Gå videre til indhold
    Naviger fremad for at få adgang til foreslåede resultater
    13. maj: Det er tid til at se fremad

    13. maj: Det er tid til at se fremad

    Få indblik i fremtidens rejser, og hvordan Airbnb planlægger at tilpasse sig.
    Af Airbnb den 13. maj 2020
    22 minutters video
    Opdateret 14. maj 2020

    Højdepunkter

    • Gæster vil søge efter private logier tættere på hjemmet, og renlighed, overkommelige priser og fleksibilitet vil være vigtige parametre

    • Det er helt valgfrit at forpligte sig til vores udvidede rengøringsprotokol, men vi opfordrer alle værter til at indføre højere standarder for rengøring

    • Selvom vores arbejdsstyrke er blevet reduceret, er vi lige så dedikerede i vores støtte til vores netværk af værter, som vi altid har været

    Under denne uges værtsopdatering fokuserede vores adm. direktør Brian Chesky på fremtiden. Han talte om den svære beslutning om at reducere Airbnb's arbejdsstyrke, delte indsigter i, hvordan rejsebranchen udvikler sig, og besvarede flere af jeres mest stillede spørgsmål. Her er nogle af højdepunkterne.

    Tilpasning til fremtidens rejseform

    Rejsebranchen er robust. Det vil tage sin tid, før den kommer sig helt, men vi ser allerede tegn på bedring. Det er dog vigtigt at huske på, at folk måske ikke vil rejse på samme måde, som de gjorde før COVID-19. Her er nogle af de seneste tendenser på Airbnb:

    • Folk booker ophold tættere på hjemmet. Siden pandemien begyndte, er procentdelen af personer, der booker ophold i nærområderne, mere end fordoblet fra 13 % til 30 %.
    • Rejsende vil gerne have mere overkommelige muligheder. Den globale økonomi er i knæ, og mange mennesker er nu arbejdsløse, så det er ikke underligt, at vores billigste ophold – dem til under 50 USD per nat – bliver flere og flere.
    • Der vil være et ønske om private områder. Størstedelen af tidligere og potentielle gæster har fortalt os, at de ville føle sig bedre tilpas ved at bo sammen med deres familie i en bolig, der er slået op på Airbnb, end på et hotel.
    • Renlighed er vigtigere end nogensinde. Den gode nyhed er, at Airbnb-værter allerede kan fremvise gode resultater i den forbindelse. I 94 % af omtalerne har gæster givet logierne 4 eller 5 stjerner for renlighed. Og med vores nyeudvidede rengøringsprotokol får I et endnu bedre udgangspunkt for at beskytte jer selv og jeres gæster og skille jer ud fra mængden.
    • Folk booker flere rejser i sidste øjeblik. Procentdelen af sidsteøjebliksbookinger er fordoblet, siden COVID-19 brød ud.

    Værtsstøtte med en reduceret arbejdsstyrke

    Vi kan forsikre dig om, at vi – trods nedskæringer i vores arbejdsstyrke – har medarbejdere nok til at støtte dig. Vi vil fortsætte med at besvare dine spørgsmål på vores sociale kanaler, i vores Netværkscenter og gennem vores netværkssupportteam, og vi vil fortsætte med at efterlyse dit input online og gennem vores lyttesessioner for værter. Når det er sagt, kan vi få brug for lidt ekstra tålmodighed og forståelse i løbet af de næste par uger. Der er foretaget nogle store ændringer i sammensætningen af vores teams, og der kan opstå forsinkelser, mens vi tilpasser os. Men ligesom vores netværkssupportteam lærte at arbejde anderledes, da krisen startede, vil vi fortsætte med at tilpasse os for at give værter og gæster den støtte, de har brug for.

    Balance mellem værters og gæsters behov

    Nogle af jer har spurgt, hvorfor vores politikker og programmer synes at favorisere gæster frem for værter, og vi kan forsikre jer om, at vi bestræber os på at støtte begge parter. Vi kunne ikke gøre dette uden dig. Samtidig ved vi, at utilfredse gæster ikke booker igen, så vi er også nødt til at fokusere på deres tilfredshed. Du bliver måske overrasket over at høre, at en stor del af den negative feedback om vores politik vedrørende uforudsete omstændigheder faktisk kommer fra gæster.

    Det vil altid være en udfordring at skabe balance mellem interessenternes behov på en tosidet platform som Airbnb, men vi gør vores bedste. Din feedback er afgørende for, at vi kan finde den rette balance, så fortæl endelig løs. Netværkscenteret er stadig det bedste sted at dele dine tanker med os.

    Deltagelse i Airbnb's udvidede rengøringsprotokol

    Vi udsendte for nylig vores anbefalede rengøringsprotokol med trinvise retningslinjer til værter. Nogle af jer spekulerer på, om I vil blive straffet for ikke at tilslutte jer denne protokol, som er udviklet af eksperter. Selvom vi håber, at alle Airbnb-værter vil benytte lejligheden til at beskytte sig selv og deres gæster bedre, er protokollen helt valgfri, og der er ikke nogen sanktioner for værter, der vælger ikke at deltage.

    Når det er sagt, er det vigtigt at huske på, at gæster leder efter en højere renhedsstandard end nogensinde før, og vi mener, at du får en konkurrencefordel ved at følge rengøringsprotokollen. Vi har gjort vores bedste for at gøre det muligt for de fleste værter. For de værter, der ikke kan overholde protokollen, er der mulighed for at tilbyde en bookingbuffer i stedet for. Få mere at vide

    Tilbage til rødderne

    Når denne krise er overstået, vil folk længes efter menneskelig kontakt, og det er det, Airbnb altid har været bedst til. Vores mission om at skabe tilhørsforhold og kontakt ville ikke være mulig uden de almindelige mennesker, der udlejer deres bolig og tilbyder oplevelser – værter som dig. Vi satser på at forny vores fokus på den mission og gøre endnu mere for at støtte dig.

    Vi ser frem til at arbejde sammen med dig om at skabe et endnu stærkere og mere fokuseret Airbnb. Tak, fordi du er vært, og for alt det, du gør.

    Oplysningerne i denne artikel kan have ændret sig siden offentliggørelsen.

    Om videoopdateringen med Airbnb's adm. direktør: Denne video er tilgængelig på brasiliansk portugisisk, forenklet kinesisk, fransk, italiensk, japansk, koreansk, russisk, spansk og tysk. Du kan vælge det ønskede sprog fra vælgeren nederst på denne side. Simultantolkningen af vores Værtsopdatering med adm. direktør Brian Chesky tjener til at lette kommunikationen og udgør ikke et autentisk eller ordret referat. Det er kun originaltalen på engelsk, der er autentisk.

    Højdepunkter

    • Gæster vil søge efter private logier tættere på hjemmet, og renlighed, overkommelige priser og fleksibilitet vil være vigtige parametre

    • Det er helt valgfrit at forpligte sig til vores udvidede rengøringsprotokol, men vi opfordrer alle værter til at indføre højere standarder for rengøring

    • Selvom vores arbejdsstyrke er blevet reduceret, er vi lige så dedikerede i vores støtte til vores netværk af værter, som vi altid har været

    Airbnb
    13. maj 2020
    Var det en hjælp?