Dette beløb kan være et udgangspunkt for at fastsætte din uge- eller månedsrabat.

  • Husholdningsudgifter. Hvad du betaler for forsyningsselskaber (vand, gas, elektricitet), regelmæssigt planlagte tjenester som rengøring og havearbejde, og ting, du giver gæster (ekstra sæbe, basisting til madlavning osv.), kan inkluderes i din pris.

  • Vedligeholdelse. De penge, du investerer i din bolig for at gøre den mere komfortabel for gæster. Alt fra renoveringer til reparationer kan indregnes i din pris.

"Det er en god ide at tilføje, hvad du tjener på en måned, med gæster, der betaler din pris per nat," siger Oliver, der er vært i New York City. "Så kan du justere din månedsrabat, så den matcher, hvilket gør din indkomst mere pålidelig."

Indstilling af en uge- eller månedsrabat

Du kan tilføje rabatter ved hjælp af prissætningsværktøjerne i din kalender. Vælg indstillingsikonet øverst til højre. Under fanen Prissætning skal du rulle ned til Rabatter og vælge Uge eller Måned.

Du finder en foreslået rabat baseret på dit opslag og efterspørgslen efter lignende boliger i dit område. Flyt skyderen mellem 0 og 99 % for at justere rabatten og se, hvordan den ændrer din gennemsnitlige uge- eller månedspris. Du kan også manuelt indtaste et tal ved siden af procenttegnet. Når du er færdig, skal du trykke eller klikke på Gem for at angive den ønskede rabat.

For at se, hvordan rabatten påvirker din indtjening, skal du vælge ordene "gæstepris" under din uge- eller måneds pris. Du får en prisoversigt, der viser prisen per nat, gebyrer, eventuelle rabatter eller kampagner, skatter og din indtjening.

Du kan også tilbyde rabatter til gæster, der booker langt før eller tæt på deres ankomstdato. Gå til afsnittet "Flere rabatter" under fanen Prissætning. Tilføj antallet af måneder for early bird-rejsende eller dage for sidste øjebliks-rejsende, og den procentdel, du vil give i rabat på disse bookinger.

*Baseret på interne globale Airbnb-data tegnede ophold på 28 nætter eller mere sig for 21 % af de bookede nætter i 2022 og 18 % af de bookede nætter i de første tre måneder af 2023.

Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

Airbnb
11. maj 2021
Var det en hjælp?